vandaag 20 weken echo gehad, guo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mijn kindje, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn kindje

Mijn kindje Actief lid

21 jan 2013
    227
    162
    43
    Vrouw
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad. Het is allemaal heel erg goed gegaan. Hoewel er ook een lichamelijke afwijking is geconstateerd.

Ons kindje is helemaal gezond. Alle organen zijn goed ontwikkeld. Geen reden gezien tot enge of rare ziektes. Het zal na de bevalling ook 100% levensvatbaar zijn.
    ik kan wel huilen van het gelukkige gevoel dat ons kindje zo gezond is.

maar, we hebben ook te horen gekregen dat ons kindje klompvoetjes heeft. Dat is een afwijking maar niet levensbedreigend.
    Ikzelf ben ook met klompvoeten geboren en bij mij is het ook helemaal goed gekomen. Dus dat is voor ons geen reden om verdrietig te zijn.

We hebben alsnog een gebakje gehaald om te vieren dat ze gezond is want wij krijgen een meisje

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Wat fijn, altijd goed als er niks ernstigs gevonden wordt op de echo. Gefeliciteerd!

Wat houden klompvoetjes ver de r in voor haar en jullie?

3. Mijn kindje

Mijn kindje Actief lid

21 jan 2013
    227
    162
    43
    Vrouw
    Huishoudelijk Medewerkster en Administratief medew
    Almere
    Klompvoetjes houdt eigenlijk in dat de voetjes verkeerd/ scheef op de beentjes staan. Dit is erfelijk(blijkt). En het is goed te verhelpen door te gipsen zodra ze geboren is. Ik zelf heb tot mijn 3e met speciale schoentjes gelopen met een beugel er tussen om ervoor te zorgen dat de stand van de voeten 'normaal' word/ groeit. Voor ons als ouders houd het eigenlijk in dat we vanaf nu iets meer controle hebben door vk als gyn en na de geboorte veel in het ziekenhuis zijn voor controle om te kijken of het lukt om de stand van de voeten te verbeteren met hulp van een kinder orthopeed.

4. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie gevierd hebben dat jullie wonder gezond is! En met de klompvoetjes komt het ook vast en zeker goed. Hoe vervelend het ook is om van jongs af aan al zoveel medische dingen te moeten. Fijn meid!

Deel Deze Pagina