hoi dames, Ik was even benieuwd of jullie ook deze ervaring hebben.. Gisteren heb ik een echo gehad en alles was gelukkig goed! Hartje klopte hard en snel en vruchtje was 7,4 mm. Alleen zei ze na het meten dat ik 6.4 weken zwanger ben. Ik zelf had uitgerekend dat ik 7 weken zwanger moest zijn of anders in gunstig geval 6.6 dagen ( 3 okt ongesteld, 14 okt positieve ovulatietest, 28 okt positieve zwangerschapstest). Hebben jullie ook de ervaring dat je teruggezet bent in duur? En 2/3 dagen zou geen probleem moeten zijn toch? Ik weet het, ik maak mij zorgen om niks.. maar na 2 miskramen ben ik gewoon erg onzeker..
Terugzetten in termijn, en vooral bij zo'n vroege echo, komt heel vaak voor. Het is niets om je zorgen over te maken. Bij de termijnecho's is het zelfs zo dat het echobeeld een week mag afwijken, dat is normaal. Het blijft een precisiewerkje, dat meten en daarnaast beginnen een heleboel gynaecologen al te twijfelen aan de gelijke groei van baby's in de eerste 13 weken. Er zitten altijd kindjes bij die minder hard of juist harder groeien, daarnaast zijn meetfouten erg snel gemaakt.. vooral zo vroeg.
Geen zorgen maken om die termijn meting. Een paar mm scheelt zo een paar dagen en het is nog zo klein dat er makkelijk wat verschil in kan zitten. Belangrijker is dat het hartje goed stevig klopt!
Ik werd bij de eerste echo ook een aantal dagen terug gezet, om vervolgens bij de termijn echo weer vooruit gezet te worden. Op dit termijn is het lastig meten