Sinds 2,5 week is onze klein rustiger geworden. We hebben verschillende ctg s gehad en ook een groeiecho. Alles zag er goed uit, maar de ctg van vandaag was vrij rustig. De gynaecoloog wil de kleine goed in de gaten houden en ik moet de komende 2 weken thuis ctg s afnemen op de maandag dinsdag en vrijdag. Aan de ene kant maak ik me zorgen en durf ik niet echt verder te gaan met de babykamer, spullen aanschaffen etc. Aan de andere kant denk ik als het echt zorgelijk was ik had moeten blijven en dat is niet het geval. De gynaecoloog gaf aan dat het niks ernstigs hoeft te zijn. Het kan zijn dat ze nu een rustige periode heeft. Wie heeft hier ook ervaring mee en hoe is de zwangerschap verder verlopen?
Mijn zoon was ook erg rustig, werd steeds rustiger. We kregen extra groeu9echos en flowmetingen. Ik ben op 38 weken ingeleid vanwege achterblijvende groei en weinig beweging. Sterkte. Ik snap ergens je angst, maar probeer dit niet de overhand te laten nemen. Jammer van het plezier rondom je zwangerschap.
Bedankt voor je berichtje @IT234 , is er ooit een oorzaak gevonden voor de achterliggende groei en het feit dat hij steeds rustiger werd?
Hier ook altijd rustige CTG en later een achterblijvende groei. Uiteindelijk met 37 weken ingeleid. De laatste weken dagelijks vanuit huis een CTG gemaakt om alles te monitoren. Ik vond het een hele spannende tijd. Hoe gaat het nu met jullie? Sterkte!
Nee dat weten ze niet. Hij was dysmatuur bij geboorte. Niet ernstig, maar hij is nog steeds licht qua gewicht. Maar nu overweeglijk. Blijf benoemen wat je voelt. Das het belangrijkst. Ga op ie gevoel af.
Ik heb vanaf 28 weken 2x per week aan de ctg gelegen met ook een paar rustige ctgs. Als er dan iets meer beweging was (ofwel uit zichzelf, of ik porde haar dan mocht ik weer gaan. Zij had een achterliggende groei en bij de geboorte na inleiding met 38+5 bleek de placenta 1/3e kleiner dan gebruikelijk. Nu een onwijs beweeglijke en vrolijke dame. Heb je de ctg steeds rond dezelfde tijd dat de baby wellicht slaapt? Voel je het zelf wel bewegen?
Bedankt voor de reacties. Sinds een paar dagen voel ik haar weer wat meer bewegen. Ik heb maandag en vandaag thuis de CTG gehad en deze waren beide goed. Dat geeft weer wat meer vertrouwen. Dinsdag hebben we weer een groei echo dus ben benieuwd hoe de kleine dame is gegroeid.
Bij mijn dochter voelde ik haar de hele zwangerschap heel minimaal, een heel rustig kindje zeiden ze. Tussen 28 en 33 weken regelmatig aan de telefoon gehangen omdat ik haar helemaal niet meer voelde. Daarna 3x in een week aan ctg en extra groei echo, ze was inderdaad heel erg rustig vonden ze, niets om me zorgen over te maken. Makkelijk gezegd want dat deed ik natuurlijk 24/7, zelfs toen ze me zo goed in de gaten hielden. Bij 36 weken is ze spontaan geboren. Heel blij dat ze gezond ter wereld kwam. Vond het heel erg slopend en heb door het weinige bewegen ook echt minder kunnen genieten van het zwanger zijn. Nu is ze net een jaar en heel beweeglijk! Ze zit geen seconde stil Blijf je melden hoor bij de gyn als jij je zorgen maakt! Zij zijn ervoor om je kindje in de gaten te houden maar ook om jou gerust te stellen. Fijn dat je haar iig nu weer wat meer voelt bewegen Hoop op een mooie echo komende dinsdag!
In mijn zwangerschap heb ik mijn zoontje nauwelijks gevoelt ik was iets van 28 of 29 weken toen ik heb voor het eerst echt goed voelde bewegen. Op de ctg moesten ze regelmatig op me buik duwen om hem "wakker" te maken. Hij is nu 16 maanden maar van dat rustige mannetje is niks meer over. Sommige voelen de baby beter en vaker dan andere. En een ctg is ook een moment opname natuurlijk
Bedankt voor de berichtjes. Dit stelt me weer wat gerust. De afgelopen week heeft ze een goede week gehad, ze was lekker druk en waren alle ctg s goed. De groei echo was ook goed, haar buikje was eerst p23 en was in 2 weken tijd bijgetrokken naar p61, dus dat was ook erg fijn. In overleg met de gynaecoloog ga ik terug naar mijn verloskundige, en wanneer ze weer rustig wordt moet ik gelijk weer aan de bel trekken.