Baarmoeder groeit niet goed

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SuperSannie, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuperSannie

SuperSannie Nieuw lid

24 feb 2010
    4
    0
    0
    Goedenavond allemaal,

Vanmiddag naar de VLK geweest. Ik ging er fluitend heen, bloeddruk goed, hartslag van de kleine goed, enz. Maar.... baarmoeder groeit (waarschijnlijk) niet goed genoeg.

Hoewel de VLK me op mijn hart drukte dat er niets aan de hand is - ik moet alleen op korte termijn een echo laten maken maar als zij had vermoed dat het mis was, had ze me direct doorgestuurd - maak ik me toch een beetje zorgen. Google is your best friend, maar niet altijd, zeg maar :-D

Ik hoop eigenlijk dat iemand van jullie dit ook mee heeft gemaakt en me kan vertellen hoe en wat. De 20 weken echo was helemaal ok, ik ben nu 25 weken zwanger.

Ik zie uit naar jullie reacties!!

Bedankt alvast!

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hey meis,

Tja, ik zou 't eigenlijk niet weten.. Loop zelf bij de gyn, maar die heeft de laatste controle alleen ff hartje geluisterd met de echo, maar verder niet aan m'n buik gevoeld ofzo..

Volgens mijn zwangerschapsboek komt bij 24w je baarmoeder tot je navel, 32w tussen navel en borstbeen, en bij 36w tot je borstbeen..

Bij mij zit ie (als ik het goed voel) een paar cm onder m'n borstbeen, en zou ie voor liggen?

Als je je er zorgen over maakt zou ik gewoon de vk bellen, lijkt me niet goed dat je er zelf zo mee blijft zitten, en dat zij je geen duidelijkheid geeft.. Wanneer heb je weer een echo dan?

Hoop dat alles ok is, en je snel gerustgesteld bent!

3. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Het schijnt best moeilijk te zijn om alleen aan de hand van de hoogte van je baarmoeder te bepalen of je kindje wel goed groeit. Iedereen heeft weer een andere vorm van baarmoeder. Bij de ene groeit die meer in de hoogte, bij de andere meer in de breedte. Als de vk bijvoorbeeld ziet dat de baarmoeder in de tijd tussen de controles niet hoger is gaan staan zal ze zich misschien willen dat er een echo van de baby wordt gemaakt ivm de groei. Kan je op je afsprakenkaart niet zien hoeveel cm je baarmoeder was op deze controle en die ervoor?
    Tijdens mij vorige controle was ik 22 weken en was mijn baarmoeder, gemeten vanaf het schaambeen 18/19 cm.

Sterkte ermee in ieder geval, je kan je dan opeens zorgen maken hè....

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    ik kom wekelijks bij mijn gyn, maar ook bij bij wordt nooit m'n baarmoeder gemeten.

5. Gyn meten volgens mij idd nooit de baarmoeder, volgens mij omdat het medisch niet altijd (nooit?) wat zegt. Maar ik snap je zorgen wel hoor. Waarom bel je de vk niet nog eens en leg je haar je zorgen voor. Misschien kan zij je al enigszins geruststellen!

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier ook gehad. Ik was toen bijna 30 weken en mijn baarmoede voelde klein aan en ook niet tot waar hij hoorde te komen. Ook vond ze de kleine wat te klein aanvoelen. De vorige dag een groeiecho gehad en de kleine was harstikke goed op schema, niets te klein!

Ik draag echt heeeeel erg naar voren en waarschijnlijk kan het daar door komen. Dat de baarmoeder niet omhoog groeide, maar meer naar voren. Overigens is het de weken daarna weer helemaal goed gekomen en zit mijn baarmoeder nu echt waar hij hoort te zitten.

Ik was ook in de stress hoor, maar het was niets. Kan ook zijn dat de kleine nu gewoon wat minder snel groeit, dat haalt hij/zij vast wel weer in.

Deel Deze Pagina