Ik ben echt vréselijk beroerd en 'moet' vanavond naar een concert met m'n zusje. Ik ben ervan overtuigd dat ze het wel zou begrijpen als ik niet zou gaan, maar ik weet hoe vreselijk belangrijk deze band is voor haar, dus ik móét er gewoon heen, gezien ze echt met niemand anders kan en deze band de afgelopen 5 jaar niet in Nederland is geweest Nu neem ik straks een lekkere Aleve 550, of een paracetamol-ibu combi (iemand nog tips, wat werkt beter?), maar daar gaat de keelpijn meestal niet van over, en dat is nu juist het grootste probleem.. Die keeldingen, zoals Trachitol enzo, werken echt voor geen meter. Wie heeft er tips? Is er een pilletje dat wel (en lang!) werkt? Bepaalde snoepjes? Of ga ik niet verder komen an koud water en ijsjes?
Altijd lastig keelpijn ... je kunt inderdaad een pijnstiller nemen en misschien wat honingdropjes mee naar het concert. Verder thee met honing (de honing er pas in doen als de thee niet meer kokend heet is, anders heeft de werking van de honing geen nut meer) en je keel warm houden, sjaaltje om. Verder is het vaak gewoon even "uitzitten" zeg maar. Het zou dan na een aantal dagen wel weg moeten zijn. Sterkte! Ohja, als het echt te erg is, even naar de dokter natuurlijk want dan kan het ook keelontsteking zijn, en dan kun je antibiotica krijgen.
ik gebruik momenteel strepsils omdat ik door verkoudheid behoorlijke keelpijn heb. Zodra ik het snoepje op heb is de keelpijn over. Weet niet of dit bij jou ook het geval zal zijn maar proberen kan natuurlijk. Succes ermee
Thanks voor de tips. Drop ga ik sowieso maar meenemen, als je ergens op zuigt blijft je keel in ieder geval ook goed vochtig. Nu heb ik m'n moeder net Aleve 550 laten halen (kan alleen bij de apotheek, omdat het zo sterk is), maar die mogen ineens niet meer verkocht worden zonder maagbescherming Nu moet ik dus Aleve slikken, én Pantozol, kan ik er dan uberhaubt nog iets voor m'n keel bij nemen (als in pillen), of is dat toch niet zo verstandig?
Mijn moeder zou zeggen: gorgelen met lauw, zout water. Ik doe dat bijna nooit (hahaha, kan er nooit zo goed tegen als ze gelijk klaarstaat met haar adviezen terwijl ik gewoon even zielig wil zijn dat ik zo'n keelpijn heb). Niet te veel praten, wel veel drinken en dropjes, strepsils, antaflu zuigen. Geen melk drinken, geen koffie, wel kruidenthee (kamille is prima!).
Volgens mijn huisarts kun je tegen keelpijn niets doen, alle keelpijnen (ontstekingen) duren 5 dagen. Tegen de pijn kun je wel wat doen en bij mij helpt dan de combi van 1 ibruprofen (600 mg en alleen op recept) met 2 paracetamollen (van 500 mg). Dit mag ik dan 3 x daags innemen.
Ijsjes eten haha maar dat werkt maar kort. Overigens geven ze al jaren geen antibiotica meer voor keelontstekingen.
Zink zuigtabletten willen echt nog wel eens verlichting geven bij keelpijn. Wat ik verder altijd doe is rauwe gember kauwen (GADVER!, maar wel heel gezond en goed voor ontstekingen/keel) verse gemberthee met honing en citroen drinken, absoluut even geen suiker eten tot de ontsteking weg is (dus beter ook geen dropjes) en verder moet je het inderdaad gewoon even uitzitten. Veel plezier bij je concert!
op drop zuigen, werkt hetzelfde als al die keelsnoepjes, het gaat om het slikken namelijk, hoe vaker je slikt hoe beter je de keel "spoelt". als ik keelpijn heb zuig ik 2 dagen drop en dan is het weg. het grieperige gevoel erbij kan je minderen met een ibuprofen of paracetamol. beterschap en lief van je dat je dit voor je zusje doet!