Wat tegen maagzuur?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bubblez, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gebruik je de level 1 speen of de prematuur speen?

13 minuten, ongeacht de inhoud, is namelijk te kort.
    Bij flesvoeding is de tijdsduur belangerijk omdat de hersenen pas rond de 15 minuten de 'ik zit vol' signaal gaan afgeven. Net zoals het bij volwassenen heel belangerijk is om rustig te eten en vooral goed te kauwen.

Normaal is het advies dus 15 minuten en voor een baby met reflux 20 minuten. Als je level 1 speen gebruikt is het verstandig over te stappen naar de prematuurspeen.

En ja veel mensen zeggen tegenstrijdige dingen, dat klopt. Elk mens en elke baby is immers ook anders.
    De 15/20 minuten regel is vrij normaal en normaal hoort het cb dit advies ook te geven. Helaas doen ze dit niet altijd.

Betreft infacol; ja bij de een werkt dit en anderen ervaren gewoon dat de reflux verergert bij gebruik van infacol. De meeste hangen dit aan de sinaasappelsmaak.
    En hetzelfde is met jbpm. Het is niet bewezen werkzaam, maar sommige kindjes doen het er wel beter op. Andere kindjes krijgen juist veel meer klachten.

Nl kraanwater voldoet prima voor fv. Toch ervaren sommige ouders verschil met mineraalwater. En in be komt dat advies veel vaker voor en is het volgens mij normaler om mineraalwater te pakken.
    In de magnetron opwarmen mag. Echter als je water net van de kook af pakt dood je direct de evt bacterien en kan het poeder zich mogelijk beter oplossen. In een magnetron heb je ook kans op hotspots.

Ik adviseer zelf altijd bij de basis te beginnen, te kijken wat doe je goed en wat kan beter. Dus bij vermoeden van reflux eerst de reflux-leefregels opvolgen.
    Als dat niet voldoende is kan je idd jbpm proberen.
    Alleen als je basis niet goed is zal jbpm waarschijnlijk nooit optimaal kunnen werken. Net zoals wanneer je medicatie voor reflux gebruikt, maar de flessen wel schud en niet rechtop houdt.

Door vanaf de basis telkens 1 ding te veranderen zie je ook wat wel helpt en wat niet. Als je meerdere dingen tegelijk verandert weet je nooit waar welke onrust vandaan komt en wat wel helpt.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bedankt meiden!

Ga vanavond maar even mineraalwater halen.

Dan ga ik dat mog doen naast wat ik dus al doe
    Rechterop flesje
    Flesje vrij horizontaal
    Tussentijds 2 a 3 keer stoppen en even boeren
    Daarna een halfuur rechtop
    Op mn knie "zittend" heen en weer wiegen met hand oo buik en rug.
    Flesje niet schudden maar voorzichtig draaien en mengen

De infacol blijf ik gebruiken voor de krampjes.
    Dan gaan we erbij mineraalwater gebruiken. Wie weet helpt dat ook nog wat :)

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Even opletten welke je pakt, op sommige zijn minder geschikt ivm het natriumgehalte.

Op de flessen welke wel mogen staat een flesje.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dankje!!

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Misschien de fles nog roeren in plaats van draaien? Die tip kreeg ik in het ziekenhuis op de kinderafdeling.

6. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Wij lopen vanaf z'n 1e week ook al ziekenhuis in- en uit vanwege (verborgen) reflux. Zelfs een weekje opgenomen geweest omdat hij niet aan kwam door het spugen.

Ik begon in het ziekenhuis met hypoallergeen voeding met dr. Browns fles en prematuur speen. En op de zij voeden! Het spugen bleef, maar hij kwam wel aan. Ongeveer 15-20 min. over een fles is voldoende.

We zijn nu overgestapt op Hero comfort, hier zit jbpm in verwerkt. Alleen liep de dr. Browns fles steeds vast/verstopt bij het ventiel. De hero comfort geven we nu met de difrax fles en m speen. Het spugen wordt nu steeds minder.

Ik blijf hem dus op z'n zij voeden, bed staat omhoog, rustig laten drinken, tussentijds laten boeren, na voeding recht overeind houden... Infacol wordt bij ons inderdaad alleen maar erger qua reflux, dus zijn we na 1 dag mee gestopt.

Heb je al geprobeerd in te bakeren? Dit doe ik sinds vorige week en hierdoor is m'n zoontje over het algemeen wel veel rustiger, waardoor ik het idee heb dat hij ook rustiger drinkt en minder spuugt...

Heel veel succes, ik weet helaas hoe vervelend en lastig het is!

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hoe roer je dat dan? Met draaien krijg je ook anper lucht toch?

Op zn zij voeden hoorde ik gisteren idd ook! Is ook nog een idee! Nu meng ik de poeder met spa blauw. Infacol ben ik gisteren mee gestopt..

Inbakeren doen we niet officieel. Wel leggen we hem vast in bed en slaapt hij in een baby wrapper, badcape of zn puckababy slaapzakje. Ik dacht dat echt inbakeren af geraden word met evt reflux?

Vannacht was een pittige nacht. Gij heeft bijna zn hele fles uitgespuugt. Zo sneu.. ik heb helaas amper geslapen vannacht dus ik hoop dat het nu overdag beter gaat..

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hoe gaat het vandaag? zo sneu he als ze zoveel spugen en er ook nog eens last van hebben.

Inbakeren mag, naar mijn weten, wel gewoon. Is ook voorgesteld door een kinderarts zelfs. Die zag geen reden waarom niet. Echter, als ze op de buik gaan slapen mag inbakeren niet.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Op zn buikje slapen durf ik niet..

Volgende week moet ik sowieso met m naar het consultatiebureau, hopelijk knapt het gewoon op.

Gisteravon heeft hij bijna zn hele fles uitgespuugd. Nog nooit zoveel geweest. En dat terwijl ik hem nog drie kwartier erna heb laten zitten rechtop en hij echt een paar keer flink had geboert. Daardoor sliep hij ook slecht en ik dus ooj :(

Vandaag gaat het goed. Niet gespuugt nog. En hij slaapt nu heerlijk.. dus hopelijk knapt het wel op zo..

Inbakeren ga ik toch eens opzoeken. Al vraag ik me wel af hoeveel effect dat heeft op het spugeb? Is dat niet meer voor onrust?

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Inbakeren helpt voornamelijk bij onrust. Kindjes die zich met hun handjes wakker maken. Onze oudste greep met zijn handjes zijn eigen gezicht en ging er dan in knijpen tot bloedens aan toe.

Inbakeren wordt afgeraden bij reflux, maar wij wisten dit niet bij de oudste. Wij hebben het toen dus wel gedaan.

Zorg wel dat je kindje goed zijn hoofdje kan blijven bewegen, zodat als hij gaat spugen hij zijn hoofdje kan draaien.

Het is een overweging die je zelf moet maken.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja dan lijkt het mij onzin. Hij houst zichzelf niet wakker door onrust ofzo. De maagzuur en krampjes houden hem wakker.

Hoofdje kan altijd bewegen. En ik ben heel dichtbij als er iets gebeurd. Hij ligt direct naast me in zn wiegje.

12. Mini25

Mini25 Niet meer actief

Wij mochten van de kinderarts ondanks de reflux toch gaan inbakeren... Ik vond het super eng om te gaan doen, bang dat hij stikt door het spuug. Ben er daarom mee beginnen het overdag te doen zodat ik er zicht op heb (kinderwagen bak in de box) maar hij doet z'n hoofd opzij als hij moet spugen.

Maar je kunt het natuurlijk altijd zelf nog overleggen met het consultatiebureau.

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Weet hoe frustrerend het is mijn dochter (1 van een tweeling) heeft zware verborgen reflux, en het is pittig! en vooral heel pijnlijk ik kwam erachter al een week na haar geboorte maar werd afgewezen door de dokter dat het normaal was, ja baby's spugen maar zo krijsen als mijn dochter deed is niet normaal meer, uiteindelijk geëist verwijzing kinderarts en ik had gelijk verborgen reflux!

Ik ben er onderhand een expert in na 5 maanden en het enige wat echt geholpen heeft zijn maagzuurremmers, voorgeschreven door de kinderarts of huisarts ik gebruik Omeprazol is zo'n wit vloeibaar drankje (let wle eerste keer is zelf betalen 80 euro) en wat ik doe is:

Je baby rond dragen (overstrekken voorkomen) of in de box een opgerolde handdoek onder de benen en nek.
    Bed omhoog maar niet te hoog anders zakt ze onder de dekens, en officieel is het zo dat dit niet reflux vermindert, maar de kleine kan het dan beter wegslikken.
    Na het drinken ietsje langer rechtop houden
    Rechtop voeden of op de zij
    Aankleden: kleren rollend aan en uit doen/ luier VOOR het voeden verschonen
    dragen, zoveel mogelijk dragen.
    Voedsel indikken met broodpitmeel;
    Ik ben gestopt met Nutrilon (broodpitmeel) het verzwaart ind het eten maar daardoor blijft het ook langer in de maag en hoe langer iets in de maag blijft des te zuurder het word en het kan kramp en obstipatie geven en het heeft geen voedingswaarde je kindje krijgt dus minder melk binnen omdat hij dan sneller vol is en vooral als je maagzuurremmers gaat gebruiken mag het geloof ik niet eens samen met j.broodpitmeel. het is achterhaald om jhb voor te schrijven terwijl heel veel dokters dit nog doen helaas net als venkel thee tegen de krampjes totaal nutteloos.

Inbakeren mag gewoon het hoofdje kan gewoon links en rechts draaien voor het spugen, daar heeft hij zijn armen niet voor nodig. let wel als hij het niet nodig heeft zou ik het niet doen! het moet namelijk ook weer afgeleerd worden wanneer je kindje 6 maanden is dan gaan ze rollen en dan mag het niet meer.

Onderschat de reflux niet die is net misschien nog wel heftiger dan krampjes (krampjes komen en gaan, reflux blijft steeds en soms wel tot 1 jaar) je baby heeft wel de leeftijd voor krampjes en ik schud de fles ook nooit en rol hem ook niet ik roer met een lepel (zo'n lange) en gebruik de S Dirfax fles. je heb ook van die heatpacks voor krampjes

Slapen niet op de buik of zij, hoe dan ook en wat iedereen ook zegt neem het risico niet!

en last but not least: geduld.....het gaat over...zeggen ze steeds tegen mij :/

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

We gebruiken de brown fles. Bevalt heel goed.
    Jbpm doen we niet.
    Infacol dus gestopt.
    Rest doen we ook wel het meeste van.

Maar ik ben naar de osteopaat geweest gisteren. Die vond diverse knoopjes in de rechterkant van zn lijf oo rug en in zn twaalfvingerige darm. Dat heeft hij weggemaseerd. Het lijkt al te helpen dus hopelijk zet dit door!

Deel Deze Pagina