Welke kinderfauteuil voor 2,5 en 4 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Myo, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Leuk kerstcadeautje dacht ik. Maar ik lees dat sommige een klein zitvlak hebben (de kindjes zijn wel smal, maar toch al wat ouder). En anderen weer heel licht zijn, zodat ze snel omkieperen. Wie heeft er eentje die je kunt aanraden?

2. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik lees graag even mee, ben hier ook naar op zoek.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb nooit een stoeltje aangeschaft maar ben gelijk voor een fatboy gegaan.
    Die vinden ze nog steeds heerlijk! (ze zijn inmiddels 9 en bijna 7)

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik heb er een van prenatal, prima stoel. Alleen zit ze er zelden in, dus hier geld verspilling ;).
    Kan hem op de website zo snel niet vinden.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben voor beiden een kinderfauteuil.

Niet zo'n stoffen, die zijn super licht en kiepen zo om, maar een van kunstleer. Wel een stuk duurder, maar het maakt niet uit hoe ze erop zitten, liggen of hangen. Hij blijft staan :)
    Na 3 jaar voldoet hij nog steeds (oudste), maar weet niet of ik hem nog zou kopen voor een 4 jarige.

Zoiets; Happy Baby Effe Titte Kleuterfauteuil Zwart kopen? | Babyhuys

6. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Een gewone Fatboy of een speciale versie? De gewone (zitzak bedoel ik daarmee) heb ik al, maar ik vind het zo'n lomp ding :). En die twee gebruiken hem meer om te springen en stoeien. Waar ze dan ook eigenlijk weer te groot voor zijn, met alle blauwe plekken vandien. ;)

7. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Die is inderdaad goed aan de prijs! Maar waarom ws niet meer voor een 4 jarige kopen? Toch te klein?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier zitten beide dames op zo'n zachte fauteuil van Nijntje

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Een gewoon fatboy. Hij ligt hier in een hoek tegen de muur aan. Heerlijk vinden ze het.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze bijna 5 jarige past er nog prima in, +/- 110cm en +/- 20kg (of meer).

Maar als ik kijk naar de prijs en de verwachte gebruiksduur, dan zou ik twijfelen. Ik denk dat hij er met 6 jaar op uitgekeken is. Wij hebben hem dan bijna 5 jaar gebruikt en dan vind ik die prijs prima. Maar voor 2 jaar, tja dan zou ik het niet weten.

Wij hadden eerst zo'n goedkope, maar als deze niet ergens tegen aan staan en ze er tegen leunen vallen ze zo achterover.
    Doordat ze zo licht zijn worden ze overal mee naar toe gesleept.
    Misschien hebben wij gewoon een lompe zoon, maar die goedkope was de rugleuning bijna doormidden gescheurd...

Dus als ik de keuze zou meten maken tussen een schuimrubbere vulling (die goedkope) of die wij hebben zou ik absoluut die van ons nogmaal kopen. Die goedkope en die van ons zijn overigens even groot ;) (herstel, ik denk dat die van ons iets groter is)
    Alleen bij een 4 jarige zou ik wel nadenken of iets voor de langere termijn niet beter is. Dus idd zo'n zitzak oid.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  12. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Oke dank jullie wel!

13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik wilde eigenlijk die van IKEA, bekende Poeng fauteul of hoe je dat ook schrijft. Maar die had witte bekleding en dat zag ik niet zo zitten
    Daarom deze gekocht (is in spijkerstof en roze) bij Jysk. Hij valt niet om, zoals die dingen van schuimblok wel.
    Kinderfauteuil FASTER denim/berk | JYSK

De rugleuning is wel iets korter dan die van Ikea, maar dochter van 2,5 jaar past er nog ruim in (kan wel even foto maken als je dat wil)

14. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik zag vandaag ook kleine fauteuiltjes bij de Xenos staan (Kinderfauteuil - roze | Xenos), in roze met hartjes en grijs met sterren. Misschien voor een 4-jarige niet meer voor jááááren, maar ik vind ze wel erg leuk (helaas konden we ze vandaag niet meenemen en is de grijze online nu uitverkocht, anders waren ze al onderweg haha)

15. Verox

Verox Niet meer actief

Wij hebben een JETsit.
    Een stevig houten zitje, welke je zonder schroeven in elkaar kunt schuiven.
    Je kunt het in twee hoogtes verstellen, is stevig, valt niet om, dus ze kunnen er lekker op klimmen...
    We kwamen er bij toeval bij uit, maar we zijn er inmiddels erg enthousiast over!

Deel Deze Pagina