Mijn dochter heeft enorme fantasie, maar tekent voornamelijk krassen haha. Maar goed, zij kan weer heel goed liedjes zingen en praten voor haar leeftijd, ter compensatie hahaha. Een loopfiets vindt ze bv ook nog niks aan, motorisch blijft ze dus wat achter.
Mijn jongste wordt in januari 3 en tekende van de week voor het eerst een echt poppetje. Hoofd, buik, armen, benen, oren en ogen, alles op de goede plek Ik vond het wel maf, mijn oudste twee begonnen met koppoters, maar hij pakt het gelijk goed aan. Hij houdt eigenlijk meer van inkleuren, dat kan hij echt heel lang en geconcentreerd doen.
Dat klopt helemaal! Gister kwam een vrouw via marktplaats bij mij Little People ophalen, mijn dochter speelt er al een half jaar totaal niet meer mee. Dus zij ziet mijn dochter van 2,5 jaar lopen en zegt van ik kom het juist ophalen voor zoon van 2,5 jaar! Was wel even grappig Dochter heeft nu Playmobil ontdekt (camper) en nu vindt ze de LP poppetjes/dieren maar simpel.
Hier een meisje van 2,9 jaar maar die kan alleen maar krassen. Als ik vraag teken eens een rondje kijkt ze verdrietig en zegt ze " dat kan ik niet". Ze heeft daarintegen wel een hele grote woordenschat en spreekt 2 talen, zingt alle liedjes na en heeft heel veel fantasie. Tekenen is zoiezo niet echt haar ding merk ik.
Of ze ontwikkelt zich gewoon eerst op een ander vlak... Klinkt als mijn dochter. Ook een super woordenschat en taalontwikkeling. Spreekt Nederlands en Fries door elkaar en apart, schakelt zonder problemen. Zingt weet ik hoe veel liedjes en vertelt boekjes na. Tekenen/knutselen vindt ze heel leuk, maar vooral uitproberen, smeren, krassen, dat soort dingen. Puzzelen zou ze best kunnen, maar heeft ze het geduld niet voor en dus geen zin in. Motorisch is er niks mis, maar los fietsen bijvoorbeeld lukt nog niet omdat ze geen geduld/concentratie heeft. Ze vindt het veel grappiger om het stuur om te gooien zodat ze weer als een aapje aan haar fietshesje hangt (hesje met een soort handvat wat je als ouder beet kunt houden). Voor tekenen moet je ook even rustig gaan zitten. Heb ook wel eens gehoord dat kinderen die eerst vooral spelen, later ineens super dingen kunnen tekenen omdat ze precies weten hoe het eruit ziet, ze hebben namelijk altijd met dingen gespeeld en veel dingen gezien.
Hier alleen nog maar strepen. Zijn allemaal vliegtuigen, klopt wel want die zien er ook uit als strepen hoog in de lucht laatst wel lusjes, probeerde hij me na te doen.
Wat een tekentalentjes hier allemaal zeg! Mijn beide zoontjes hebben hun tekentalent duidelijk van hun moeder. Dat betekent dat de kleinste van 4 alleen nog maar krast en de oudste van 6 net herkenbare poppetjes begint te tekenen. Die er al beter uit zien dan mijn creaties van tegenwoordig als je begrijpt wat ik bedoel! Als mijn kleinste vraagt een vliegtuig te tekenen, kan ik nog zo mijn best doen en als ik dan klaar ben en trots mijn kunstwerk laat zien zegt hij: "Nee mama, dat is geen vliegtuig. Waar is het vliegtuig nou"? Zegt genoeg denk ik.
Haha ja dat klinkt inderdaad ook als onze dochter! Wij zijn wel allemaal enorm creatief dus zou zomaar kunnen
Heel herkenbaar! Mijn dochter is dol op Jip en Janneke en ze hoeft maar een plaatje te zien en ze vertelt (op haar manier natuurlijk haha) het verhaal dat bij dat plaatje hoort. echt heel grappig. Dat motorische gedeelte komt gewoon iets later op gang, maar dat komt vast wel goed hoor! Je hoort het heel vaak dat kindjes zich vaak richten op een ding, dus of taalkundig of motorisch.
Superleuk om te zien dit! Echt heel erg knap! Heeeeel even begon ik te twijfelen over mijn eigen dochter... Maar toen bedacht ik me hoeveel plezier ze heeft in het krassen, cirkelen, stickers plakken en kliederen met verf 😁 Er komt hier echt nog niets herkenbaars op papier!