Wat teveel of te weinig gekocht

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nancydierengek, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    :eek::eek::roflmao::roflmao: Een kilopot?! Wat ging ze daar mee doen joh!!! Whahaha
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.896
    113
    Vrouw
    Te weinig t shirts voor mijzelf. Als je 3 keer op een dag wordt onder gespuugd gaat het snel. Te weinig beddengoed, we hadden zelf 3 lakens. Maar als je bv geeft kan je er best een troepje van maken. Te weinig xxl hydrofielen en te veel gewone hydrofielen. Te weinig spuuglapjes. Die gebruiken wij nog steeds om gezichtjes mee schoon te maken. Te veel verzorgingszooi. Vooral teveel baby olie, badolie gaat wel erg snel. Bij een eerste is babyolie leuk maar daarna is badolie veel praktischer. Te weinig detol handzeep.
     
    Pien86 vindt dit leuk.
  3. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Wat een super fijne tips allemaal! Die ga ik over een paar maanden nog eens nalezen en langs mijn uitzet houden haha. Thanks!
     
  4. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Kijk ook even of je kindje wel tegen sudocreme kan. Die van mij niet, bepanthen was hier ideaal. Heeft 1x luieruitslag gehad en toen bleek het om een schimmel te gaan.
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Onze dochter kwam te vroeg. Alles was te groot heb 42-44 bij moeten kopen.
    Maargoed bij normale zwangerschap zou niet vanuit gaan dat het moet
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ik heb de proefmonster nog niet eens op :roflmao:
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  7. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    whahaha ik ook niet. Heb zon inimini potje. Gebruik altijd Weleda billencreme :thumup:
    OMG ik zie het echt voor me, die kraamzorg die echt zon kiloknaller- bak (met emmer blijkbaar :rolleyes:)op de commode neer laat ploffen, voor die 7 dagen dat ze er is. Spatel er in en smeren maar :roflmao::roflmao::D
     
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.896
    113
    Vrouw
    Onze sudocreme ging er wel wat sneller doorheen. Mijn vriend is een keer de pot vergeten mee te nemen en toen ik onze zoon smorgens ophaalde waren de kamer en onze peuter onder gekalkt :eek:
     
    Spoetnik, Jingle, Nancydierengek en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ook een goede reden om geen grote pot te kopen.
    Arme jij.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Niet echt dingen te weinig, alleen een paar dingen te veel/overbodig gebleken. Zoals teveel hydrofielen, washandjes en spuugdoekjes. De box hadden we wel achterwege kunnen laten. Luieremmer ook. En zo'n bakje met 2 kanten voor het wassen. 1 met schoon water, 1 met zeepwater. Tummytub. Flessenwarmer. Allemaal niet nodig gehad.
     
  11. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: ik ga helemaal stuk hier. Geweldig. Heeft ons dochtertje ook een keer gedaan, en daarna dacht ze laat ik het ook eens met mijn eigen poep proberen.:confused:

    Hier geen fan van sudocreme, bepanthen en calendula:thumup: inoli badolie voor in bad, en je kind krijgt practisch geen uitslag, in ieder geval lang niet zo erg als veel van die kinderen. Kraamzorg mag hoog en laag springen, sudocreme komt er niet meer in. Je ruikt de lading parfum al die er in zit.

    Verder.. Gewone olie Is een flesje meer dan voldoende, ik had 3 flesjes en 2,5 jaar verder zijn twee daarvan nog niet aangebroken. De massageolie van vsm Is erg fijn.
    Speentjes, je krijgt er al zo veel, mijn dochter heeft er nooit iets van willen weten.
    Borstpads als je borstvoeding gaat geven, ik kocht 5 setjes van die wasbare maar de eerste tijd lek je nogal wat af. Ik kocht ook op aanraden van de kraamzorg een ziet van schapenvet spul om te smeren van ardo, niet doen o_O ik trok mijn huid alleen maar verder kapot, het bleef overal aan kleven en om nou de hele dag met de borsten blood te lopen Is ook zo'n ding.
    Omslagrompers, echt een must! En van die pakjes met drukknopjes op de rug kun je net zo goed niet aanschaffen, zo'n kleintje ligt de hele dag op de rug, niet zo comfortabel.

    Zorg gewoon dat je voldoende kleertjes hebt voor de eerste dagen, luiers, de juiste cremetjes, badolie, badje, hydrofieldoeken, spuugdoekjes, een wiegje oid, dekentjes, de rest kun je zo bij halen.
     
    water27, littlemunchkin en nizzie86 vinden dit leuk.
  12. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat is echt om te janken. :cry:
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.896
    113
    Vrouw
    Jup. Maar nog minder erg dan bruine verf. Op een gegeven moment wist hij zijn luier uit te trekken. Ik heb de tel niet bij kunnen houden hoe vaak dat gebeurd is :cry:
     
  14. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ohhhh nee... dat is hier gelukkig nooit gebeurd :eek:
    Meneertje doet het altijd sochtends en dat is eigenlijk altijd een plasluier
     
  15. K00

    K00 Niet meer actief

    Te weinig: dekbed voor ons eigen bed! Kraamhulp wilde het zo vaak verschonen.....

    Kleding had ik te weinig..dochter bleef lang klein... alleen dat heb ik in de kraamweek pas bij gekocht. Wehkamp.nl was mijn vriend In het ziekenhuis.
     
  16. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Sudocreme ed werkte hier idd ook echt niet. Enige wat hielp was goed droog deppen die billen voor de luier weer aan gaat en als het echt rood is, zinkolie ipv al die andere middeltjes. Is het zo weg.
    Hier had ik qua vet trouwens purelan, zal in essentie wel hetzelfde zijn, maar vond het wel fijn vanwege de kloven die ik had. :(
     
    hoop28 vindt dit leuk.
  17. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Verzorgingsspullen voor de baby had ik idd ook echt veel te veel.
    heb met 1 fles shampoo ruim 2,5 jaar gedaan. De badolie is nog steeds niet op. De huidolie ook niet. Zelfs de bepanthen is nog bijna vol.
    Overschat het niet, je hebt echt heel weinig nodig.
     
  18. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    :roflmao::roflmao::roflmao:
    We hebben het niet eens gebruikt tijdens de kraamweek :roflmao: de kraamzorg die op dag 5 kwam vond het ook een bijzondere aankoopwens :D
    De kraamzorg van de eerste vier dagen was sowieso nogal van specifieke merken, niets wat we in huis hadden was van het goede merk :D:D:D (alsof je de verkeerde vitamine d ed kunt halen...)
     
    kleineM vindt dit leuk.
  19. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Badolie en andere verzorgingsproducten heb ik deze keer niet eens gehaald! Er stonden nog een paar nieuwe flesjes van 4 jaar geleden dus die gebruiken we wel, en er zat een fles in de Kruidvat babytas. Anders is het ook snel gehaald. Zelfde geldt voor bepanthen en andere cremepjes.
    Luiers: maandbox via Wehkamp besteld en paar pakken uit de babydozen voor de eerste weken. Daarna liggen de wasbare luiers klaar.

    Oh, en net de hydrofielen geteld. 30 stuks, dat is veel te veel! Maar: dubbelvouwen en over je schouder als je de baby laat boeren. Altijd handig en groter dan een spuugdoekje. Daarvan heb ik er ook een stuk of 25 trouwens. Kraamcadeautjes enzo...
    Dacht dat ik het wel in een keer kon wassen maar mag twee wasjes ermee vullen dus.

    Overbodig spul: badjasje. Lijkt zo schattig maar echt, wordt nooit gebruikt! Badcape is fijn in het begin om over het aankleedkussen te leggen omdat het het meeste vocht opneemt (en de hoes niet nat wordt) als je de baby afdroogt met een hydrofiel, maar je kleed ze daarna toch meteen aan.

    Sokjes: krijg je ook in overvloed, tenminste hier wel. Als ik zie hoeveel er nu aan de lijn hangen voor bij maatje 56/62... Zeker 15 paar.
    En die leuke sokjes/slofjes met "i love dad" in een geschenkdoosje: probeer het maar niet want ze zakken af. Leuk voor de sier.
     
  20. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Verschilt echt zo per baby. Baby 1 spuugde veel dus spuugdoekjes en hydrofielen vlogen erdoorheen. Baby 2 spuugde niet dus spuugdoekjes volledig overbodig. Die was echter kleiner dan baby 1 dus kleertjes maat 50 van een kleinvallend merk bijgekocht. En omslagdoeken want meneer wilde graag ingebakerd maar dan heb je geen houvast dus zo'n doek erom. Baby 3 is net als baby 2 maar inmiddels aan de wasbare luiers dus die moesten worden bijgekocht.

    Luieremmer en tummytub nooit aangeschaft.

    Sudocreme gebruiken we wel met name voor de middelste. Maar voor baby 3 dan weer niet aangeraakt.
     

Deel Deze Pagina