Even een spoedvraag. Mijn dochter trakteert morgen voor haar verjaardag op de peuterzaal. Nu weet ik dat daar een kindje is die koemelkallergie heeft. Weet iemand wat ik voor dat kindje het beste kan meegeven als traktatie? Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik zou kijken voor iets wat aansluit bij de traktatie voor de andere kindjes. Mijn dochter heeft het nl. erg goed door als ze wat anders krijgt en dat vindt ze niet altijd leuk. Als het er op lijkt dan kan ik prima uitleggen dat ze van het andere een zere buik krijgt.
Ik heb op de psz een zakje staan met dingen, waar mijn zoontje dan zelf uit kan kiezen. Hij is 2 en geeft het zelf goed aan als hij het niet mag.
Er zijn toch heel veel koemelkvrije tractaties? Je hoeft niets aparts te doen, je kunt gewoon iedereen iets koemelkvrijs te geven. Bijvoorbeeld knijpfruit, zakje chips, koekjes, fruitsticks, speeltje.
Ik wil best alle kindjes hetzelfde geven hoor. Maar zijn er dan specifieke koekjes en chips die wel of geen koemelk bevatten?
Naturel chips van lays is koemelkvrij. En van de jumbo eigen merk de uitdeel zakjes naturel en paprika, De meeste spekjes mogen wel, verder rozijntjes en nijntje koekjes. Sommige lange vingers zijn ook koemelkvrij. Pb maar als je nog vragen heb. In de gekste dingen zit nl koemelk
Fruit is sowieso koemelkvrij. Organix heeft ook wel leuke tractaties. De grote albert heijns verkopen dat (staat bij het baby-assortiment). En het blijft gewoon een kwestie van goed de ingrediënten lezen op het etiket. Als er iets van koemelk in zit, dan moet dat onder 'allergie-informatie' staan. Fijn trouwens dat je eraan denkt!
Je kan ook fruit spiesjes maken, samen met je dochter? En dan maak je van een kool een soort dier. Daar prik je ze in en dan heb je een stekel varken. Simpel en iedereen mag het dan. Bovendien gezond
AH heeft zo'n uitdeelzak met van die beertjeschips, die is ook koemelkvrij. Al zou ik persoonlijk een gezonde traktatie waarderen voor die leeftijd. Nijntje koekjes zijn idd melkvrij, zag bij de AH verpakte koekjes met winnie the pooh erop die ook melkvrij zijn. Ik vind het ook super dat je er rekening mee houdt!