Wie is er bekend met een huisalarm

Discussie in 'De lounge' gestart door bruce2004, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Gister kwam er zo'n mannetje langs en die heeft ons anderhalf uur uitleg gegeven over een huisalarm die ze konden aanbieden etc.

Aan de ene kant twijfel ik, waarom?? Aan de ene kant vind ik t zonde van geld maar aan de andere voel ik me wel veilig in huis, wat nu ben ik dat niet.

Dus wie heeft er ervaring hiermee en is bekend met Sector Alarm, ik heb er namelijk nooit van hun gehoord, heb me er ook nooit in verdiept hoor.

gr
    Bruce

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    In mijn vorige huis had ik een alarm. Echt ideaal. Ik woonde daar maar alleen en voelde me veel veiliger. Als mijn man nu 's avonds weg is, mis ik zo'n alarm best wel. Bij ieder ding dat ik hoor ben ik bang dat iemand inbreekt. Duur is het inderdaad wel. Ik weet niet meer waar ik toen bij zat, volgens mij zat dat bedrijf ergens in de buurt van Enschede.

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben er ook 1, en zou niet meer zonder willen! het is echt ideaal, ik voel me echt een stuk veiliger sinds we em hebben.
    Ook is het een goed systeem, als het alarm afgaat, wordt binnen een paar seconden (hebben we getest :p) op de huistelefoon gebeld door de centrale als die niet wordt opgenomen worden de mobiele telefoons gebeld.
    Mocht er nog steeds geen gehoor zijn, wordt de politie gebeld.
    Als we wel opnemen moeten we onze speciale code doorgeven (die we van hen hebben gehad) en dan is het weer goed.

Het kost idd wel geld, wij zijn 30,- per maand kwijt, maar heb het er echt voorover, er is een keer iemand binnen geweest (toen wij lagen te slapen) maar is gevlucht toen het alarm afging!

Wij zitten overigens niet bij Sector Alarm (ken deze ook niet) wij zitten bij Securitas.

4. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij zitten bij Regent, hebben sinds een paar maanden een nieuw alarm (vorige was al 10 jaar oud).
    Wij zijn er erg tevreden mee. Infrarood alarm, 2 afstandsbedieningen, noodknop op de deur, stil alarm en nu ook doorschakeling naar de alarmcentrale. En gedeeltelijk alarm (boven en beneden).
    Als ik wegga om de kinderen van school te halen of weg te brengen zet ik het alarm erop. Voel me stukken veiliger!

We hebben in 2008 een inbraak gehad, toen deed het oude alarm het nog niet (hadden net het huis gekocht en nog niet in het alarmsysyeem verdiept) en tuurlijk kunnen ze nog steeds inbreken maar het idee dat we zo'n uitgebreid alarmsysyeem hebben voelt heel fijn.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn ouders hebben ook alarm, heel fijn vond ik dat altijd!
    Wij niet en soms vind ik dat best akelig... Gelukkig hebben we hele nieuwsgierige buren die de hele dag thuis zijn en alles in de gaten houden ;).

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij hebben ook alarm maar niet aangesloten op een centrale. ik voel me wel veiliger ja. wij wonen op een industrieterrein. ook rijdt hier heel de nacht een beveiligingsauto rond

7. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Als je nergens last van hebt en je veilig voelt vind ik het zonde van je geld. En wat een gedoe, iedere keer alarm aan en uit doen.
    Ik woon zelf in het buitengebied en ben redelijk vaak alleen maar voel me niet onveilig. Als ze echt wat willen hebben uit je huis, komen ze echt wel binnen.

8. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    oh ja... wat wij als tip een keer kregen.. leg je autosleutels op de trap... (wij rijden allebeide nieuwe lease autos en als ze die mee willen nemen, veel succes.. ik laat me niet in elkaar slaan/bedreigen omdat een inbreker de autosleutel wil hebben).

9. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hier een beveiligings- en brand adviseur in huis, dus ik heb ook een alarm. qua inbraak is het niet altijd even fijn. Als er bij ons alarm afgaat (vaker loos alarm, door bijvoorbeeld stof) dan worden we per mobiel direct gebeld. Echter als wij dan thuiskomen is het flink later. (politie rijdt niet uit op basis van 1 alarm) dus zie daar niet echt het nut van.

Echter 's avonds en 's nachts is het een ander verhaal. Dan gaat de schild detectie erop en zijn we wel beschermd voor brand en inbraak. (alarm gaat af op zolder, daar slapen we ook) dus dat voelt een stuk prettiger. Zeker voor brand!

In het begin hebben we vaak loos alarm gehad, dat was minder fijn. (manlief wilde direct naar huis) later hebben we afgesproken dat de buurman eerst wordt gebeld om poolshoogte te gaan nemen (overdag)

Voor mij persoonlijk is het brand verhaal belangrijker dan inbraak. Wij wonen ook in het buitengebied, maar mij idee is dat als ze willen inbreken ze zich niet laten tegenhouden door een alarm.

met een dongel is het echt supereenvoudig om het alarm aan en uit te doen (geen codes ofzo)

Sector alarm ken ik niet.

groetjes jopa1000

10. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Wij hebben een alarm klaar liggen, moet nog opgehangen worden. Wordt niet aangesloten op een centrale, maar gewoon om het wat veiliger te maken.

Ik ben zelf een enorme schijterd als het gaat om alleen thuis zijn, en als we weg zijn wil ik gewoon een alarm hebben. Tuurlijk, als ze iets willen zijn ze zo binnen. Met of zonder alarm, maar een alarm verminderd de kansen wel om goed toe te slaan.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Had er 1 in het begin. Vreselijk :')

ding werkte op beweging, koolmonoxide en warmte.

Gedouched, deur open, stoom in brandmelder. Je raad het..

KEIHARD dat alarm af, echt REEEETEhard, om middernacht. Zwaailichtje buiten ging aan :') Ik als een idioot naar beneden, kon niets meerverstaan, proberen ding uit te krijgen, lukte niet, sleutel gepakt, zeiknat naar achterdeur gerend in me blote reet, paste die sleutel niet, ging er ook nog een sabotagealarm af.:)

en na 10 minuten, doof met blauwe lippen, koppijn en het zweet op mn voorhoofd, pakte dat ding eindelijk de code.

Dag erna eruit gesloopt.

Buren hadden niets gehoord.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    echt niet dat ik me auto zomaar laat jatten, die bescherm ik met me leven.:)

13. misskiss

misskiss Lid

8 jun 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een alarm maar niet aangesloten. Elke keer da tgedoe als je naar binnen gaat eerst alarm uit. Vergeet je dat gaat er keiharde herrie af! ( is ook wel de bedoeling natuurlijk) haha. maar nee wij hebben hem maar weer uitgezet...

14. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het alleen niet zo dat wanneer je een aangesloten alarm hebt en je deze niet aan hebt staan en er in gebroken wordt je niet verzekerd bent? Dit hebben mijn ouders toen als uitleg gekregen vandaar...

15. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben er ook 1 van securitas. Ideaal! En dat aan en uit zetten valt allemaal wel mee hoor. Die seconde dat je ermee bezig bent. ;) ik voel me in ieder geval een stuk veiliger.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja van dat veel mee bezig zijn snap ik ook niet. iktoets sávonds de code in en klaar ben ik. smorgens idem. hooguit 10 sec bij elkaar

17. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    sorry... maar hier kan ik echt om lachen... het lijkt wel een scene uit een film!!!

Als je auto belangrijk voor je is, kan je misschien alleen daar een goed alarm op hebben.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    helpt niet als je je sleutels klaarlegt. En daar komt vanaf januari idd ook een alarm op, alleen kost dat veel centen:D

en een film, sja, voelde me niet echt een filmster :')

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Goeie! Mijn autosleutels liggen altijd op de droger, naast die van mijn man... Laat ze dat ding maar meenemen... ;) Ik ga ze echt niet verstoppen, met het risico dat er iemand op zoek gaat naar die dingen...

Mijn schoonmoeder is alleenstaand en heeft een alarm aangeschaft omdat ze ook wat achteraf woont. In eerste instantie belt hij naar haar thuis, als daar niet opgenomen word, belt de centrale naar mijn man, daarna naar mijn zwager. Ze heeft een alarm via de NUON, geen idee wat het kost, maar het is wel een veilig idee.

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier ook een alarm, belt idd automatisch uit anar een mobiel nr en je kunt ook zelf inbellen om te luisteren bijvoorbeeld ..
    Vind het wel prettig idee. Op zcih zal het een inbreker neit tegenhouden, maar als hij kan kiezen tussen een makkelijk huis bij de buren of een husi met flinke beveiliging dan denk ik dat een inbreker toch het makkelijke huis kiest... tenzij er natuurlijk hier een picasso zou hangen ;)

Deel Deze Pagina