Wat trakteren jullie voor Sint Maarten aan de deur?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

bij mij popcorn..

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

grappig ,hier in Zwolle en hier word het weer wel gedaan :D

Ik heb mini fruitella en dummy's gekocht.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha apart.. Misschien omdat ze hier nogal van het geloof zijn? geen idee eigenlijk..

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben ook even kwijt wat Sint Maarten ook alweer inhoud. Iemand die het weet?

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier noord holland. En ik heb mini ontbijtkoekjes en een doosje tum tumetjes aan elkaar geplakt..

even iets anders als chocolade, met veel kleintjes in de buurt handiger. (ook 2 ontbijtkoekjes aan elkaar voor de hele kleintjes)

We gaan eerst zelf lopen dus weet niet hoeveel er nog komen..

6. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ik woon midden in Friesland en hier doen ze het ook al sinds jaar en dag! Dit jaar ben ik alleen niet thuis dus mijn man mag het regelen. Maar hier komen nooit zoveel kidz en de bel is er ook af voor onze kleine dus denk dat het heel rustig wordt hier.

Ik heb twixjes en marsjes in huis en voor de kleintjes doosjes rozijntjes

Voor de inhoud: liedje zingen en snoepje krijgen :p
    Uitleg http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_(feest)

7. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in Drachten, friesland.
    En hier doen ze ook aan Sint Maarten.
    Ik heb houten jojo`s, houten tolletjes, mooie houten potloden met een clowntje erop, stuiterballetjes, houten fluitjes, van die metalen klik-klak kikkers en van die tandartsspelletjes waarbij je een kogeltje in een gaatje moet zien te krijgen.
    Wij trakteren eigenlijk nooit op snoep..

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Leuk! Hier in de buurt is er ook altijd een huisje wat op speelgoed 'trakteert'. Vindt Sem altijd geweldig! Alleen vind ik snoep makkelijker.:)

Ik woon in Noord-Holland trouwens.

9. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Ik woon in Noord Holland.
    Ik ga zelf met mijn oudste lopen, manlief staat aan de deur.
    Ik heb mini fruittella en dummy's gehaald.
    We hebben hier veel kleine kindjes dus Marsen en Twixen hebben niet veel nut ;)

10. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hier zakjes chips nuts dummy's en rozijntjes. Veel te veel denk ik hier komen nooit veel kinderen.. Woon in omgeving Groningen

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb mars, snickers en smoeltjes.
    Fruit is een no go bij Sint Maarten, terwijl ik wel een beetje een gezondheidsfreak ben. Ach ja.

12. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik ga zelf lopen met mn dochter en tegen de tijd dat we thuis zijn verwacht ik denk ik geen kinderen meer. Mochten die er nog wel komen dan heb ik altijd een snoeppot met doosjes rozijnen en smarties, dus geef ik die gewoon ;)

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Westfriesland hier en wij delen chocolade- en fruitsnoepjes, lusten we zelf ook :D

14. Gravid

Gravid Niet meer actief

Helemaal niks ;) Hier wel kinderen in de buurt.. maar wij wonen een beetje tussen huizenrijen in, en voor je bij ons blokje komt.. moet je door 2 donkere steegjes.
    Dus komen niet echt kindjes 's avonds laat.
    Vorig jaar ook geen kinderen aan de deur gehad, dus verwacht het dit jaar ook niet eigenlijk.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat is ook leuk!

Wij doen mini milky ways (die lust ik tenminste haha) en verder nog iets van mentos/fruitella ofzo

16. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    rozijnen doosjes van de hema jip en janneke (en dan geef je zelf wat geld aan goed doel) en daarop een ballon of paprapluutje .

17. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Volgens mij doen ze hier niet aan Sint Maarten? Utrecht stad. Kan me niet herinneren dat ze vorig jaar liepen :( Dit jaar zijn we niet thuis, maar anders zou ik mini marsjes en snickertjes gehaald hebben of iets. Is ook helemaal niet erg als die niet op gaan :p

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dat is ook leuk zeg!:)

Heb bij de Lidl toch maar partymix gehaald. Die zag ik liggen.

19. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Mentos, fruitella, haribo, dummies, milkyway, bounty, twix. En voor de kleinsten chocolollys.

Vorig jaar meer dan 100 kids aan de deur gehad en toen was het baggerweer. Dus verwacht dit jaar meer.... Woon in een dorp waar er fanatiek gelopen wordt!

20. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik woon in een flat met voornamelijk oudjes en daarnaast 2 kindjes, mijn dochter en nog een meisje dus. De dametjes gaan samen de flat door, maar meer kinderen komen hier niet. Dus zelf lopen, maar krijg niemand aan de deur. Best handig :)

Qua wat St Maarten nou is, volgens mij gaat t om een man die deelde met de armen, zelfs de helft van zijn mantel afscheurde om iemand te helpen tegen de kou. Het langs de deuren gaan is dus een soort van 'samen delen' zeg maar :)

Overigens: Ik woon in Amersfoort, hier doen ze het dus wel. Ouders in Harderwijk, daar doen ze t ook. Ik kom uit Noordholland en daar deed ik t als kind al.

Deel Deze Pagina