Wat trek je aan in de kraamweek?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Dot, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik heb van dinsdagmiddag tot vrijdag veel in bed gelegen of in ieder geval op bed gezeten, ook op aanraden van de kraamverzorgster. Omdat het die dagen vrij warm was en ik geprobeerd heb borstvoeding te geven, heb ik die dagen overdag alleen een onderbroek aan gehad. Als er bezoek kwam overdag, trok ik een shirt aan (wat daarna doorweekt was van het zweet). Als er 's avonds bezoek kwam, trok ik een wikkeljurk aan.
    Ik heb zoveel op bed gelegen omdat ik een zware bevalling heb gehad, waarbij de onderkant nogal veel schade heeft opgelopen en ik niet kon zitten.

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.632
    2.405
    113
    ik heb de eerste week wel veel op bed gelegen (op advies van mijn moeder moest ik me een week lang laten verwennen door de kraamhulp haha). Ik had een leuk nachtjaponnetje (klinkt saai zo, maar was gewoon een soort van jurkje tot op de knie als het ware) gekocht en dit was heel comfortabel en toch niet te slonzig ofzo.
    succes!

3. Onje

Onje Niet meer actief

Ze hebben bij de kruidvat nu leuke broekjes shortamas bij de kruidvat voor 5 euro diverse prints, makkelijk en leuk voor in de kraamweek.
    Verder kan je toch een paar korte broekjes of rokjes (lekker luchtig ivm warmte) halen bij de Zeeman.

Zelf in de winter bevallen en gewoon weer mijn eigen kleding aan, maar goed ik lag dan ook niet op bed.

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Legging met lang hemdje of zo'n harembroek met een hemdje erboven. Als ondergoed een sexy oma onderbroek, et voila! Klaar is je outfit :-D

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Dit eigenlijk.. Al had ik geen oma onderbroek aan, alleen dat gaasbroekje (geen idee hoe het heet)

Verder paste ik ook gewoon al mijn kleren, maar ik had echt geen zin om als moeders mooiste op de bank te zitten. :p

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik had gewoon mijn eigen kleding aan en een oma onderbroek. Haha

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    #27 edelweiss, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014

Ik heb nooit op bed gelegen tijdens de kraam week ik zat gewoon beneden op de bank. Maar dat Is maar net hoe je je voelt. Ik ben geen bed lig type en ik Had geen last van die 12 hechtingen dus. Toen de oudste 5 dagen oud was zijn We gaan showen op mijn man zijn werk en gelijk getrakteerd.

8. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na mijn keizersnede had ik helemaal geen zin in pyjamabroeken of andere broeken. Ik heb stretch zomerjurkjes en rokjes (die kon ik mooi boven de snee optrekken) aangehad in de kraamweek, zat lekker en ik voelde me toch gekleed als er bezoek kwam. De nachthemden die ik gekocht had heb ik uiteindelijk niet eens gedragen. Vooral jurkjes met een overslag waren erg handig met de borstvoeding.

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Hier was het ook heel warm.. ik had shirtjes zonder mouwen aan en van die korte pyjama broekjes die je bij de hunkemoller hebt en sport shorts van de H&M

Short Sweat

Product Detail | H&M NL

Dat dus :)

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik vroeg het eigelijk om en comfortable in bed te liggen en een beetje fatsoenlijk het eerste bezoek te ontvangen.
    Dat heb ik toen dus in mijn onderbroek/ netbroekje gedaan:D
    Omdat ik nog half in de bevallingsroes zat.
    Dat wil ik nu even voor zijn;)
    Ik heb een mooie zwarte pyjamabroek met zwarte hemdjes en zwarte short gekocht bij h&m vandaag. De broek was maar 10 euro. Ik ga er nog een paar bij halen dan is het goed:)

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik liep thuis rond in een nachthemd (zo eentje om bv te geven). Met bv vond ik dat wel handig. Als er iemand kwam, trok ik mijn zwangerschapskledij even aan. Tenzij het familie was, die mochten me wel in nachthemd zien...

12. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ik heb ook niet boven gelegen.
    Was volledig aangekleed en gedoucht beneden als de kraamhulp binnenkwam:D Na een totaalruptuur/ knip en blaasontsteking. Hoe dom kun je zijn maar ik kan gewoon niet in bed liggen. :)

Ik had een nette trainingsbroek en idd ook leggings en lange blousjes.
    Was eind oktober maar dat kan natuurlijk ook als het warm is.

13. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zorg voor genoeg afwisseling. Ik zweette erg en dat vond ik vies. Ook spuugde dl wel vaker na een voeding, waardoor je van die zurige vlekken krijgt. Ik wilde elke dag wel even wat schoons aan. De was draaide die week hier toch overuren, dus konden die extra pyjama's wel mee gewassen worden. En voelde ik me lekker fris, wat toch wel fijn is, omdat ik me lichamelijk (en geestelijk... 'kraamtranen' :D) soms vrij ellendig voelde.

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.464
    17.409
    113
    Vraag ik me ook af (ondanks dat het de derde is ;) ). Bij de eerste nachtponnen van ma aangehad ivm keizersnee, mn eigen pyama's deden pijn. Daarna mn zw.kleren. Bij de tweede volgens mij vooral zw.kleren maar dat zal ik na moeten kijken op de foto's. Nu twijfel ik. Moet sowieso nog paar pyama's ofzo bijhalen voor het geval dat we niet gelijk naar huis mogen, heb echt niks fatsoenlijks meer

15. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik droeg veel m'n zwanger joggingbroek of een nachthemd.
    Mou was het in feb niet heet, ook niet koud, maar lag wel veel in bed.
    Ik voelde me behoorlijk beroerd en was echt compleet uitgeput.
    Dan lag ik half onder de deken, dus zag niemand m'n blote benen haha.

16. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt hoe je je lichamelijk voelt. Bij m'n eerste had ik een vrij soepele bevalling en heb ik de volgende ochtend gelijk weer normaal (zwangerschaps)kleding aangetrokken. Als je flink moet herstellen dan lijkt het me normaal dat je je nog niet goed kan aankleden en zou ik een luchtig nachthemd of e.d. dragen. Ik draag nu 's nachts van die jurkjes met spaghettibandjes, die bijna op zomerjurkjes lijken. Ze zijn heel luchtig en zien er toch een beetje leuk uit. Dat is misschien een idee? Voel je je gewoon goed dan kun je gewoon normale kleren aantrekken en als het heel heet is een luchtig (zwangerschaps)zomerjurkje of korte broek met hemdje/ t-shirtje.

17. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hier zwanger van eerste kindje, dus nog geen ervaring. Maar wat ik bedacht heb (uitgerekend eind sept/begin okt): pyjamabroek voor mannen bij H&M vandaan in donkere kleur, zijn hartstikke leuk met zakken en opgerolde pijpen en ook super zacht, mouwloze tops van strech ivm bv en paar nette vestjes.

18. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ik had van die t-shirtstof rokjes met 3/4 leggings aan. heel comfi en toch niet onverzorgd :)

Deel Deze Pagina