Wat trek je aan tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ikzelf, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat trek je aan tijdens de bevalling?

1. Niks

2. Pyjama

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    dankjewel voor de tip!
    is leuke site :)

welke maand bestel je het beste?
    normaal heb ik 38/40 en ben nu ruim 10kilo aangekomen!!!

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Poeh, maat 42? Is wel fijn natuurlijk dat het wat ruimer zit, hoewel een nachthemd wel snel past. Ik bestel altijd meerdere maten, retourneren is toch gratis. ;)

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Bij de 2ling had ik zo'n zkh ding aan, omdat ik dus echt niet door had dat ik ging bevallen (32 weken) en ik dus niks bij me had toen we in het zkh waren............
    En bij de jongste een bigshirt die heel gemakelijk omhoog kon.

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier kon ik niet kiezen, ik had een nachtjurkje aan maar na het bad moest ik heel snel vervoerd worden naar de juiste afdeling en werd ik gewoon uitgekleed, sindsdien tot de geboorte niks aangehad maar het kon me op dat moment echt niks schelen :p

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik had t idee een hempje aan te trekken bij de bevalling, maar ben uiteindelijk met een oh zo sexy ziekenhuishemd bevallen ivm de ruggenprik. Dit hemd werd van boven los getrokken toen de kleine geboren werd zodat ze huid op huid kon liggen bij me.

6. Madelief4

Madelief4 Lid

7 okt 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of liever gezegd: wat trek je uit....?
    De bevalling verloopt doorgaans beter zonder onderkleding... ;)
    Een makkelijk zittend hemd als top is wel fijn!

7. Madelief4

Madelief4 Lid

7 okt 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde nog even toevoegen dat ook ik bij iedere bevalling (3x) weer een mooie set kleding klaar had liggen, maar bij de eerste twee keer (geloof het of niet) zo overdonderd werd door de bevalling dat ik die keren in echt de lelijkste outfits in het ziekenhuis belandde...

De laatste keer had ik wel een mooie zwarte top aan, maar op de een of andere manier is deze zo verschoven tijdens de bevalling dat het toch niet echt charmante foto's zijn geworden...
    Zwarte kleding is overigens wel aan te raden ivm de vlekken die her en der gaan ontstaan...;)

Uiteindelijk maakt het allemaal natuurlijk niets uit, maar toch...

8. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Ik ben begonnen in een ruime nachtjapon! Maar het was zo heet op de kamer dat ik op het laatst, net ff voor de persweeën, de rest naakt heb gedaan! hahaha!

9. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waar je al niet over na moet denken zeg... Uhm, ik denk dat ik een kimonootje aan doe. Heb ik toch wat aan, maar kan het gemakkelijk uit voor huidcontact.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik werd ingeleid.
    Droeg een long shirt en een joggingbroek (zw).

Broek moest uiteraard uit tijdens het inleiden, ze prikten mijn vliezen door en ik ging aan de ctg.

Voordat ze het infuus aanprikten heb ik mijn bh uitgegooid.

11. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat heeft mijn moeder ook gedaan bij alledrie de kids. Ze kwam em tijdens mijn zwangerschap toevallig tegen en vroeg me of ik het leuk zou vinden om hem ook te dragen. Dat leek me wel een heel mooi idee dus ook gedaan en zal ik bij de volgende weer doen.

(vraag me niet wat voor nachthemd het was haha)

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Dat naakt bevallen dat zie ik echt niet. Ik droeg gewoon kort nachthemdje met spagettibandjes tijdens alle bevallingen. Tijdens het echte bevallen zit hij automatisch halverwegen je middel. Toen mijn man de kleine aanpakte toen hij geboren werd, hup shirt omhoog en lekker op mn blote borst. Daar hoef ik niet de hele bevalling poedelnaakt voor te zijn..;)

13. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik had ook een pyama aan (zo een big-shirt met korte mouwen). Uiteraard zonder ondergoed. Zit lekker losjes en kan makkelijk omhoog indien nodig.

14. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Precies dit!

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Had het snikheet dus lag naakt te bevallen. Ben begonnen in een nachtjapon :)

16. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Haha, ik heb op pyama gestemd, maar dat slaat nergens op want ik had gewoon kleren aan tijdens mijn bevalling;) Na verloop van tijd alleen nog bovenkleding en vervolgens een operatiejasje omdat het een keizersnede werd;)

17. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Twee keer naakt bevallen. Had ook liever een hempje o.i.d. aangehad, maar schijnbaar vind ik het heerlijk om weeen op te vangen onder de douche en er dan met volledige ontsluiting onder weg te moeten, haha.

Dus...geen tijd meer om iets aan te trekken en op het moment zelf boeide het mij ook totaal niet!

18. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik had een lang nachthemd aan. Ik werd ingeleid en ik wilde niet steeds naakt rondlopen in het ziekenhuis. Het hemd heb ik na de geboorte omhoog gedaan voor huid op huid contact. En voor de foto's direct na de geboorte kon ik mijn tepels bedekken met een stukje nachthemd.

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Hier bevallen in een shirtje en sokken ;) t was 2jan en erg koud dus vandaar die sokken haha..

20. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik had beide keren een nachthemd met knoopjes aan. Toen ik merkte dat het moment van bevalling daar was heb ik hem opengeknoopt zodat mijn zoontjes direct bij mij op de borst konden komen liggen (huid op huid).

Deel Deze Pagina