Wat trek je de baby aan op eerste dag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poema, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    niet zo vaak? 20% van de dames met een ruggenprik krijgt verhoging...beeb neemt dan nog jou temp aan...dus verhoging..20% is best veel..ik dacht ook "daar zit ik niet bij" mooi wel dus....hou met zulke senatios rekening...ander overvallen die kraamtranen je direkt ;)

Misschien irritant...maar bij zo'n gevoelig koppie erg goed om die te ontzien....zoms zijn dingen irritant..niet alles is leuk! :rolleyes:

@zogelukkig...3 maten? 3 pakken Newborn bedoel je...want je kindje heeft echt neit meteen een hele grote maat nodig....newborn is tot 5 kilo ofzo...nou dat is al een beste beeb hoor....zorg dat je vanag een week of 30 zeker een pak in huis heb...dan hoef je niet meteen om een boodschap als je thuis komt ;)

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ieder zijn ding en mening he over handigheid qua kleding waarom denk je dat ik boxpakjes mee heb ? die hoeven ook niet over het hoofd dus misschien heb ik er wel over nagedacht?

3. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Mijn oudste is thuisgeboren dus kraamzorg heeft leuk pakje uitgekozen, Onze jongste in het ziekenhuis en wij hadden 2 setjes mee een in maat 50 en 1 in mt 56. Uiteindelijk is het maatje 50 gworden voor ons mini-meisje... Rompertej, wit broekje met voetjes, fuschia roze shirt met de tekst 50% papa + 50% mama = 100% ikke! superleuk! En dan uiteraard bijpassend mutsje en fleece maxicosi doek voor onderweg naar huis

4. winnietje

winnietje Niet meer actief

Ik ben 6 jan uitgerekend en heb klaarliggen boven: rompertje met lange mouwen een truitje met mijn eerste kleertjes erop. Lang broekje sokjes en een mutsje. En in de tas staat bijna het zelfde klaar alleen dan met een extra vestje mocht ik onverwachts toch naar het ziekenhuis moeten

5. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    De meeste van jullie zijn Nederlands denk ik, ik ben een Belgje ;)
    Hier neem je zelf kleertjes mee en ook bvb je eigen merk verzorgingsproductjes, pampers en doekjes en eventueel nog zeepjes en zalfjes krijg je in het ziekenhuis.

Mijn eerste twee kinderen zijn winterkindjes, dec en februari en voor hen had ik :
    - overslagbody's (rompertjes) met lange mouwen
    - zachte warme badstofsokjes
    - kousevoetebroeken van de hema( vond die erg handig, zeker om te verversen is maar enkel onderaan dat uit moet dan)
    - warme t-shirtjes met langer mouwen en knoopjes op de rug of een wikkelvestje
    - een paar van die verlouren kruippakjes

In het ziekenhuis zelf is het warm genoeg om je kindje met gewoon katoenen kledij met lange mouwen te hebben.
    Bij vertrek naar huis kleed je ze wat warmer en kan je ze in een dekentje wikkelen of in een warm pak of lodger of dergelijk in de maxi cosi.

De eerste dag na geboorte kleedde ik mijn kindjes gewoon erg comfortabel in zacht warm katoen, de volgende dag deed ik ze dan iets aan dat ik echt leuk vond maar toch nog heel comfortabel ligt

6. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik had 1 setje bij me en een extra rompertje. ik heb naderhand gezien gelukkig niets met capuchon meegenomen. ik zou inderdaad wel 2 setjes meenemen. we moesten onverwacht toch nog een nachtje blijven en ze had wel wat gespuugd over haar kleertjes. tis zo zielig als alles zo nat is.

toen ik nog zwanger was zat ik echt te tobben over wat ik haar voor het eerst een moest trekken. toen ze eenmaal geboren was kon het me eigenlijk nies meer schelen, als ze maar lekker warm was op dat moment ;)

je hoeft trouwens geen luiers of billendoekjes of iets mee te nemen, dat hebben ze in het ziekenhuis.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heb je al kids dan? ik zie nergens dat je al kids h ebt dus vandaar mijn vraag, zonee; hoe kan je dan zeggen of je dat irritant vind, is juist qua aankleden veel zachter voor je baby...

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja weet ik veel! Ik was laatst voor de gein even aan het kijken naar luiers bij de drogist en tsjonge wat een maten en merken zeg! Ik dacht dat je voor prematuurtjes speciale had en wat nou als je baby 10 pond is, past ie dan nog in een newborn?

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oh ze hebben wel zoogcompressen, ik hoorde laatst van niet, maar goed je hebt immers in hetzelfde ziekenhuis gelegen als ik moet, dus dan haal ik ze weer uit mijn tas! :)

10. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb een heel heel lief setje van me schoonzussie gekregen en das van nijntje! en dan voor de zekerheid een extra setje van mijn tante! (neem ik mee)

liefs

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    zoogcompressen heb je ook nog niet echt nodig hoor de eerste dag(en) je melk is nog niet zo erg op gang gekomen dat het gaat lekken.. tenminste bij mij niet hoor. (nu lekt het trouwens wel heel erg :confused: )je kan het natuurlijk wel voor de zekerheid meenemen.

12. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    hmm zoogcompressen zijn voor sommigen misschien toch handig ze, ik weet nog goed dat ik na de geboorte van mijn eerste de derde dag in het ziekenhuis wakker werd in een plas colostrum :) , en naast me lag mijn dochter met een megagroene poepbroek :) , tja de verpleegster schrok van de 'ravage' en heeft direct mijn bedje mogen verversen :)

13. Niet meer actief

Wat je voor je kindje meeneemt maakt eigenlijk niet uit, alleen het meest comfortabele is toch wel van die zachte stofjes, rompertje, broekje, truitje mutsje en sokjes.
    Lekker warm onderstoppen als je naar huis gaat :)

En voordat de kleine er is worden de kleertjes al lekker warm gemaakt hoor, die krijgt echt geen ijskoude kleertjes aan :D

Liefs en succes met uitzoeken EN bevallen strakjes :)

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ben in maart bevallen, en toen was het ook nog erg koud. Ik had voor de kleine een lekker warm joggingpakje (veloeurs) een lange mouw rompertje, sokjes, mutsje en een maxicosivoetenzak :D.

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    @lool...die liggen in het kastje boven de gootsteen op de kamer net als het kraamverband 2 maten... en washandjes..om je cavia te wassen :)

16. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    :) :) Ooo ja zeg, wat voor een beeld krijgen vrouwen nu die voor een eerste keer gaan bevallen in het ziekenhuis ;) :)
    Die kraamverbanden vond ik trouwens echt ondingen, 't zijn net pampers! en dan dat in combinatie met zo'n net-onderbroekje waar ze je insteken, echt sexy ;) .

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou meiden, ik beval wel thuis! :evil: ;)

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oh Thanx, dan weet ik dat vast, want op de zwangere afdeling van de kraamafdeling hebben ze die niet liggen in die kastjes! (heb het natuurlijk al helemaal uitgeplozen toen ik daar lag! :) ) Wel kraamverband(jes) en washandjes en handdoeken! :eek: ;)

19. winnietje

winnietje Niet meer actief

zie album :d geen idee hoe ik anders hier een foto kan plaatsen haha

20. marloesss

marloesss Actief lid

17 okt 2006
    158
    0
    0
    Ik had een heel leuk pakje uitgekozen, maar de verpleegkundigen in het ziekenhuis waren de hele avond en nacht aan het mopperen! Het was een pakje aan één stuk, met vreselijk veel knoopjes, heel lastig om aan te trekken, maar dat wist ik toen nog niet! Toen ik het hem later die week zelf aan trok, snapte ik het gemopper wel :D ...

Deel Deze Pagina