Wat trek je de baby aan op eerste dag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door poema, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ik heb gisteren nog twee overslag pakjes gekocht van badstof, in maat 50 en maat 56. Volgens mij is dat wel lekker warm. En dan dus daaroverheen een overslag vestje en een broekje. Alles overslag, dus geen gedoe met knoopjes en strakke dingen over hoofd trekken enzo... het wordt nu allemaal wel steeds echter hoor! ;)

2. gruppie18

gruppie18 Lid

28 okt 2008
    20
    0
    0
    KLEREN in de pamper naar buiten is zo koud :D hahahaahaha grappie nou gewoon een rompertje een pakje sokken een jasje en mutsje op zetten en dan in de maxi-cosi of kinderwagen.extreem veel kleren is ook niet goed.
    liefs ikke

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Newborn gaat tot/met 6 kilo dus dat past ;)

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dat zei ik ook...maar na 24 uur toch in het zh beland...you never know! ;)

5. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Wie heeft gezegt dat het sexy zou zijn...maar het kraamverband van het ziekenhuis neemt wel meer op en betere pasvorm..hoort er allemaal bij!

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hahahaha inderdaad.... met een uitgelubberde muts die (volgens mijn vriend,) op een biefstuk lijkt/ leek na de bevalling.... een flubberbuik..... en dat je opeens zicht hebt.. dat "op de tast scheren" toch niet zo goed gaat als dat je dacht, voel je je toch niet sexy.....
    Verder ben je blij dat er net wat UIT is... en moet je er niet aan denken dat er voorlopig weer wat IN gaat :)

ik heb 2 pakjes bij... eentje 50 eentje 56..
    ook 2 rompertjes.... 2 paar sokjes (voor voetjes en handjes)... en een mutsje... verder wordt de kleine vervoerd in een soort "skipakje"...
    oja en een omslagdoek zit ook in de tas...

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Als je je kraamvloed ziet, dan heb je ook helemaal geen zin om sexy te zijn in je netonderbroek en je surfplank aan je gat.

8. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    moet je echt overslag rompertjes en pakjes hebben.

want ik heb eigenlijk niks wat overslag is.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    MOETEN hoeft niets maar het is prettiger voor je baby in het algemeen zeker als je nog een beetje onzeker bent met aankleden die eerste periode vond ik het erg handig..

10. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    want ik heb wel 30 rompertjes maat 50-56 (allemaal gekregen) en het is allemaal voor over het hoofd heen.
    sommigen hebben wel een grote opening voor het hoofd.

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

heb ook alleen maar rompertjes voor over het hoofd...
    Dat gaat best prima hoor....!

Je bent inderdaad wat onzeker in het begin.... maar je kraamverzorgster legt het allemaal wel goed uit... en dan heb je het zo onder de knie....

Gewoon "oprollen" en dan eerst het gezichtje erdoor en dan over het hoofdje... is niet zo heel moeilijk...

alleen inderdaad geen pakjes aandoen die constant helemaal uit/ aan moet doen, want dat is echt vervelend...

12. lovelyengeltje

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    heb heel veel zachte broekjes.
    heb ook veel shirtjes die hebben extra knoopjes bij het hoofd.
    dus die opening kan groter worden gemaakt.

heb een paar box pakjes.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    is erg persoonlijk, ik vond overslag weer niks..:)tis wel minder gesjor met je kind en je hoofd niet met het hoofdje in de weer, maar ik had het altijd scheef vast zitten;)

Deel Deze Pagina