Wat trek je een baby van 5 weken jong aan??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door desteny, 22 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desteny

desteny Actief lid

13 dec 2005
    272
    0
    0
    de titel zegt het al...we willen vanmiddag lekke eventjes over de markt ze zit dat in de maxi-cosi op de kinderwagen... Maar wat trek ik haar aan?? doe ik haar ook nog een jasje aan?? moet ze nog een dekentje over???
    Ze heeft een truitje, broekje, rompertje, en een maillot aan...
    Ben zo bang dat ze het of te warm of te koud heeft...:(

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zou toch een lente vesje mee nemen en een dekentje. Maar dat is mijn idee er over. Je kunt altijd wat uittrekken als je denkt dat het warm genoeg voor haar is toch. En ja iets bij trekken als je denkt het is te koud en je hebt het niet bij je kan dan weer niet:) Lastig is het wel.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Heb je een voetenzak in de maxi-cosi?

Ik zou haar hetzelfde aan doen als wat jij aan hebt + 1 extra laagje (tenminste zo heb ik het ooit "geleerd"). Dus een dun jasje en dan een dekentje over de beentjes ofzo.

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ben het met Wup eens, hetzelfde als jijzelf + 1 laag ( daar rekende ik altijd de romper voor) Zou persoonlijk geen maillot aantrekken dat lijkt mij erg warm hoor. Idd een vestje en een dekentje meenemen voor de zekerheid. De maxicosi is vaak ook al zo warm en nu met het zonnetje ( hier is het nu al 20 graden)erbij is het helemaal goed te doen.

Veel plezier.
    Groetjes Kim

5. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi,

ik zou inderdaad ook geen maillot aandoen, veelste warm hoor.
    Gewoon een shirtje met lange mouwen, broekje, romper met korte mouwen en een vestje of jasje aan. voor de zekerheid nog een dekentje meenemen voor de schaduwplekken.

groetjes joyce

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook niet teveel aantrekken. Ik ben net met Lisa en Eva weggeweest en Lisa lag in de kinderwagenbak met alleen haar kleertjes aan (wel lange mouwen en een lange broek), geen jas of dekentje dus. De zon stond er wel vaak op.

In de maxicosi is het al snel te warm, zeker als je een voetenzak erin hebt. Maar ik zou met dit weer je kindje niet in de maxicosi laten zitten. En een maillot onder een broek lijkt me niet nodig.

7. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een kleintje van 6 weken en het consultatieburo gaf mij als tip om baby's in lagen aan te kleden.Dan kan je een laag aan of uit trekken als het te warm of koud word. Ideale tip vond ik het,omdat het best lastig is. Ik kleed hem nu gewoon aan en voel elke keer of hij het warm of koud heeft.

Deel Deze Pagina