Wat trekken jullie de baby 's nachts aan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miemi, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Mijn man heeft nogal de neiging Lena aan te kleden als een soort barbiepopje, dan doe ik haar wel als ze gaat slapen effe iets makkelijks aan.

Als ik haar aankleed is het meestal een rompertje en een lekker zacht broekje en daarmee gaat ze dan ook gewoon slapen... Verder heeft ze altijd een dekentje maar het is in ons huis ook snel fris.

2. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Aan het begin had ze gewoon haar kleertjes van overdag aan, van die lekkere zachte. Maar hoe ouder ze word des te stugger de broeken. Niet echt lekker meer om in te slapen. Vanaf 1,5 maand ben ik al overgegaan op een pyama. Bij onze kinderkledingzaak verkopen ze pyama's van Feetje vanaf maatje 50. Misschien moet je eens bij een kinderkledingzaak vragen ...

3. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Dankjulliewel voor alle antwoorden! Ik denk dat ik het idd maar van de temperatuur in de kamer laat afhangen. Mijn voorkeur gaat net als sommigen van jullie ook uit naar een pyamaatje, omdat het mij ook goed lijkt de kleine van begin af aan een dag- en nachtritme mee te geven. Ik zal morgen eens bij de Prenatal en Hema gaan kijken.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt nog steeds in de kleertjes van overdag, nu wel broekje uit en slaapzak aan en geen dekens en lakens meer.

Om een dag/nacht ritme te krijgen, is het aantrekken van een pyjama echt niet nodig, dat is alleen maar voor je eigen gevoel. Voor een baby is het alleen maar weer gefrunnik ;), Eva werd er in ieder geval niet blij van (ze heeft het niet zo op aankleden, nooit gehad). Dag/nacht ritme kan je beter verkrijgen door je kindje overdag in het licht te laten slapen en 's avonds als het naar bed gaat, de kamer verduisteren. Wij hebben ook een ander ritueel 's avonds dan overdag.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha had in het begin gewoon dr kleding aan, had eigenlijk alleen maar van dat zachte kleding.

Sinds het hele warme weer, ligt ze erin met een rompertje alleen. En nu sinds 3 weken ofzo, ligt ze met een zomerslaapzak met een rompertje met lange mouwen. Dekentje gebruik ik niet, heeft ook geen zin, schopt ze af. En als ik haar strak instop, word ze wakker, want dat vind ze 3 keer niets.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik trek de kleine gewoon lekker een baby pyama aan shirtje en broekje is het
    niet in de kleren die hij die dag aan had nee dank je wil zelf ook niet in kleding slapen

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Onze dochter slaapt ook met haar kleertjes aan. Tenzij ze een rokje aanheeft of een trui met een cappuchon. Dan trek ik dat uit als ze naar bed gaat, ook overdag als ze slaapt. Maar dat zijn ook meer haar pronk kleertjes, dus als we op visite gaan ofzo.

8. moniek

moniek Actief lid

9 jun 2005
    365
    0
    0
    mama en huisvrouw
    tricht
    ik heb bij alle 2 mn dochtertjes altijd met slapen boxpakjes aangedaan en toen ze 3a4mnd waren echte pyamaatjes

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae slaapt in haar kleertjes van overdag. Omkleden vind ze helemaal niet leuk, dus dat ga ik niet extra doen. Haar kleertjes van overdag zijn zacht genoeg. Verder wonen we in een flatje en is de temperatuur in alle kamers gelijk. Dus toen het zo heet was 3 weken terug ofzo, toen had ze overdag alleen een rompertje aan, en snachts ook. Momenteel slaapt ze weer in 'lange' kleertjes. Voor de shirtjes met lange mouwtjes zijn bijna noodzakelijk hier, omdat ze haar handjes (en dus armpjes ook) niet onder de dekentjes wil hebben (zelfs niet onder een spuugdoekje tijdens het voeden!) .
    Maar voorlopig vind ik het extra omkleden nog wat zielig voor haar. En wat anderen ook al zeggen; de kleertjes zijn toch nog zacht. Wat stuggere kleertjes vind ik wat zielig in het begin, want wat dat betreft vind ik dat het niet uitmaakt of het dag of nacht is, ze ligt zowiezo veel in haar bedje! Dus het moet wel lekker liggen om te kunnen slapen.

10. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    In een rompertje met lange mouwen met een slaapzak (met korte mouwen) erover heen.

Als het wat warmer is doe ik gewoon een tshirt voor Matt aan met daarover de slaapzak.

Deel Deze Pagina