Na de bevalling straks, gelijk aan pil?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kimmuh, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi Dames,

kunnen jullie mij misschien wat antwoordden geven op mijn vragen?
    Ik ben jaren aan de prikpil geweest voordat ik zwanger werd.
    (menstruatie bleef lang uit, had pcos, na het stoppen ook onregelmatig ongesteld om de 11d.
    Heeft uiteraard even geduurt voordat het allemaal lukte)

Nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik straks moet doen, en wat ik kan doen.
    Kun je na de bevalling gelijk beginnen met de pil of prikpil, of moet je eerst je eerste menstruatie weer afwachten?

Wat kan ik het beste doen, de gewone pil of weer de prikpil?

Wat hebben jullie gedaan en wat voor pil gebruiken jullie?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hmm ik heb geen ervaring met de prikpil.. Ik ben zelf na een week of 7 week begonnen met de pil.
    Ik ben gewoon 'blind' begonnen omdat ik nog steeds niet ongesteld was geworden terwijl ik wel gewoon flesvoeding gaf..

Je kan wachten tot je eerste ongesteldheid.. Maar je weet niet hoe lang het kan duren.. Je kan ook een tijdje na je bevalling blind beginnen..

Bij mij werkte dat prima en sinds ik begonnen ben met de pil loopt mijn menstruatie weer net zo 'strak' als ervoor.. Ik ben ook de eerste keer direct in mijn eerste stopweek ongesteld geworden..

Let er wel op dat als je blind begint met slikken de pil de eerste maand nog niet 100% safe is!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ik heb het net als mijn voorgangster hier boven gedaan.
    Ik had ook zeer onregelmatige en lange cyclussen (90dgn-44dgn etc). Ik zag het dus niet zitten te gaan wachten tot dat eens op gang kwam.
    Ben blond begonnen en meteen weer zoals voorheen. En idd 1e maand extra bescherming gebruiken!

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Als je bv gaat geven mag je niet alle anti conceptie. Hier na 3 wkn begonnen

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik ga flesvoeding geven, geen borstvoeding..

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoor vaak dat mensen na 28 dagen weer beginnen.
    Zelf wilde ik mijn eerste menstruatie afwachten. Maar die zette niet echt door, beetje rood afvegen, meer niet, een maand later wel volle bak, dus toen de pil genomen.

Prikpil heb ik eerder gehad, maar het haalt je natuurlijke cyclus echt overhoop. Bij mij duurde het 9 maand voor ik weer een ongi kreeg, na maar 2 prikken (=bijna 6 maand hormonen). Ik raad het niemand aan die nog eens zwanger wil worden. Maar dat is dan je eigen keus..

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ja klopt, wij hebben anderhalf jaar er over gedaan voordat ik weer zwanger werd.
    Ben 3 jaar aan de prikpil geweest.
    We weten nu nog niet of we straks het nog een keer willen proberen, althans over een aantal jaar
    Dus zit in twijfel..Wel of geen prikpil, of gewone pil....

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Overleg dit eventueel met je vk. Zij kan jou veel info geven.

Je hebt ook de spiraal, misschien is dat wat?

Ikzelf geef wel bv,, en dan is de minipil voor mij een uitkomst, die kan ik combineren met bv. En daar kan ik volgende week al mee beginnen. Er zit maar 1 soort hormoon in. Dus misschien is dat ook wel wat voor jou?

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    met de pil kun je beginnen als het goed is vanaf dag 21 na de bevalling dit noemen ze blindbeginnen met de pil, mijn nadeel na de tweede vond ik dat ik nog erg veel vloeide door de pil heen lichaam hormonen waren sterker en die rotzooi moet toch je lichaam uit!
    bij de eerste en derde ben ik ongeveer 6a7 weken na de bevalling begonnen met de pil na de eerste menstruatie en dat voelde een stuk beter bij de tweede tijdens de eerste strip vreselijk veel buikpijn gehad.

maar ja geld niet voor iedereen hetzelfde natuurlijk

Deel Deze Pagina