Na de bevalling straks, gelijk aan pil?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kimmuh, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hoi Dames,

kunnen jullie mij misschien wat antwoordden geven op mijn vragen?
    Ik ben jaren aan de prikpil geweest voordat ik zwanger werd.
    (menstruatie bleef lang uit, had pcos, na het stoppen ook onregelmatig ongesteld om de 11d.
    Heeft uiteraard even geduurt voordat het allemaal lukte)

Nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik straks moet doen, en wat ik kan doen.
    Kun je na de bevalling gelijk beginnen met de pil of prikpil, of moet je eerst je eerste menstruatie weer afwachten?

Wat kan ik het beste doen, de gewone pil of weer de prikpil?

Wat hebben jullie gedaan en wat voor pil gebruiken jullie?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hmm ik heb geen ervaring met de prikpil.. Ik ben zelf na een week of 7 week begonnen met de pil.
    Ik ben gewoon 'blind' begonnen omdat ik nog steeds niet ongesteld was geworden terwijl ik wel gewoon flesvoeding gaf..

Je kan wachten tot je eerste ongesteldheid.. Maar je weet niet hoe lang het kan duren.. Je kan ook een tijdje na je bevalling blind beginnen..

Bij mij werkte dat prima en sinds ik begonnen ben met de pil loopt mijn menstruatie weer net zo 'strak' als ervoor.. Ik ben ook de eerste keer direct in mijn eerste stopweek ongesteld geworden..

Let er wel op dat als je blind begint met slikken de pil de eerste maand nog niet 100% safe is!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ik heb het net als mijn voorgangster hier boven gedaan.
    Ik had ook zeer onregelmatige en lange cyclussen (90dgn-44dgn etc). Ik zag het dus niet zitten te gaan wachten tot dat eens op gang kwam.
    Ben blond begonnen en meteen weer zoals voorheen. En idd 1e maand extra bescherming gebruiken!

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid