Voor mij hangt het erg af of het bijzondere spulletjes zijn of spullen die je overal kunt krijgen. Bij de eerste stel ik minder eisen qua verzendkosten. Ik heb geen probleem met Ideal (dus vooraf betalen) Op de homepage wil ik direct de verzendkosten, leverduur en retourinformatie zien. Niet dat je eerst iets in het winkelwagentje moet stoppen voordat je deze info kunt zien. Of eerst ellenlange voorwaarden moet lezen. Een FAQ rubriek waardeer ik ook. Verder een goede zoek- en filterfunctie. Duidelijke foto's en complete info over materiaal en afmetingen.
Ik bestel heel veel op het internet: kinderkleding (50% van de kleding van onze jongen), speelgoed, boeken (+/- 10 boeken per jaar) en ingrediënten voor taarten (zoals fondant, icing, versiering, etc.). Wat ik echt HAAT is dat er een levertijd is van 3 dagen of meer. Dus koop ik alleen bij webshops waar ik weet dat het een volgende dag levering is of max 48 uur. Verzendkosten vindt ik dan niet zo erg (maar het moet ook niet meer dan 10 zijn). Eventuele kortingen zijn natuurlijk mooi meegenomen, maar als er een lange levertijd is dan doe ik het niet. Heb gisteren nog een bestelling bij vertbaudet gecancelled want er stond op de site 48 uur levertijd maar na een week had ik het nog niet. Dus ik bel en bleek 1 van items niet op stock dus werd gans de bestelling on hold gezet. Jammer, maar ik cancel. C&A en Kiabi hebben ook een lange levertijd. Jammer, maar dan ga ik liever zelf naar de winkel. Vind het zonde, via een webshop koop je namelijk omdat het snel gaat en makkelijk is. Als het niet snel gaat, ga ik even graag naar de winkel, daar kan ik het nog zelf meenemen. Ik betaal ook liever direct met credit card of paypal of ideal, liever dat dan later betalen want zo ben ik er al van af.
Gepersonaliseerde producten mag je uitsluiten van herroepingsrecht. Ik heb zelf een webshop met geboortekaartjes en dus ook gepersonaliseerd. Bij mij is alles inclusief, verzenden en enveloppen. Ik probeer ook altijd zo snel mogelijk te verzenden, al zit er altijd een dag tussen zodat de kaartjes gedrukt kunnen worden. Bij mij kunnen ze ook achteraf betalen. Tot nu toe nooit problemen mee gehad! Maar ja, het kan een keer gebeuren natuurlijk.
Ik begrijp dat dat niet altijd mogelijk is idd. Daarom vind ik bij kleine webshops een verzendbedrag betalen niet zo erg. Ze hebben nl meestal ook producten die je niet overal vind. Maar moet niet te hoog zijn. Weet niet of een lager bedrag mogelijk is als gewoon brievenbus/pakketpost? Voor gewone grotere webshops vind ik een bedrag als 5 of 6 euro eigenlijk belachelijk. Dan heb ik het over wehkamp of zalando. Die zijn al zo groot die zouden eigenlijk gewoon net als bol.com lager moeten zitten kwa verzendkosten. Kan volgens mij allang uit. Dus als het dan kan ga ik echt ergens anders het halen.
Volgende dag leveren... Verzendkosten vind ik niet erg als ik er voor naar de stad moet rijden ben ik meer kwijt aan benzine kosten en parkeren...
Ik heb gekozen voor gratis verzending maar de mogelijkheid tot achteraf betalen vind ik ook bijzonder prettig. Volgende dag levering is leuk, maar ik kan best even wachten, als het maar geen weken is (zoals bij H&M; is hier altijd minimaal een week?!?, hoe kan dat?). Outlet-corner/koopjeshoek vind ik ook heel fijn. Soms zit er ook een persoonlijk briefje bij. Dat is echt supernetjes! Pas nog een dikke tien gegeven aan coolekinderkleertjes.nl misschien kun je dat als tip gebruiken. Succes!
Poeh haha de dames zijn nogal "veeleisend" of nouja veeleisend, het ligt denk ik aan het soort webshop en aan het product dat het verkoopt. Bij een bol.com verwacht ik ook gratis levering en snelle levering etc. Echter gaat TS een webshop openen. Ze begint dus pas en zal in het begin vermoed ik een kleine webshop hebben. Dan is het niet meteen mogelijk om aan al deze luxe te voldoen. Een webshop hebben is niet zo heel simpel en makkelijk geld verdienen zoals sommigen soms denken. Ja een bol.com of wehkamp loopt wel maar als kleine startende webshop komt er nogal veel bij kijken. Zo ben je verplicht het gehele aankoopbedrag terug te storten op het moment dat een klant annuleert. Dat betekend dat als je iets per pakketpost stuurt je minimaal 6,75 euro aan verzendkosten kwijt bent. Stel dat 50 klanten iets retour sturen dan zou je 50 x 6,75 = 337,50 aan gemaakte verzendkosten kwijt zijn en niets hebben verdient als webshop. Nu is dit een overdreven aantal maar het gaat om het idee. Als kleine startende webshop kun vaak niet al die voordelen van een grote webshop aanbieden. En zoals al eerder genoemd... veel mensen geloven in gratis verzenden. Echter is bij deze webshops vaak de verzendkosten in de prijs (voor een deel) doorberekend. Vaak, dus niet altijd. Er zijn uiteraard ook grote webshops die de verzendkosten voor eigen rekening nemen maar een kleine beginnende webshop kan dit vaak nog niet opbrengen. Nu dan hetgeen waar ik zelf op let als ik ergens iets bestel: * verzendkosten, ik ben bereid verzendkosten te betalen maar het ligt eraan hoeveel en voor wat voor een soort product. (20 euro verzendkosten voor een paar schoenen of 20 euro verzendkosten voor een bank is nogal een groot verschil ) * leveringstermijn, ik wil vantevoren weten op welke termijn het product kan worden geleverd. Niet dat ik bestel en achteraf blijkt dat het een levertermijn van 3 weken heeft. Dan had dit op de webshop erbij moeten staan. * kortingscodes / acties, altijd leuk * uitstraling / layout van de webshop, sommige webshops zien er zo slecht en amateuristisch uit dat ik er niet durf te bestellen omdat ik het niet vertrouw vanwege de uitstraling. Edit: waar ik zelf heel nieuwschierig naar ben, waarom willen veel dames achteraf betalen? Hebben hier namelijk zelf veel problemen aan ondervonden en deze optie zodoende laten vervallen maar twijfelen er soms aan om dit toch weer toe te voegen.
Gratis verzending en volgende dag geleverd en bij voorkeur achteraf betalen. Korting en spaarsysteem hoeft van mij niet....liever snelle levering.
Denk dat we 'veeleisend' worden omdat het steeds normaler wordt vandaag besteld morgen in huis, lage tot geen verzendkosten. Denk dat grote shops dit ook wel aan moeten bieden of gaan bieden anders gaan mensen naar een concurrent. Of gewoon naar de winkel toe. Als ik iets wil wil ik het zo snel mogelijk Maar even op je laatste vraag, ik bestel bij kleding bijvoorbeeld meerdere maten omdat het vaak verschilt welke maat je moet bestellen bij een webshop. Ook bestel ik vaak veel shirts, broeken, jurkjes tegelijk omdat ik weet dat er toch dingen tussen zitten die niet passen, toch niet zo mooi zijn in het echt enz. Het bedrag is dan dus ook erg hoog en ik weet dus zeker dat er spullen teruggaan en ik vind het juist irritant dat als ik wat terug moet sturen ik nog weer moet wachten tot mijn geld is teruggestort. Omdat ik vaak ook een budget heb en als het niet past ik wil bestellen bij een andere winkel.
Het ligt denk ik ook wel aan het product wat je gaat verkopen. Er wordt hier veel gesproken over kleding, en daar zit zo'n leuke marge op, dat gratis verzenden vaak makkelijker gaat. Ik heb zelf een webshop waar ik kinderfeestboxen en knutselmaterialen verkoop. En daar is de marge gewoon erg klein op. Vaak gaat het dan ook om relatief lage bedragen en dan is gratis verzenden gewoon geen optie. Ik heb zelf juist besloten om de optie "Ideal" uit de webshop te halen. Sisow, het bedrijf waar ik een Idealcontract mee had, eiste opeens dat je alleen een Ideal-account kon hebben als het aan een zakelijke rekening gekoppeld is. En die heb ik niet, dus helaas geen Ideal bij mij, maar vooraf overmaken. De kosten voor Ideal en de kosten voor een zakelijke bankrekening zijn voor mij als beginnende ondernemer te hoog en wegen niet op tegen de inkomsten. Aangezien mensen vaak ruim vantevoren bestellen is vooraf overmaken geen probleem. Waar ik me wel aan blijf irriteren zijn de mensen die bestellen, maar niet betalen. Daarom ook geen optie "achteraf betalen" bij mij... Succes met je webshop!
Ik heb een soort van webwinkel ( niet echt...maar ik verkoop wel af en toe bijzondere stukken) Ik verzend vast voor 1,95 euro. Via Kiala. Via PostNl is het 4,75 Maar bij een bedrag vanaf 30 euro verzend ik gratis. Vooraf overmaken en gewoon via bankrekening. Ik vind het fijn dat een webshop ook een vestigingsadres heeft waar je eventueel op zou kunnen halen. Dat klinkt misschien raar...maar dat wekt bij mij meer vertrouwen. Dat hoeft niet bij je thuis te zijn. Maar misschien kun je bij een winkel in je woonplaats zoiets doen.
Inderdaad, hier ook een voorkeur voor achteraf betalen omdat ik vaak meer bestel op zicht, en meerdere maten (met name schoenen) en er dan dus wat terug gaat. Dan vind ik het vervelend dat ik moet wachten tot mijn geld wordt terug gestort. Daarbij ligt onze e-dentifier altijd ver weg gestopt vanwege de kids en ik moet dan altijd meteen ter plekke dat ding op gaan zoeken terwijl ik dit soort aankopen vaak 's avonds, lekker lui op de bank doe. Is gewoon luiigheid om dan voor de optie achteraf betalen te kiezen, zodat het bij de acceptgiro's verwerkt wordt (hier eigenlijk altijd ook vrij direct). Maar als er een ideal optie is blijf ik ook niet weg hoor. Ik snap dat een webshop in het begin klein is en er niet aan veel eisen voldaan kan worden. Gratis verzending is een optie, dus kies ik ervoor. Maar evengoed als het niet gratis is houd het me ook niet tegen. Al tel ik het wel op bij wat mijn uiteindelijke bedrag is en dus heeft mijn kledingstuk het totaalbedrag gekost. Dat moet het wel waard zijn. Als verzendkosten te hoog zijn (bijv. Laatst 6,- voor een babypakje van 11,) dan neem ik het dus niet. Maar een euro of 2 is geen probleem. Juist dan zou ik wel meer dingen bestellen in een keer. Als het gratis verzending is kan ik ook rustig 1 ding per keer bestellen en dan is de kans 99% dat ik het niet terug stuur.