Wat trekt jou aan in een restaurant?

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    - iets eigens (niet dertien in een dozijn)
    - liever een kleine kaart met kwalitatief goed eten dan een grote kaart met slecht bereid eten
    - vlotte bediening
    - rustig kunnen eten, niet weggekeken worden omdat de tafel vrij moet
    - schone toiletten!
    - ga voor 1 concept en probeer niet de hele wereld tevreden te houden

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.097
    2.241
    113
    Brabant
    Ik bedenk me nog iets. Kinderstoelen èn hoge stoelen voor grotere kinderen. Ook op te lossen met van die stoelverhogers.
    want we willen allemaal dat onze kinderen netjes eten, maar dat gaat haast niet als ze zitten te wiebelen op hun stoel.

geeeeeeen circus tent van maken. Iedereen heeft wel een vreetschuur, pannenkoekenrestaurant oid in de buurt.
    T hoeft geen kdv te worden. Als ik met de kinderen uit eten ga, ga ik mèt ze uit eten. Anders regel ik thuis wel oppas.

als ik denk aan eten met de kinderen:
    bij aankomst al een kan vers water op tafel en een mandje brood met boter en tapenade.
    kindergerechten op de kaart èn gerechten in kindermaat.
    snelle bediening. Mijn kinderen houden echt niet van uuuuuren wachten.
    iets leuks / extras voor de kinderen. Hoeft echt niet per se een cadeautje te zijn. Maar het bord leuk opgemaakt. Hun naam erop of weet ik t wat.
    een blik in de keuken. Of een 'toetjes keuken', waar ze zelf onder begeleiding hun toetje mogen maken. En dan niet tegen meerprijs, want dan haken mensen toch al weer af. Gewoon als service.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Dit is dus ook iets dat ik echt mis. Zij wil graag een restaurant beginnen dus ik zei moet je doen maar doe dan wel ietskindvriendelijks, DAT mis ik haha.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Oeh leuke dingen!
    Brood met kruidenboter is hier ook favoriet...

Verder zou ik een eigen kaart voor de kinderen maken zodat ze ook zelf kunnen lezen. Thijmen is altijd zwaar teleurgesteld als hij geen kaart krijgt :D
    Als familierestaurant zou ik ook zorgen dat de bediening met kinderen overweg kan en hen aandacht geeft.

Een aparte kinderwc (1 voor jongens en 1 voor meisjes) zou ook zwaar handig zijn. En daar dan wel bovenop zitten dat ze schoon blijven.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waar wil ze openen? Hoop hier in de buurt hihi

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een speelplek voor kinderen trekt mij juist niet, zorgt er voor dat ik weg blijf. Ik vind uit eten iets wat je zonder kinderen doet, lekker weer een avond met z'n tweeën.

Ik vind het belangrijk dat het niette duur is, het restaurant netjes EN opgeruimd oogt en de bediening vriendelijk is.

7. Astre

Astre Niet meer actief

Hier hetzelfde. Mijn man en ik roepen altijd dat dit een gat in de markt is in Nederland. In het buitenland zijn restaurants vaak veel kindvriendelijker.

Als ik ook zie hoe goed de kindvriendelijke restaurants van mijn vriendin lopen, lijkt er inderdaad vraag naar te zijn. Helaas is dat hier niet in de buurt. Waar wil ze een restaurant gaan openen? Ik kan haar Noord-Nederland aanraden :p

8. Mariposa25

22 jul 2014
    53
    0
    0
    in de thuiszorg
    In Limburg
    Wat ik echt verschrikkelijk vind, zijn restaurant waarbij je bv. kunt kiezen uit frietjes, aardappels of rijst. Uiteraard kies ik dan voor frietjes... En dan wordt er een grote klodder mayo op de frietjes gepleurd! Dan stuur ik het gelijk terug met de mededeling dat ik niet om mayo had gevraagd.
    Altijd eerst even vragen of de klant mayo lust, of doe het in een apart bakje!

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ga graag met mijn kinderen uit eten maar wil dan niet in een veredelde ballorig terecht komen.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Nou, puur uit eigen ervaring vind ik het wél fijn als er iets voor kinderen is. Ik wil namelijk ook met mijn kinderen uit eten, waar zij ook de keuze hebben uit goed eten ipv de frikandel met friet. Als ik dat wil ga ik wel naar de snackbar. Ik vind dat er bijv een aparte ruimte, met toezicht, moet zijn waar de kinderen kunnen spelen. Duplo voor de kleintjes, een tekentafel en voor de wat oudere kinderen iets van een spelcomputer. Tuurlijk gaan we ook wel eens met zijn 2-en uit eten maar dan kies ik juist voor een intiem restaurant dus dan ben ik een hele andere doelgroep als ik ben met kinderen haha.

11. KimK

KimK Niet meer actief

In het zuiden dus helaas haha. Misschien loopt het wel zo goed dat ze overal opent :p.

12. minon

minon Niet meer actief

Met stip de belangrijkste: een gezond menu voor kinderen. Meestal bestellen wij een normaal gerecht extra die mijn man dan ook voor een gedeelte op eet. Als ik patat en frikandellen wil ga ik wel naar de snackbar.
    In ieder geval iets voor de kinderen maar ook weer geen ballorig achtig iets dat het restaurant vol is met gillende, krijsende en rennende kinderen. Onze dochter vind uit eten leuk in die zin dat ze zich aan tafel altijd fijn vermaakt en lekker charmant doet tegen de naaste tafeltjes. Brengt altijd leuke situaties met zich mee, maar ben me bewust dat niet alle kinderen hetzelfde zijn en dus aan tafel te houden zijn. Ik heb wel altijd kleurtjes bij me en dat vind ze dan ook leuk.
    Sfeer maar niet van 13 in een dozijn.
    Schone en ruime toiletten.

13. Aylen

Aylen Niet meer actief

Wat mij aantrekt in een restaurant is dat er andere dingen op het menu staan dan kipsaté en biefstuk champignonsaus etc. Verder wil ik gewoon een kan/fles water op tafel waar ik niet de hoofdprijs voor hoef te betalen. Ik drink graag (veel) water bij mijn eten en vind het echt stom als ik dan 5 glazen chaudfontaine moet bestellen. Een kan kraanwater voor 2 euro kan toch ook wel?
    Verder zit ik niet graag recht onder de airco, niet te donker en niet in keiharde muziek. En natuurlijk mooie kunst/foto's aan de muur. Meestal vinden kunstacademiestudenten het heel fijn als ze wat werk in restaurants en cafees mogen ophangen en dan heb je iets origineels, in tegenstelling tot Ikea-flauwekul.

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Oke...restaurant dat kindvriendelijk is dus...

- Ik irriteer me er mateloos aan dan ze elke keer mijn bestek en glazen etc aan de kant neerzetten waar mn dochter er bij kan. Ze zien dat ik het direct naar de andere kant zet..echter lijkt er geen kwartje (of enig ander muntje te vallen).
    - Voor mijn dochter krijg ik steeds een glazen bord en glas...neem nu zelf plastic mee...voelt toch wat veiliger :)
    - kinderstoelen met riempjes. Heb nu een universele in mn tas maar past niet op alle stoelen. Vind het wel zo fijn als ze echt vast kunnen.
    - kinderstoelen ook schoon aanbieden
    - Kindermenu ook wat anders dan friet en snack..
    - Kindermenu ook echt kinder formaat..de hoeveelheden zijn soms echt belachelijk.
    - voldoende ruimte..niet dat mensen steeds over de poten van de kinderstoel struikelen. En een kinderstoel een plek aan tafel gunnen. We moesten een keer aan een 2 persoonstafel met dochter...ja leuk..niets is dan veilig want dan kan ze overal bij
    - een schone en veilige verschoonplek
    - mensen die met kleintjes binnenkomen moeten niet hoeven vragen om een kinderstoel..moet in bereik zijn of je moet als personeel goed opletten
    - kinderbestek

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Waar ? :D...hoe zuid is zuid ?

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Knus gezellig goed eten goede keuze.

Je vriendin wil een kind vriendelijk iets op gaan zetten.

Zo als je hier ook kunt lezen zijn er ook ouders die graag toch hun kinderen met hun mee laten eten wat de ouders ook eten dus de menu.s ook samen stellen voor kinderen.
    Gezond eten dus.

Hier in de stad heb je een thema restaurant afhaal helemaal gericht op de Hollandse pot, Én dat loopt als een trein.

Stampoten stoofvlees Hollandse dingen ect ect en echt het is een succes alles in het delfts-blauw-.

Mensen kunnen er puur Hollands eten maar bijvoorbeeld met het wk stond er in eens Mexicaans of braciliaans op het menu met Hollandse in slag.
    https://www.facebook.com/DeDelftsBlauweKeuken?hc_location=timeline

Toevallig is de eigenaar een kennis van mij. Maar het loopt echt goed.

Voor kinderen is ook belangrijk maar dan denk ik aan goede stoelen waar kinderen ook makkelijk aan kunnen zitten kleurpotloden of een klein tafeltje met lego is leuk maar ik wil toch ook als ik ga uit eten dat de kinderen lekker aan tafel blijven. Dus kleuren is leuk of wat te lezen of wat helemaal in is een tablet voor kinderen met app.s aan tafel haha echt de moderene tijd. wel leuk aan de andere kant als je gaat eten wil je geen computers voor je neus.

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Als het een kindvriendelijk restaurant betreft vind ik het echt belangrijk dat er ook iets kindvriendelijks te eten is. Het hoeft geen culinair hoogstandje te zijn wat mij betreft, maar ook niet alleen de keuze uit een frikandel of kipnuggets bij je patat ;). Iets van pasta met keuze uit verschillende lekkere verse sauzen ofzo zou ik al fijn vinden.

18. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    De eerste indruk is de sfeer van een restaurant, wij houden van knus en niet massaal. Groot kan best, maar dan met hoekjes en dergelijke zodat ik niet tegen 200 hoofden aan hoef te kijken in 1 oogopslag.

Goed eten voor de volwassenen, een gevarieerd menu (zowel vlees, vis als vegetarisch en het liefst van alle meer dan 1).

En verder voor de kinderen:
    - Ook gezonde opties naast de standaard frietjes, pannekoeken en poffertjes.
    - meer dan genoeg kinderstoelen, zodat wanneer het druk is mijn kind alsnog in een kinderstoel kan zitten.
    - een speelhoek
    - goede schone verschoonplek

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou dat bedoel ik dus;)

Kindvriendelijkheid in de zin van kleurplaten en kleurpotloden oke.. Maar een ballenbak en andere speeltoestellen, nee... 1 x in een restaurant gegeten waar dat ook was. Alle kinderen van god los, rennen, schreeuwen.. Vreselijk..

Onze kinderen mogen later echt wel mee, zolang ze zich netjes gedragen. Een kleurplaat alla, maar niet in de ballenbak en rennen en gillen. Daar is de speeltuin voor..

Vind ik dan he:D

20. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hier ook een keer in een restaurant met een hele etage met kinderspul...

Wat een hel..

dochter wilde helemaal niet eten en werd knettergek van de drukte..

Deel Deze Pagina