Onze dochter krijgt Nutramigen AA, tegen koemelkallergie.Ook heeft ze extreem gevoelige darmen en reflux. Rijstebloem in de fles geprobeerd. Ze drinkt dit wel alleen dan wel gelijk wat minder en ze wordt er kramperig van. Nu zit ik te denken om eerdaags te starten met bambix fijne granen, maar is dit verstandig gezien haar gevoelige darmen en waarschijnlijk gaat ze ook hier dan minder van drinken. Ze drinkt overigens 6x daags 120cc. Sowieso is ze niet heel erg van de bijvoeding. ( ze wil ook nergens op sabbelen.) 1/2 fruithapje gaat redelijk. Wel bambix proberen of toch niet??? Vind het maar moeilijk soms en ken het ook niet van mijn zoon.
Worden jullie niet begeleid door een dietist? Voor jullie dochter zou ik die wel inschakelen om de (bij)voeding te begeleiden.
hier zo ongeveer hetzelfde verhaal. Ook koemelkallergie, relfux en moeilijke darmen. Wij zijn met 4 maanden gestart met de vanille pap en dat ging goed. Nu krijgt hij sinds een kleine week en bambix goedemorgen vezelpap en dat gaat ook goed gelukkig. Nu is mijn zoontje wel van het vastere voeding. hij krijgt 'sochtends een 1/2 fruitpapje en rond 17.00 een heel potje groente. Wat ons betreft is het dus een succes, hij word er niet kramperig van, heeft alleen als nadeel dat als wij iets nieuws proberen, meneer niet meer kan poepen, wat dus eindigt in een klysma na een week...... maar volgens de ka komt dit vanzelf goed....
Als rijstebloem al niet lekker valt, dan zou ik niet met fijne granen beginnen, dat is toch weer een stuk zwaarder.
@adi,ja we zijn idd 3 maand geleden wel bij een dietiste geweest. Ik had alleen niet zo'n heel fijn gevoel bij haar, dus geen vervolgafspraak gedaan. Ze zei wel dat ik altijd kon bellen, dus dat zou ik evt kunnen doen. @justinsmama, ja dat niet kunnen poepen hebben we hier ook. Ze heeft ook lactulose. @dirksmama, maar wanneer zou het dan raadzaam zijn met iets van vezels te proberen? @sandraske, fijn te lezen dat het bij jullie wel goed ging. pff twijfel twijfel
Kun je niet met een andere dietist overleggen? I.p.v. granen kun je ook eerst voorzichtig groente gaan geven. Dat bevat ook vezels. Aardappel is heel mild, en dat kun je van vloeibaar tot hapstukken aanbieden. Je kunt met (bloemige) aardappels zelfs papflessen maken. Gaarstomen, door een zeef drukken en aanlengen met de melk van je kind.
Als rijstebloem niet gaat zou ik nog wachten met fijn granen. Mijn zoontje zat ook aan de Nutramigen AA en zijn darmpjes zijn erg gevoelig, want hij heeft meerdere allergiën. Voor zijn 1e jaar ging veel bijvoeding dan ook niet zo goed, vooral veel fruit niet. Ik zou nu eerder groente uitproberen, zoals wortel. En aardappel zoals mijn voorgangster al zegt. Over een aantal weekjes zou ik pas voorzichtig pap uitproberen. Hier zijn we rond de 7 maanden met fijn granen begonnen. Heb je van de dietiste ook geen boekje gekregen waarin staat wanneer je welk voedingsmiddel kan gaan introduceren?
@dirksmama, het punt is, dat Fay eigenlijk alles van bijvoeding weigert. Alleen wil ze de laatste dagen wel meer flesvoeding. Ze dronk eerder zo'n 120 cc per keer. Gisteren en eergisteren , dronk ze om de 3 uur, dus kwamen we uit op 7 flessen, vandaag drinkt ze wel om de 4 uur ,maar wel de volle fles (165 cc) en vanavond om 19 uur zelfs (200cc) Ze lijkt echt erg hongerig. Ik heb de bijvoeding nu 5 dgn niet geprobeerd. Misschien morgen toch weer proberen. Die aardappel is ook een goede tip, in het boekje las ik ook over boekweitmeel? Pff vind het zo moeilijk en wordt er zelfs wat onzeker van. Ik ken het ook echt niet , mijn zoon had dit helemaal niet ( maar hij had ook geen KMA gelukkig en zei juist zo ernstig helaas.) Heb wel besloten dinsdag de dietiste weer te bellen. @antje, oh dus herkenbaar voor jou. Ik weet eigenlijk uberhaupt niet hoe Fay verder op bijvoeding reageert ,want ze houd haar lippen sttijf op elkaar. Alleen in de fles drinkt ze iets weg. Ik heb idd een boekje gekregen. Daar staat wel in vanaf 6 maand proberen, maar dat perkind de reactie verschilt.
hier ook drama's gehad met de rijstebloem dus gelijk mee gestopt.(ook kindje met heel gevoelige darmpjes) Fijne granen (en nu licht volkoren) gaat hier wel prima. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat we rond de 4 maanden de rijstebloem probeerden en pas met 6 maanden de fijne granen...