Lieve dames, Zou niets liever willen dan zorgeloos bv gaan geven, maar helaas kan dat in de realiteit heel anders gaan. Daarnaast heb ik ca 15 jaar geleden een borstverkleining gehad, dus de vraag is hoeveel ik kan produceren. Ik wil dan ook voorbereid zijn op evt flesvoeding. Met welk merk flessen (wil meerdere merken in huis hebben om te testen welke het beste is) hebben jullie goede ervaringen? Dank!
Daar heb ik idd meer over gelezen. Zijn deze te koop bij Prenatal ed? Misschien stomme vraag, ik heb een set om flesjes te desinfecteren in de magnetron van het merk Avante. Maar daar kan ik toch ook gebruiken voor flesjes van andere merken?
Avent natural (zat toen in een babydoos) en Tommee Tippee closer to nature. Deze flessen gebruikten we naast de BV, ging prima. Wij gebruikten een Prenatal eigen merk sterilisator. Daar pasten onze flesjes prima in.
Ik had alle merken. Elk kindje drinkt anders.. Mijne last van kraampjes en erg snel dronk dus enige wat goed ging was difrax. Top flessen beter dan dr brouw ivm wassen... Verder gewoon speen s wat er inzit en later kan je halen andere. Ik had btw difrax ultraSon fles die is 100% bpa free kan in oven desnoods
Lees even mee. Is het slim om dan alleen de kleinste flessen aan te schaffen tot je een merk hebt gevonden? of maakt de fles niet veel uit en zit er veel verschil in het soort speen wat er op zit?
Zit wel verschil in fles. Difrax/dr brouw hebben ventilatie tegen kraampjes, medela is voor bv kindjes, awent is bagger flessen... Ik zou gewoon halen 1 klein en dat bekijken andere kan je nog altijd bijhalen. Ik zou die smalle hals nemen geen brede. Hier 2 flesjes klein en 2 flesjes geoot difrax uiteindelijk genoeg was. Speen om de 3mnd vervangen
Hier ook difrax, vind het erg fijne flessen maar ik weet ook dat elk kind anders is dus wie weet wilt de volgende geen difrax
Tommee tippee aan t begin of icm borstvoeding. Dl zuigt met klein mondje dus nu Difrax. Werkt ook goed tegen krampjes
Morgen komt de kraamhulp voor een intake, kan ik deze informatie mooi bespreken en dan op naar de Babydump 😃
Mijn ervaring is zorg dat je 1 type fles op voorraad heb en kijk dan wat er gebeurd. Flessen zijn bijna overal te koop. Ik gaf bv maar heb toen dochter bij 6 wk haar eerste fles kreeg verschillende flessen uitgeprobeerd. (In elke babydoos zat er wel een.) uiteindelijk kwam ik toch weer uit bij de eerste, die van avent. Zonder tierelantijnen en bleek het gewoon even doorzetten. Ik was blij geen 20 flessen op voorraad te hebben.
Hier ging het ook super met avent natural flessen, maar het ligt idd aan je kindje. (Mijn kind dronk snel maar had weinig last van krampjes) Ik zou een merk kiezen, wat jou een goede lijkt, en even aankijken wat je kindje hiervan vind. Als je merkt dat je kindje veel last krijgt van krampjes of misschien niet zo fijn aan de fles drinkt kun je altijd nog met de flessen gaan varieren. Zou zeker geen hele voorraad in huis halen.
Er zitten in de gratis box van de babydump trouwens 2 difrax flessen Heb in een ander pakket een Avent gekregen weet alleen niet meer waar die in zat.
Bij mij zat die in de blije doos van de prenatal. Jammer dat we half uur moeten rijden voor een babydump en we ook nooit die kant op moeten. Met die dozen komenw e de eerste paar uitprobeerdagen wel door.
Dr brown hier naast de bv gegeven. Avant welke in het pakket zat vond ik echt een rotding. Melk liep er veel te snel uit voor onze dochter.