Wat tweedehands kopen en wat niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Deedee91, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even inhakend op dit verhaal; mijn kleine bleek na een paar maanden ook ineens gevoelig voor producten met zeep waardoor ik alles met Neutral moest gaan wassen, en dat was na 1x wassen met Neutral echt wel genoeg.

En huismijt ergens uit krijgen is onmogelijk tenzij professioneel je huis laten saneren. Huismijt zit al in je matrassen, bank, gordijnen, tapijt, knuffels, je eigen kleding etc. De mijt in je eigenhuis is echt niet viezer dan die van een ander ;)
    Vlooien is een ander verhaal, maar daar kom je snel genoeg achter. Heb je echter toch per ongeluk iets met vlooien (kleding, knuffels) dan 24uur in een luchtdichte zak en het is dood.

2. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb een kamertje (kast, bed, commode) via Marktplaats. Tummytub + flessensterilisator via rommelmarkt, standaard van een vriendin. Vlak voor Koningsdag wist ik dat we een meisje krijgen dus toen wel het e.e.a. geshopt (vooral de duurdere merken 2e hands, 50 cent voor een pakje wat nieuw wel duur is).

Aantal grote dingen (kinderwagen, maxicosi) krijgen we van de toekomstige opa's en oma's dus die worden nieuw. Verder hygiënische dingen ook nieuw zoals speentjes, matrasjes etc.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb bij de eerste bewust alles nieuw gekocht omdat ik meerdere kinderen wil.
    Mijn moeder heeft wel een tweedehands bed en matras voor mijn zoon aangezien hij daar zelden logeert.
    Qua kleding heb ik wel wat tweedehands kleding gekregen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook (bijna) alles nieuw gekocht, omdat we het graag in de toekomst nog voor meerdere kindjes zouden gebruiken.
    Meubeltjes voor de slaapkamer (commode, bedje, kubussen) heeft mijn man zelf gemaakt. Kledingkast heeft m'n zoontje niet, alles ligt in de commode en een paar overhemdjes hangen met haakjes aan een kapstok op z'n slaapkamer.

5. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik heb bijna alles tweedehands gekocht. Alleen flesjes (om te kolven) en dekentjes, lakentjes enzo heb ik nieuw gekocht. Maar qua meubels kwam alles van mp en rommelmarkten en hebben we dingen zelf opgeknapt. Ook de kinderwagen was tweedehands, maar later hebben we alsnog een nieuwe gekocht toen de 2e kwam.

Draagdoeken waren wel nieuw!

6. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Bijna alles hier is tweedehands. Het autostoeltje, de matras en de flesjes en spenen zijn wel nieuw. Soms koop ik wat nieuwe kleertjes, maar dat vind ik eigenlijk verspilling want ze zitten er maar eventjes in (en er wordt overheen gespuugd iedere dag, dus we moeten toch 3x per dag verkleden).

Oh, de draagzak heb ik wel nieuw gekocht trouwens :)

Deel Deze Pagina