Wat uitdelen avondvierdaagse?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 1 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ken je moeders uit de klas met oudere kinderen aan wie je het kan vragen? Of mensen die al heel aktief zijn bij een sportvereniging ofzo?
    Ik heb vroeger als kind hier ook meegelopen en het snoepuitdelen is hier de laatste 30 jaar weinig veranderd.
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Denk dat het heel regio afhankelijk is... hier onder rotterdam - worden kinderen afgeladen met snoep. Leuke variaties hierop zijn de versierde hoedjes met snoep - draagt ook makkelijk ;) . In west-brabant waar ik zelf vandaan kwam - waren het op de laatste dag toch echt bloemen (tja.. voor je moeder- maar wel leuk op het moment zelf gewoon om te krijgen) en als je mázzel had - kreeg je grote spek of een snoep boeketje. Maar alleen (veel!) snoep was zeker niet standaard. En naar wat ik begrepen heb- zijn het nog steeds veel bloemen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Grappig, ik woon ook in regio rotterdam. Mijn man komt ook uit west-brabant en is ook opgegroeid met bloemen op de laatste dag! Hij was in lichte shock toen hij zag hoe het er hier aan toe ging. :D
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.504
    638
    113
    Hier krijgen de kinderen de eerste drie dagen helemaal geen snoep. Ze mogen alleen fruit/rauwkost en water. De laatste dag hebben ze aardig wat snoep gehad. Daar mochten ze eentje van eten. De rest ging in de snoeppot.
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Ik persoonlijk ook, maar mijn zoontje van 7 zou hier echt niets aan vinden en ik ken eigenlijk vrij weinig kinderen die erg genieten van een voetenbadje, vind ik meer iets voor de meelopende volwassenen.

    Hier toch meestal gewoon snoepjes (want dat vinden ze nou eenmaal het leukste), maar wat ook altijd goed werkt zijn dingetjes die licht geven, een waterpistooltje of rateltje aan een touwtje, dat soort dingen, maar dan zit je wel weer in de categorie plastic troepjes. Als je voor iets van 20 kinderen wat moet hebben zou ik persoonlijk voor je eigen kinderen iets anders doen (een leuke bidon of zo) en de rest toch gewoon een kleinigheidje met snoepjes.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Ik zal eens proberen rond te vragen. Heb nog niet het idee dat veel kinderen mee gaan doen.dit is de eerste keer dat de kleuters bij ons mee doen op school.

    Ik ga het navragen en ik doe wat @NiekeKris schrijft.
    Wel simpel mini zakje tumtum en volgens mij heb ik nog van die beertjes snoepjes. Gouden chocolade munten heb ik ook nog. (Had ingeslagen voor zijn piratenfeest)

    Nu hopen dat het weer mee helpt. Ga niet met onweer lopen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Wat grappig om te lezen dat de avondvierdaagsegebruiken blijkbaar zo verschillen per regio. Ik ben ook de ladingen snoepjes gewend, maar inderdaad: ook regio Rotterdam.
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Ook hier (regio Arnhem) delen ze snoep uit aan elkaar op de laatste avond. Ik heb het elk jaar af kunnen houden maar nu willen de kinderen het zelf heel graag. Ik ga zakjes ijslolly’s halen die nog in de vriezer moeten. Ik ga er geen touwtje omheen doen maar laat de jongens ze zelf uitdelen.
     
  9. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Hier delen ze ook snoep uit aan elkaar. Tijdens het lopen en op de laatste avond. Hoort erbij vind ik:).
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik kom ook uit de regio Rotterdam, vroeger was snoep hier helemaal niet gebruikelijk. We kregen na vier avonden een medaille, dat was de beloning en dat vonden we geweldig! :) Natuurlijk hadden we onderweg wat lekkers mee, maar dat was het. Inmiddels is het anders, maar lang niet zo erg als ik op sommige foto’s op FB voorbij zie komen. :eek:
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier krijgen ze tijdens het lopen een rolletje snoep mee en bij de intocht krijgen ze elk een klein zakje snoep. Meer wordt hier ook niet gedaan en vind het dus prima zo.
     
  12. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hier ook regio Arnhem, ik haal altijd gerbera’s en dan delen we die uit. Dit jaar bij intratuin 10 voor 3 euro dus 2 setjes gehaald. Zelf even ingepakt met folie en een lintje en iedereen blij. Gelukkig is bij ons op school de snoepgekte een beetje voorbij. Voor mijn dochters had ik vorig jaar een tegoedkaart van de ijswinkel gehaald en dit jaar had de cadeauwinkel ty bean sleutelhangers met medailles
     
    owly en Athina vinden dit leuk.
  13. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Dit hadden wij gemaakt dit jaar
     

    Bijgevoegde bestanden:

    owly en Athina vinden dit leuk.
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Leuk gemaakt! wat lekkers zonder dat het bergen snoep is.
    Ziet er ook nog eens leuk uit!

    Met Washi tape het lint gemaakt?
     
  15. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Mijn kind loopt voor het eerst mee... Is het serieus de bedoeling dat de hele groep getrakteerd moet worden?? o_O
     
  16. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Ik doe het niet!

    Sommige ouders delen ook uit aan vriendjes en vriendinnetjes.

    Als er neefjes en nichtjes mee zouden lopen zouden die ook wat krijgen, maar dat is bij ons niet het geval.

    Het verschilt overal ook nogal aardig als ik hier zo lees. Als het de eerste keer is zou ik zelf alleen wat voor je eigen kind halen. Mocht ze veel van anderen krijgen dan weet je dat voor volgend jaar ;) daar zal niemand je op aankijken! Als je het niet weet houdt het op toch.

    En daarbij, moet iedereen toch zelf weten wat ie doet!
     
  17. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Wij lopen dit jaar ook voor het eerst mee, maar ze lopen hier als school samen, dus lijkt me niet dat we de hele school wat moeten geven :eek:
     
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Ik ben crea bezig geweest en heb een leuk robot zakje genaaid met 2 lusjesvoor een touwtje. Er in zit een zakje met snoepjes (zo'n klein uitdeelzakje)

    In de tas stop ik voor de zekerheid een paar zakjes zakjes.

    Volgens 1 van de moeders geven de opa's en oma' en andere familieleden dingen en niet echt aan elkaar. We hebben geen familie die komt dus het is wel prima zo.
    Onze knul is echt wel tevreden met 1 zakje snoepjes.

    Vandaag heeft hij een feestje en geeft oa een grote bellenblaaszwaard en wou die heel graag hebben. Heb hem dus voor morgen ook gekocht en krijgt hem thuis:)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  19. halve

    halve Niet meer actief

    Hier is het ook altijd extreem....20 zakken snoep EN een nieuwe I Phone zijn hier heel normaal.
    Maar dochter kreeg nooit iets van anderen (laatste jaar basisschool wel van onze nieuwe buren❤).
    Van ons kreeg ze altijd een knuffeltje en klein luchtje aan een lint om haar nek EN we stonden standaard voor de ijssalon met een ijsje klaar bij de intocht. Heeft ze altijd erg gewaardeerd, deed niemand anders.
    Bij haar kleine broertje gaat ze tzt al haar vriendinnen mobiliseren ❤.
     
    fl01 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Wij lopen ook als school samen, maar iedereen deelt uit aan goede vrienden, de buurkinderen, kinderen uit het sportteam, neefjes en nichtjes...
    Niet perse de hele school dus.
    Dat maakt het wel extra sneu, kinderen met veel familie en vrienden worden helemaal volgehangen met snoep, terwijl anderen amper iets krijgen.
     

Deel Deze Pagina