Al een lange tijd, weet ik dat ik wel wat meer spieren mag gaan kweken maar me vriend heeft me nu wel aardig gekwets. Ik ben 163cm lang en rondom 60 kilo, best wel een beetje slappe buik ( komt puur door mijn lekkere chipjes die naast me liggen) Houd ook erg van chocolade en lekker eten. Maar nu zit hij dus te plagen met mijn gewicht, heel serieus met een vriendin van ons er over te praten, zegt hij dat ik 68 kilo ben. Prima een geintje moet kunnen maar hij weet dat ik erg onzeker ben, vroeger had ik het perfect, een goede strandlichaam met een kilootje extra. Door stress veel afgevallen, weer aangekomen en weer afgevallen. Nu is het al de zoveelste keer dat hij er over loopt te "geinen" en vanavond ging hij ook gewoon door. Dit kwets mij dus weer, zal hij me echt te dik vinden? Ik weet het niet, ik vind dat hij niet mag zeuren hij kanzelf ook genoeg kilos missen ( meer dan 20). ERgens heb ik het gevoel dat ik me aanstel, maar er over gepraat worden kan in deze relatie amper. Maar voel me ook best verdrietig eronder. Wat zouden jullie doen? En denken jullie dat hij mij inderdaad te dik vind?
60 kilo is toch prima met 163 cm? Misschien reflecteert hij zijn eigen onzekerheid op jou (als je zegt dat hij zelf ook wat aan de zware kant is).
Hij is 112, ja bijna 2 x zo zwaar, bij hem komt het ook nog eens voor een groot deel door medicatie. Hierdoor is afvallen gewoon onmogelijk. Al is hij alwel 6 kilo kwijt. Maar hij weet dat ik graag wat strakker op de buik wil en dat me bovenbenen ook wel wat dunner mogen. Hij weet ook dat ik hier heel erg mee zit. Gaat mij dus niet om lichter worden kwa gewicht maar om wat strakker te worden. Kijk begrijp me niet verkeerd, zijn buik, oke hoeft van mij niet bepaald weg, zal uiteindlijk wel moeten voor zijn gezondheid, maar zijn buik ligt lekker, vind me kat ook. Ik wil niet eens meer hebben dat hij mijn buik aan raakt, voel me dan direct "dik, niet sexy" enzovoort. ERover praten wordt 1 hele grote oorlog, want dan krijg ik toch te horen dat ik me aanstel.
Ja, maar toch denk ik dat praten de enige mogelijkheid is om het op te lossen? Mannen zijn wat dit soort dingen betreft wat makkelijker dan vrouwen denk ik. Wij voelen ons snel gekwetst, terwijl het voor mannen toch ECHT een grapje blijkt te zijn. Doet die van mij ook wel eens, echt zo'n geintje waarvan je denkt "is dat nou nodig"? Dan kijk ik even zuur, doet ie het een volgende keer niet weer Dus ik denk niet dat hij jou echt dik vindt (dat kan ook niet met zo'n gewicht en lengte).
ja maarja, hij weet dat ik behoorlijk onzeker erover ben, dan lijkt het me niet ( hebben er al eerder woorden over gehad) dat je met visite erbij zulke dingen gaat zeggen. Denk dat ik het me inderdaad te veeel aantrek. Ik weet het niet, maar fijn is het niet zo. Praten is heel lastig voor ons, over bepaalde dingen kan het heel goed, over veel dingen zijn we het ook eens, zoals samen gaan wonen, zijn zoontje, mijn kat en dat ik voor hem er een vriendje bij wil en dan op latere jaren een hond. Al dat soort dingen zijn we het mee eens, en praten we ook veel over. Maar juist zoals lichamelijke dingen kunnen we gewoon niet over praten.
Nee, met visite erbij vind ik het ook echt niet kunnen hoor. Zowieso natuurlijk niet, als jij er zo mee zit. Vervelend, dat praten erover niet zo makkelijk gaat, maar ik zou het toch nog een keer proberen. Of word anders maar eens een keer goed boos op hem, dat lucht soms ook enorm op. Dat jij nu zo zit te twijfelen over jezelf lijkt me ook niet goed.
Ik weet het, hij ligt nu in zijn bedje, had er al wat van gezegt, maar hij trekt zich er toch niks van aan denk ik. Ik weet wel dat hij morgen moet werken maar dan alsnog baal ik ervan dat hij gewoon lekker kan liggen slapen en ik nu op het forum zit terwijl ik in bed lig en er over twijfel, dat ik zelfs dieetrecepten heb zitten zoeken. Oke we wonen niet samen. En heb geen buikje meer zoals vroeger, maar had er nooit zoveel problemen mee, tot het "plagen" begon.
Nou meid, als jij met je buikje nooit geen problemen hebt gehad, blijf dat dan lekker zo houden joh. Dan hoef je niet te veranderen, en al helemaal niet voor een ander! En je gewicht is prima, dus dieetrecepten zijn echt NIET nodig. Wees blij met jezelf Een heleboel vrouwen hebben trouwens een buikje hoor, ik ook. Daar is niks mis mee.
Sorry hoor maar wat hebben sommige mensen in vredesnaam voor relatie zeg. Je vent kwetst je bewust, jij word onzeker maar er dan over praten word waarschijnlijk oorlog. Ik kan daar echt niet bij, wat heb je nou voor relatie dan als je man je bewust kwetst terwijl hij er blijkbaar zelf ook niet zo slank uit ziet. Je man hoort je te steunen, of daar nou een aantal kilo's teveel aanzit of niet. En als hij zich daar zogenaamd aan stoort kan hij samen toch met jou gaan sporten omdat hij ook te zwaar is. Of er op een normale manier met je over praten. Sorry misschien wat fel maar als ik hier soms lees wat voor relatie sommige mensen hebben vraag ik me echt af of ik op een puberforum voor 16- jarigen zit....
Ik vind het ontzettend sneu voor je dat je je zo onzeker voelt....dat beheerst namelijk je hele leven....en bij 1.63 cm en 60 kilo is dat echt niet nodig. Ik weeg zelf nu 62 kilo bij een lente van 1.64 cm en mijn vriend vindt me prachtig....zou zelf ook wel iets lichter willen wegen...maar hij steunt me en zou nooit zo tegen me praten. Ik hoop door al deze reacties dat je beseft dat je echt niet te dik bent en dat je wat minder onzeker wordt.
Hier ben ik het wel mee eens en daarbij als ik dit soort dingen voor me houdt en het niet gewoon rustig zeg. Dan krop ik dat op en dan ontploft er uiteindelijk idd een bom.. Ik ben zelf 1.68 en 68 kilo en ik kan er niet mee zitten hoor.. Ik zeg altijd maar zo.. Wat extra's om van te houden Mijn man plaagt me ook wel eens en nu zegt ie ook wel, je krijgt wel echt een buikje al (Mijn broer zegt zelfs vet varken, daarop heb ik via google een plaatje gevonden van een arogant varken en terug gestuurd) en wat ik ook gewoon zeg is, je hoeft niet mee te groeien hoor of zit er ook een baby bij jou in de buik?? Schopt ie al, dat soort dingen.. Komt de boodschap ook wel over Of lekker bot terug zijn, het liefst iets erger zodat de boodschap overkomt.. Of er gewoon over praten lijkt mij het beste Gr. Carlien
is dat te dik??? jeetje maak je niet druk meid zeg je gewoon terug : als het je niet bevalt zoek je er een die dunner is
Tikkie cru maar ben het er wel mee eens. Als mijn kerel mij kwetst dan krijgt hij dat ook gewoon te horen. En de derde keer ga ik geen gesprek aan maar vertel ik hem dat hij goed moet nadenken over wat hij met mij en onze relatie wil. En andersom doet hij dat bij mij ook. Bewust iemand pijn doen is echt not done. Ik hoef hem echt niet te vertellen dat hij moet afvallen, dat weet hij zelf wel. Maar als hij aangeeft het weer te proberen dan help ik hem daarbij.
Meid, je hebt een prima gewicht, en dat buikje? Nou en, niemand is perfect, zelfs hij niet! Ik zou hem een opmerking terug geven in de trand van: "Nee, jij bent een slanke den." En wordt inderdaad maar eens goed boos als hij niet wilt luisteren, heb ik ook een keer moeten doen bij mijn ventje, en dat heeft hem de ogen geopend hoor! Het is gewoon respectloos wat hij doet, hij neemt je zoals je bent of hij gaat maar.
Je hebt een prima gewicht en zelfs al was dat niet zo, dan nog hoeft hij jou niet te kwetsen. Ik heb maat 48, maar denk je dat je mijn (slanke) man erover hoort??echt niet hoor! Hij steunde me met de weight watchers (voor ik zwanger werd) omdat hij wil dat ik lekker in mijn vel zit, niet omdat ik van hem zonodig moet afvallen. Prent die vent van jou maar eens in dat ie je moet nemen zoals je bent!
NOU INDERDAAD! Kom op zeg! Wil wel ruilen? Ben net zo groot maar bij mij mag je er 20 bijtellen! Wat jij moet doen is je niet zo fixeren op je gewicht! Die cijfertjes op dat ding (weegschaal) maken geen HOL uit! Het is hoe je het draagt! Als jij je mooi/leuk kleed in de juiste kleding en je verder fit en gezond bent dan zal het ERUG boeient zijn dat je teveel weegt (wat trouwens ECHT NIET zo is!!!!) Laat die vent van je kletsen, wees blij met je gewicht, doe zo nodig wat aan sport om die buik van je (die er overigens hoort!) weg te werken. Maar in de plaats van je op je gewicht te fixeren ..... DOE WAT AAN JE ONZEKERHEID!! Want DAAR ligt het probleem! Je gewicht is enkel de uitlaat klep...het geen waarop jij je onzekerheid baseert.... dus niet je bent dik dus je bent onzeker....nee....je bent onzeker DUS je denkt dat je dik bent. Wel jammer dat je vent over jou rug grappig probeert te zijn... DIe van mij probeert het ook wel eens maar dan kijk ik naar zijn (bier)buik en vraag wanneer hij uitgerekend is OF ik ga overdreven naar zn snor zitten staren (die met de dag grijzer wordt) En dan bint hij wel in Kan hij wel hebben hoor!
pff sorry hoor maar ik wou dat ik 60 kilo woog. Ik weeg wel ff 28,7 kilo meer helaas met me 1.63. Als mijn man tegen mij zou zeggen dat ik te dik ben kon ie van mij de boom in. Ja ik weet dat ik te dik en te zwaar ben maar hij hoeft zich daar niet mee te bemoeien. Ik weet zelf wel dat ik moet afvallen. Toen ik me man leerde kennen woog ik nog geen 50 kilo en nu dus 88,7 tonnetje rond echt waar. Omdat ik klein ben valt het ook nog zo erg op. Maar k hoor me man niet zeuren. Misschien raar gezegd maar volgens mij kiijkt jou vriend een beetje te veel na het uiterlijk!! 60 kilo man moet je nog minder gaan wegen. Echt ik verander echt niet voor me man. Ja ik ben bezig met afvallen maar puur alleen omdat het voor me gezondheid gewoon echt moet vanwege hartkwalen in familie maar anders had ik het niet eens gedaan! succes ermee, zeg hoe je erover denkt tegen je man, en vraag eens waarom hij zich zo aanstelt met jou gewicht!! Hoort hij jou zeuren??? nee toch je moet elkaar nemen zoals je bent, zo niet dan pech gehad toch! Klinkt misschien allemaal bot maar ik heb het zo gehad met mensen en mannen die zich zo focussen op het uiterlijk!! Stel je voor dat je naast een "dikker" persoon moet lopen he, wat zullen andere mensen dan wel niet van je zeggen. Walgelijk zulke mensen sorry hoor!
Hahha jaaa ik wou ook dat ik 60 kilo woog, en dan bent ik nog wel 3 cm kleiner als jou TSer Voor ik zwanger was woog ik ongeveer 80 kilo dus je hebt echt een prima gewicht. Ik zou eens even een pittig gesprek aan gaan met je vriend, want misschien heeft hij niet door dat hij je hiermee kwetst. En zowel moet hij daar nodig vanaf geholpen worden, wat een ei
Ik zou behoorlijk pissig worden als mijn vent me zo zou kwetsen en al helemaal in het bijzijn van een vriendin...vind het erg respectloos. Zou er echt eens met hem over praten!