Wat zouden jullie doen?? thuis of zh??

Discussie in 'De bevalling' gestart door mavi derya, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik wil heel graag in het ziekenhuis bevallen. Het ziekenhuis is minimaal 20 minuten rijden.. maar dan moet er geen file ofzo staan..
    Mijn eerste bevalling was zonder weeën.. Mijn vliezen waren gebroken en ik had gelijk volledige ontsluiting en persweeën.. De verloskundige gebeld en volgens haar kon het niet dus moesten we maar naar het ziekenhuis gaan..
    Ik was 5 minuten in de verloskamer en toen is mijn zoon geboren.. Ik heb het dus net aan gehaald..

Nu wil ik met de tweede weer heel graag in het ziekenhuis bevallen maar ik ben zo bang dat ik het nu net niet haal.. en dan nog liever thuis als in de auto natuurlijk..
    Want je hoort zo vaak dat de tweede bevalling nog sneller gaat..

Wat zouden jullie doen?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Gemiddeld komt een 2e kindje wel sneller, maar ik weet niet of dat opgaat bij jou. Jouw eerste bevalling klinkt alles behalve standaard of gemiddeld. Deze 2e bevalling kan maar zo wel met weeën beginnen. Het is vantevoren moeilijk te voorspellen, maar veel sneller lijkt me niet te kunnen ;)

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ja ik weet niet of het sneller kan.. alles kan natuurlijk je hoort wel is van die verhalen en tuurlijk weet ik dat de tweede ook veel langer kan duren.. maar ik moet wel een keuze maken natuurlijk zonder dat ik weet hoe het gaat..

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou me klaar maken voor een thuisbevalling en zorgen dat ik me daar zo aangenaam mogelijk bij zou voelen.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.071
    113
    Ik mocht bij mijn bevalling bij wijze van spreken de dag zelf nog verranderen.. Dus ik zou zeggen meld je aan voor een zh bevalling en zorg dat je alles in huis hebt voor een thuisbevalling. Is deze bevalling daadwerkelijk anders kun je op je gemakje naar zh, gaat het weer snel dan heb je thuis gewoon alles klaar staan en beval je voorbereid thuis.

6. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Als ik zo'n mega snelle en makkelijk bevalling zou hebben zou ik heerlijk thuis blijven juist! Lekker in je eigen bed.. geen gedoe met reizen.
    In de auto bevallen is geen pretje denk ik.

7. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn bevalling van mijn eerste was ook snel gegaan. Alles bij elkaar duurde 150mi.
    Wel had ik daarvoor wat weeen, maar die stelden nietzoveel voor eigenlijk. Maar ik zit met het zelfde al ben ik nogniet zwanger. Ik vrees namelijk ook dat ik het ziekenhuis niet ga halen, ben ook bang dat de baby er in de auto uit plopt!
    Maar het beste is denk ik alles thuis ook klaar te maken voor een bevalling en aangeven dat je het liefst in het ziekenhuis bevalt weer als het lukt athans.
    Dan kan je altijd op het moment zelf kijken hoe jeje voelt en of je het erop wilt wagen naar het ziekenhuis te rijden ofniet.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou het gewoon op het moment zelf beslissen wat je wilt. Als de vk komt en je hebt bijv 4 cm ontsluiting kan je nog naar het zkh gaan. Heb je er al 8 dan zou ik wel thuisblijven...

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij bij nummer 2 hetzelfde verhaal... eigenlijk mocht ik niet meer naar ziekenhuis....
    Daarom gekozen voor nummer 3 (en bij deze ook) voor thuisbevalling....

Heb bewust van te voren deze keuze gemaakt...omdat het me bij nummer 2 zo overviel dat ze wilde dat ik thuis zou bevallen.... nu heb ik er bij nummer 3 en 4 "naar toe kunnen leven".... dat het thuis gebeurt.....
    Ook wat voorbereiding betreft, maar vooral geestelijk..!!

Edit: en achteraf trouwens de goede keuze gemaakt....!!

10. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Ik zei altijd dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, maar toen de uitgerekende datum dichterbij kwam begon ik toch te twijfelen. Thuis is toch ook wel fijn en vertrouwd, maar wat als ik op stel en sprong toch naar het ziekenhuis moet, vanwege complicaties?

Bij mijn verzekering werd een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie niet vergoed, dat is dan best een dure grap. Uiteindelijk werd het toch het ziekenhuis ivm langdurig gebroken vliezen en dus medisch.

Zoals al eerder werd gezegd kun je altijd op het moment zelf nog beslissen, maar als je zo lang onderweg bent kan ik mij voorstellen dat je nu al graag die beslissing wilt nemen. Ik vond het ziekenhuis prima, al had ik voor mijn gevoel weinig keus in de manier van bevallen. Geen baarkruk, die ik wel graag had gewild, maar gewoon liggend op bed.

Lang verhaal kort: volg je eigen gevoel!

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Het gaat mij vooral om de rust van het zh.. Ik ben bang dat thuis snel familie op de stoep staat..
    En het lijkt me ook vreselijk als je halverwege naar het zh moet.. En een hele verbouwing thuis.. Mijn bed kan niet op klossen dus ik moet een 1 persoonsbed huren ofzo.. En die ergens neerzetten..

12. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Voor de kraamverzorging moet je bed ook op klossen. Dit was althans een vereiste van 'De Kraamvogel' en ik neem aan ook van andere organisaties. Dit is in het kader van de Arbo, ivm bukken bij de verzorging van jou. Ons bed kan ook niet op klossen, maar ik heb een extra matras onder die van mij gelegd. Na 2 dagen gaf onze kraamverzorgster aan, dat ze het niet nodig vond en dus kon ik weer gewoon gaan liggen;)

Vwb de rust in het ziekenhuis, kan ik je vertellen dat, als alles goed gaat, je binnen no-time weer buiten staat! Ook in het ziekenhuis kan familie staan te trappelen hoor ;) Ik moest zelf een nachtje blijven en heb pas de volgende avond mijn familie thuis ontvangen. Dit wilde wij zelf zo. Eerst even wennen met z'n 3tjes.

13. ecl

ecl Niet meer actief

Sabine, wat lastig!
    Ik denk dat je je het beste kan voorbereiden op een thuisbevalling!
    Zodat je je rust voor de bevalling kunt vinden. Mocht je toch weeen hebben, dan kan je nu alvast beslissen dat je dan direct de vk belt en zij direct inwendig onderzoek komt doen. Dit zodat je dan eventueel alsnog naar het zh kan.

Je bed is wel een probleem, maar dat hoeft geen groot probleem te zijn. Of je huurt een 1pers bed of je geeft van te voren duidelijk aan dat je bed niet omhoog kan zowel bij je vk als kraamorganisatie. Ze doen er wel moeilijk over en de kraamverzorgster zal sowieso je bed niet verschonen. Ik als kraamverzorgster heb er verder nooit zoveel problemen mee. Bij hulp met borstvoeding of de controles kom ik gewoon op het bed zitten. De vk doet dat over het algemeen ook.
    Als je op een baarkruk, gehurkt, op een schelp of in bad wilt bevallen is het voor de vk ook moeilijk een goede houding te vinden, maar dit doen ze ook. Dan zijn er ook genoeg gezinnen die hun bed niet willen verhogen. Geef het gewoon aan.
    Oh ene met jouw snelheid van bevallen, mocht dit de 2de keer net zo snel gaan, heeft de vk er toch geen last van.
    Als ze maar wel ruimte heeft om bij jouw kant en het voeteneinde van het bed te komen of die van je partner(dan lig je daar even voor de bevalling)

Maak het bespreekbaar met je vk en kraamorganisatie en maak voor jezelf een beslissing voor rust, maar weet dat je op het laatste moment nog kan veranderen!

Deel Deze Pagina