Mijn dochter wordt over 1 week 3 jaar en mijn zoontje wordt over 1,5 week 1 jaar. Wie we uitnodigen zijn: opa's en oma's, mijn broer en vriendin, man mijn zijn broer en vrouw. Nu wilde ik eigenlijk ook een vriendin van mij en haar vriend uitnodigen, ik vind dat wel gezellig. Hun krijgen ook een kindje en dat vind ik wel leuk voor later. Mijn man vindt het 'niet nodig', hij heeft er niets op tegen als ik ze wel uitnodig, maar nu twijfel ik dus weer!!
Oh, wij nodigen altijd iedereen uit die we leuk vinden, dus familie, vrienden en collega's. Lekker druk, en super-gezellig en vaak komt toch niet iedereen - er is altijd wel iemand ziek of op vakantie. Voor mijn zoontjes verjaardag in oktober gaan we dus ook binnenkort de uitnodigingen versturen. Zullen er best een hoop worden en ben benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk komen, haha!
mijn vriendin is ook zeker van de partij. als ik meer goede vriendinnen had in dezelfde fase dan zou ik dat zeker ook doen! vriend van vriendin kwam niet mee, want we vierden het overdag. Wij zijn wel met zn 3-en bij hun geweest. Gewoon doen hoor! gezellig toch?
opa's en oma's van beide kanten, overgrootoma van mijn man, mijn broer en schoonzus, man's 3 broers en 1 zus met aanhang, mijn 'stief opa en oma", een aantal ooms/tantes van mijn man, hun kinderen met kinderen, 6 van mijn ooms/tantes met hun kinderen, 4 single vriendinnen van mij, 8 bevriende stelletjes van ons met kids, onze gezellige buren, mijn collega met haar gezin. En dan hebben we 80 man in huis Super gezellig!
Hier nodigen we elk jaar dezelfde mensen uit Opa's en oma's Jan's zus en vriend Mijn oom's en tante's Mijn beide nichtjes met hun familie's en 3 stellen vrienden met hun kinderen (maar 1 stel komt bijna nooit omdat onze vriendin op dezelfde dag als Kylian jarig is ). In totaal zijn we dan met 33 personen (baby's meegerekend) Groetjes Anita
Wat veel personen, hebben jullie allemaal zo'n groot huis? Maar ik heb mijn vriendin nu net een mail gestuurd om hun uit te nodigen, dat vind ik toch wel leuk, zeker als ze dadelijk ook kinderen hebben (ik ga er maar ff vanuit dat wij dan ook mogen komen, hahaha).
- Alle opa's en oma's plus alle overgroot opa's en oma's (dat zijn 10 personen) - Ooms en tantes met kinderen (dat zijn inclusief kinderen 12 personen) - Mijn eigen ooms en tantes plus de ooms en tantes van mijn vriend (9 man) - Onze eigen neven en nichten (14 man+4 kinderen) - Vrienden met kinderen (4 stelletjes met kinderen in totaal 15 personen) - Vrienden zonder kinderen (circa 5/6 personen)
De laatste keer: Mijn ouders, mijn schoonouders, zusje+man+kind, schoonzusje+man+kind. En we hebben onze beste vriend ook uitgenodigd. Hij is verder kind en vrouwloos, maar komt vaak langs en past ook weleens op. Dit zijn de mensen waar ons jochie het meest mee heeft.
Nee in tegendeel als ze allemaal tegelijk zouden komen en het zou regenen dan heb ik een probleem. Maar tot nu toe komen ze niet allemaal tegelijk (op het kaartje staat van 11 tot 17 uur) en is het weer de afgelopen 4 jaar zo geweest dat we het buiten konden vieren (en ik heb wel een grote tuin) Groetje sanita
Wij hebben ook geen groot huis, hoor! Als het slecht weer is, dan heeft iedereen pech en wordt het een 'staande receptie' - dan zijn bank en stoelen gereserveerd voor de oudjes die niet meer zo goed kunnen blijven staan Met mooi weer zit de hele tuin vol en wat niet meer past moet dan maar binnen zitten, haha! Maar ook hier komt de visite meestal netjes gespreid (zonder dat ik dat zo heb hoeven regelen!), dus das wel erg lekker.
Met een beetje geluk kunnen we ook buiten zitten en dan past het hier ook wel. Eind augustus en begin september vieren we de verjaardagen....ben benieuwd!
wij hebben een woonkamer(+keuken) van 13 bij 6 en een grote tuin. Een paar jaar terug hebben we een tent gekocht (10 bij 6 meter)die we aan het huis kunnen bevestigen. De tent kan met alleen de bovenkant erop worden neergezt (bij mooi weer) of gewoon geheel dicht. Ideaal!
hier ook iedereen die we leuk vinden. we hadden een 40 personen over de hele dag. we hebben niet echt een extreem groot huis huis. woonkamer is 8 bij 5.
Wij hebben 16 kaartjes verstuurd, naar een man of 30 dus. Ik weet van 6 al dat ze niet kunnen dus het worden er maximaal 24. Ik heb wel goede vrienden zonder kinderen uitgenodigd, zo'n eerste verjaardag vier je toch meer voor jezelf dan voor je kind, dus dezelfde mensen uitgenodigd als we voor onze eigen verjaardagen doen.
Hier altijd: mijn ouders en mijn schoonouders (4 personen) mijn broer en zus met aanhang en kids, (2 volwassenen en 3 kids, m'n zusje komt nooit, vanwege het grote aantal neefjes en nichtjes aan de kant van haar man, slaan ze die verjaardagen allemaal maar over) broers en zus van mijn man met aanhang en kids, (6 volwassenen en 3 kids) vriendinnen met en zonder aanhang en kids (9 volwassenen en 5 kids) In totaal dus 21 volwassenen en 14 kinderen. Van die kinderen is ongeveer de helft 5+, die zetten we altijd lekker boven op de kinderkamers te spelen na de taart De kleintjes spelen dan beneden tussen de volwassenen in
iedereen opa's, oma, ooms, tante's, neefjes, nichtjes (van kindje, man en mij) mijn oma's, vrienden, vader van mijn beste vriend (zijn eigenlijk gewoon bevriend met die hele familie).. eigenlijk iedereen die we kennen dus. heb even geteld, van mijn kant zijn het 40 man, van kant van mijn vriend stuk of 30. ben blij dat de ene helft smiddags komt en de rest savonds. even ter aanvulling, mijn beste vriendinnetje zit in een compleet andere fase dan wij (studeren, uitgaan etc) maar is ook helemaal gek op mijn meisjes, dus die hoort er ook gewoon bij. waarom zou zij niet mogen komen omdat ze zelf geen kinderen heeft of binnenkort krijgt? wij zijn de enige in onze vriendengroep met kids, dus dan zou het een verdomd saai feestje worden als alleen mensen met kleine kids mochten komen.
jee joh als je vriendinnen bent is dat in mijn ogen vanzelfsprekend waarom vind je man het onnodig? komen ze normaal ook niet op jullie verjaardag hier zit het huis altijd vol hoor! en geen stoel meer dan lekker een statafel en die mannen staan wel
Ja ze komen eigenlijk wel op mijn verjaardag. Mijn man is een beetje in de war denk ik omdat we het vorig jaar niet gedaan hebben, het jaar ervoor trouwens wel. Maar vorig jaar niet omdat ik toen 40 weken zwanger was toen mijn dochter jarig was en toen hebben we het heel klein gevierd. Ik heb ze uitgenodigd in elk geval! Ik vind dat wel leuk!! Andere vriendin had ik trouwens ook uitgenodigd 2 jaar geleden en toen mailde ze terug dat ze wel wou komen maar wij niet bij haar mochten komen omdat ze alleen familie deed. Totdat ik erachter kwam dat onze buren (haar vriendin) wel komen mocht....ik heb er nooit iets van gezegd maar het deed eigenlijk wel pijn...maar we dalen af Ze zijn in elk geval uitgenodigd! En ik ga ervan uit dat we buiten kunnen zitten.