Mijn zoontje heeft waarschijnlijk de waterpokken. Nou ja op het kdv vermoeden ze het. Het eerst momenteel enorm daar. Vandaag haalden ik hem op en hij heeft een stuk of 6 blaasjes tussen zijn haren op zijn hoofd , voorhoofd , achter zijn oor en knie holtes. Zijn ook echt soort bultjes met vocht erin. Nu mijn vraag : hoe snel zou hij er meer krijgen ? Duurt dit dagen , of uren ? Kan ik nog iets speciaals voor hem kopen mocht hij er last van krijgen ? Achteraf is er wel wat te verklaren ik had het er op het kdv over sinds donderdag slaapt hij slecht snachts , is wat hangerig en humeurig (opzich niet heel erg) is erg verkouden geweest. Dus dat plus de bultjes/vlekjes denken hun dat hij waterpokken heeft/krijgt.
Hè wat vervelend. Mijn dochtertje kreeg ze met 9 maanden. Ik deed haar in een lauw havermout badje. Daarnaast deed ik er maïzena op. Zij had alleen de pech dat de waterpokken niet overal weg gingen en uiteindelijk zijn gaan ontsteken.
Kisclin heeft hier goed geholpen met de jeuk. En kwa pokjes, de 1 heeft er 10 en de ander zit helemaal onder. Valt niks over te zeggen. En heb je het zelf gehad? (aangezien je zwanger bent)
Hier (jongste was toen 6mnd) lag de piek denk ik 3 dagen na het zien van de eerste waterpok. We waren we wel allert op omdat ze oudste ze ook gad gehad, dus toen ze 2 stipjes had, hadden we het al door. Op dag 3 zat ze er he-le-maal onder. Ik heb haar ingesmeerd met mousse van kidsclin en in bad gedaan met havermout in een sok (knoop erin, flink erin knijpen en dan het slijmerige goedje op het huidje smeren). Ze was er flink ziek van, dus we hebben ook paracetamol gegeven en dat werkte goed.
Mijn jongste had ze een week of drie geleden en tussen het eerste blaasje en echt veel blaasjes zaten ongeveer 10 uur. Toen is het nog ruim 48 u steeds erger geworden, ongeveer 1 dag op het hoogtepunt geweest en daarna werd het zichtbaar minder. In totaal heeft het vanah het eerste blaasje totdat alle blaasjes een korstje hadden ongeveer 6 dagen geduurd. Ook hier hielp Kidsclin goed in combinatie met havermout badjes. Zowel kidsclin als de havermout badjes drogen de blaasjes een beetje uit, waardoor ze sneller een korstje krijgen. Wel uitkijken met de havermout badjes wanneer de blaasjes opengaan, omdat ze dan kunnen ontsteken. Kidsclin helpt ook tegen ontsteken volgens mij (werkt ontsmettend staat erop). Beterschap voor je mannetje!
Na de eerste drie plekjes waargenomen te hebben dacht ik, ohw, het valt wel mee, maar na 5 dagen zat ze echt he-le-maal onder! Dus het kan ff duren voor het doorzet. Hier had ze er totaal geen last van, geen pijn, niet hangerig. Heb wel havermoutextract in badwater gedaan (van die sachetjes) en inderdaad ingesmeerd met waterpokkenschuim van KidsClin. Hopelijk valt het voor jou zoontje mee, het ziet er vooral heel zielig uit! Probeer wel te voorkomen dat hij gaat krabben of wrijven. Hier heeft dochterlief toch een paar kleine littekens op de slaap zitten, hopelijk trekken die nog weg (is nu al ruim een maand geleden en je ziet als ze het koud heeft of boos is nog de plekjes zitten).
Dl had ze een paar weken geleden. Die begon met een paar pokjes op haar buik en na een dag of 3 zat ze helemaal onder. Zl heeft ze nu die zat ook binnen 3 dagen helemaal onder. Ik deed ze allebei ook in een havermout badje. En ik heb van Vsm iets tegen de jeuk.
bij dl ging het ook heel snel.. de ene dag een paar de andere dag er helemaal onder. ik gebruikte ook kidsclin en ze zat veel in bad met havermout. dat vond ze heel verzachtend dus ze wilde er eigenlijk ook niet uit.. en idd goed opletten dat ze er niet aan gaan zitten voor de ontstekingen en littekens
Gelukkig heb ik het als kind ook gehad dus het is nu niet gevaarlijk voor mij en de kleine pinda in mijn buik 😉 Ik denk inderdaad dat het de waterpokken zijn. Waar hij gister een paar plekjes had , heeft die er nu een stuk of 5 op zijn rug bij gekregen en ook op zijn benen een stuk of wat. Op zijn voorhoofd er 2 bij. Ga vast die zalf halen... Krijgt die er last van en wordt het erger dan heb ik het in huis! Thanks meiden...
Inderdaad zoals ik verwachte : de pokjes zitten overal zielig hoor !! Echt heel veel last heeft die nog niet , alleen nu net wilden die slecht eten en hij is iets huilerig. Valt nog allemaal mee. 1 tje achter zijn oor ,die het grootst is jeukt behoorlijk dus ik ben blij dat ik spul heb gekocht.
En in een paar uur is die omgetoverd tot waterpokken koning. Mijn god wat heeft die er veel ineens , en groot pff... Hij zit helemaal onder elk plekje op zijn lichaam. Zelfs op zijn lippen en oog
Och, arm mannetje. Het kan heel hard gaan ineens he. Hopelijk zit je nu op het hoogtepunt en komen er geen nieuwe meer bij! Wat betreft slecht eten, mijn dochtertje had dit ook. Zij had een stuk of 7 blaartjes in haar mond en toen deze opengingen heeft ze twee dagen heel slecht gegeten. Ze had wel honger, maar begon steeds te huilen bij elke hap. Het prikt natuurlijk. Gelukkgi duurde het niet al te lang. Beterschap!