Deze week heeft mn vrouw een zwangerschapstest gedaan omdat ze overtijd was. Positief! Na 3 testen wilde ik het pas echt geloven overigens ... Nu twijfelen we hoe lang ze al zwanger is. De laatste 'menstruatie' was namelijk geen gewone. Deze kwam een week te vroeg, duurde maar 3 daagjes ipv 5, er was minder bloedverlies, donker/bruin bloed ipv rood, en ze had geen last van krampen. Volgens mij zou dit ook een innesteling geweest kunnen zijn. In dat geval is ze nu 7 weken zwanger. Wat denken jullie?
Klinkt idd erg als een innestellingsbloeding! Wanneer had die plaatsgevonden? Tel daar een week of 4 erbij en je weet ongeveer hoe lang ze zwanger is. je kan ook een clear blue test kopen met conceptie indicator. niet geheel betrouwbaar maar die geeft iig aan of ze 1-2 weken, 2-3 of 3+ zwanger is!
Gefeliciteerd! Je kunt een Clear Blue test halen, met zwangerschapsindicator. Die geeft aan hoelang je zwanger bent: Clearblue DIGITAL zwangerschapstest met conceptie-indicator
hebben jullie vorige maand geen test gedaan?? het zou kunnen dat ze verder is... je kan het berekenen vanaf de eerste dag van de laatste ongesteldheid... en dan de cyclus berekenen... kan je ook op deze site doen... als je het echt zeker wilt weten moet je wachten tot de echo... wanneer je een afspraak maakt kan je aangeven dat je niet weet wanneer de eerste dag van de laatste ongesteldheid was... miss krijgen jullie dan wel eerder een echo... suc6 ermee!! Marleen
Hier zat ik ook aan te denken. Wanneer je denkt dat de innestelling de menstruatie was, kan het zo zijn dat ze wellicht nog 4 weken langer zwanger is?!
Hmmm, even de kalender er bij nemen. Ze is in maart met de pil gestopt. De eerste menstruatie (zonder pil) in maart verliep prima volgens planning (na 28 dagen). April: idem. In mei werd ze niet op de geplande datum ongesteld. Meteen de dag erna een zwangerschapstest uitgevoerd: negatief. Na een paar dagen (3) overtijd had ze één dag een lichte bloeding. De week erna: ongesteld. We spreken nu over 6-7-8-9 juni. Zondag 26 juni: ongesteld of niet? Bruin bloed, geen krampen, minder bloed, 3 dagen maar. We zijn er toen van uit gegaan dat het een menstruatie was. Geen test gedaan. De volgende menstruatie zou rond 25 juli moeten plaatsvinden (afgaande op een cyclus van 28 dagen). Deze kwam niet. We hebben 2 dagen later (woensdag 27 juli) 2 testen gedaan: positief. De dag erna nog ééntje: ook positief!
De verloskundige, die we afgelopen vrijdag 29 juli, aan de telefoon hadden zei dat ze het ook niet wist. Ze kan 5 of 7 weken zwanger zijn. Over twee weken, dan is ze dus 7 of 9 weken zwanger, moeten we langskomen voor een in- of uitwendige echo.
Allereerst gefeliciteerd!! En dan nu ff rekenen.. als de lichte menstruatie gewoon een menstruatie was is het idd 5 weken, maar zou je uitgaan van de laatste menstruatie begonnen op 6 juni kom ik toch uit op bijna 8 weken! Erg spannend en ben benieuwd wat de echo zegt! ik denk dat dat inderdaad de enige manier is om het zeker te weten Een clearblue test met indicator kan ook nog maar die zegt op zn max "5 weken of langer" de bekende 3+ en daar heb je nog weinig aan!
Ppff wel spannend hoor. Ik denk dat je toch het beste kunt wachten totdat je de echo hebt. Hoe lang en lastig dat ook is Maar pas dan weet je de exacte zwschapsduur en zitten jullie je niet ziek te rekenen. Oohja, en natuurlijk, Gefeliciteerd!!
Ik weet dat wachten op de echo het enige is dat ik kan doen. Maar daar ben ik zo slecht in .... wachten. Volgens mij werk ik mn vrouw nu al op haar zenuwen. Pffff .....
Uitgaande van dit verhaal denk ik dat ze 6,7,8,9 juni ongesteld was en 26 juni een innestellingsbloeding had. Zou natuurlijk ook gewoon een normale ongesteldheid kunnen zijn. Door het "ontpillen" kan de cyclus aardig in de war zijn! Maar als ze al een paar "goede" menstruaties heeft gehad lijkt me dat stug. Als ze 6-9 juni voor het laatst ongesteld was en 26 juni een innestellingsbloeding had, is ze mogelijk dus al bijna 8 weken zwanger? Ik zou nog even zo'n clear blue test doen! Duurt t nog lang voor de echo?
O sorry, slecht gelezen. Over 2 weken de echo dus. ik verwacht dat jullie dan al een compleet mensje met alles erop en eraan zullen zien! Gefeliciteerd!!
O ja, en dit zijn de zwangerschapstesten. De eerste is van afgelopen woensdag (2 dagen na NOD), de tweede van afgelopen donderdag. De bovenste is wat donkerder geworden, door het indrogen waarschijnlijk.
Duidelijk positief! Nogmaals gefeliciteerd! Maar niet overdreven KNAL positief wat je zou verwachten als ze 2 weken langer zwanger zou zijn.... dan toch maar de echo afwachten?!
Wat leuk een ongeduldige papa Je kan ook de digitale clearblue kopen die geeft de weken aan, als je echt niet kan wachten....
zoals ik al zei, vergeet niet dat de digitale clearblue met indicator de duur van de zwangerschap alleen aangeeft tot 5 weken en verder. Dus als dat in beeld komt, wat logisch zou zijn in beide gevallen, weet je nog niet meer dan nu!
Die test van Clear blue kan ook alleen maar meer onzekerheid geven, de hcg-waarden lopen zó uiteen! Hij kan gemakkelijk in week 6 nog 1-2 aangeven, maar ook 3+. En of je dan wat weet/geruster bent vraag ik me af. Edit: wat hierboven gezegd wordt dus .
als ik het zo lees denk ik echt dat ze nu 5 weken is. ze kan natuurlijk wel langer wezen maar ik zal vanuit gaan dat de vorige gewoon haar menstruatie was. blijk ze nu bij de echo langer te wezen dan is dat toch alleen maar geweldig. gr jojo
De CB indicator gaat, als ik dat zo lees hier op het forum, maar tot 5+ weken, dus daar heb je ook geen donder aan dan nu, om meer duidelijkheid te krijgen 26 juni was op basis van haar cyclus iig een (dikke) week te vroeg ongesteld, en aangezien het zo weinig was, kan het goed zijn dat dat een innesteling geweest is. Maarja.... kan net zo goed ook weinig zijn geweest omdat een eitje snel afgestoten is en er dus ook nog minder baarmoederslijmvlies was. Vroege menstruatie dan dus, want zonder innesteling is het nog geen miskraam. Toch wachten op de echo dus Die krijg je bij veel verloskundigen wel vrij vroeg, als je met een dergelijk verhaal komt. Dat scheelt dan weer
ik zou gewoon de echo afwachten, een clearblue kan ook 4 dagen na de nod 3+ geven namelijk (had ik) dus daar kun je geen termijn mee schatten. maar super gefeliciteerd hoor!!