Ik begrijp wel heel goed wat Bosi bedoelt, en kan je ergens ook wel vinden. Al vind ik dat geziek over de werkdruk in het onderwijs een beetje onzin. Ik werk al een aantal jaren in het onderwijs, maar heb nog nooit meer dan 2 weken flinke werkdruk gevoeld. Ik vind eerlijk gezegd dat ik riant betaald krijg. Alleen zijn er nogal tekorten, dus leraren hebben wel een punt natuurlijk. Ik vind dat mensen in de zorg echt wel meer betaald mogen krijgen idd! Geestelijk lijkt me dat ook een pittige baan. Ik denk eerlijk gezegd dat ik over een tijdje iets simpeler werk ga doen. Ik wil wel blijven werken, maar ik vind het wel lastig combineren met mn gezin hoor. Ik wil er gewoon 100% zijn voor mijn man en mijn dochter en niet chaggie omdat werk tegenzit en niet op mijn vrije dag telefoon van werk krijgen. Daarnaast ben ik altijd de persoon die loopt te regelen als het eens anders moet. Alsof mijn werkgever niet begrijpt dat ik mijn kind niet alleen thuis kan laten...
Mijn man is kraanmachinist dus ik weet waar ik over praat En die uren extra krijgen onze mannen toch ook uitbetaald? Overuren 130 % ....?
ik ben 24 jaar en heb een eigen bedrijf in muurschilderingen en graffiti( de kunstvorm daarvan) ik heb maandelijks 1 klant waar ik ong 600 euro mee verdien, daarnaast heb ik ook wel eens een andere klant dus mijn inkomen verschilt nogal per maand. deze maand heb ik 1 dag crazy campers gedaan en 2 dagen t boomerang kantoor en had daarbij 1700 euro verdient. netto. want belasting hoef ik niet af te dragen omdat ik onder de kleine ondernemers regeling val, daarnast verdient mijn man met zijn huidige werk 1400 euro.
Lijkt mij niet dat jij geen belasting zou hoeven te betalen? Mijn man is ook zelfstandig ondernemer, hij valt dan wel niet onder de kleine ondernemersregeling, maar iedereen ook zij die onder de kleine ondernemersregelingen vallen moeten belasting betalen over het bedrag dat zij verdiend hebben, alleen krijg jij indien je aan bepaalde voorwaarden voldoet vermindering van het btw bedrag dat je moet betalen. Mijn man werkt btw verlegd en die krijgt dus geen vermindering, maar zoals jij het nu doet overkomen begrijp ik het alsof het zo is dat jij alle inkomsten die jij met je werk behaalt je netto in je zak mag houden.
Ik vind sommigen onder ons ook iets te kort door de bocht. Tuurlijk moet een een goede compensatie staan tegenover fysiek zwaar werk, maar ook hier kies je voor en dan val je in de loonschalen die gelden voor die beroepen. Zoals ik heb gekozen te studeren, dus op latere leeftijd te gaan werken en een grote schuld af te moeten betalen en zelf te onderhandelen over salaris en extra's zoals auto etc (die overigens heel veel kost als je hem "krijgt" van de baas!). Mentaal werk is behoorlijk uitputtend, en kan wel degelijk (lichamelijke) klachten geven: hoofdpijn, migraine, spanningspijnen in nek en schouders, rsi, burn out en overspannenheid etc. dat zie ik in de dagelijkse praktijk. Verder gun ik iedereen een leuke baan met een mooi inkomen. er blijft altijd iemand die meer verdient dan jij. groetjes
ja vertel mij wat maar de belasting doen we anders, het geld wat we terugrkijgen van de hypotheek elke maand: 250 euro, dat laten we jaarlijks uitkeren, en dat geld gaat naar de jaarlijkse envelop van de belastingdienst, zo hoeven we niet veel bij te betalen en soms houden we nog wat over Hij is ook zzp, niet in loondienst.
idd, sluit me hier volledig bij aan. Mijn man is ook Dj buiten zijn "gewone"baan om en valt met het Dj-en onder klein onderneming, maar moet idd belasting afdragen ,alleen gereduceerder.
Mijn ma heeft een baan in de zorg avond/nacht hoofd en die verdient met 24 uur werken 2700 euro! Dit komt omdat ze nachten/avonden en weekenden werkt dus altijd ORT heeft. En het leuke is ze KAN (doet dit niet) op kantoor gaan zitten en wachten tot dat er iets voor valt (medicatiefouten, valincidenten enz) voor de rest hoeft ze niks. Maar ze werkt op alle afdelingen een poosje mee.
Je bent niet zo zielig hoor Op m'n 23ste werkte ik 40u in de administratie (boekhouding) en ik verdiende netto net geen 1100 euro... bovendien was het drie kwartier rijden naar mijn werk.
Nou in belgie proberen ze die uren in te passen bij de dopdagen ( als ze door de regen eerder naar huis moeten) en dan komen zij goedkoper uit belgie werkt het helaas anders
Huh Lana? Dat mag niet hoor! Daarvoor hebben ze die regenzegels enz. dan mogen zij niet van je overuren nemen hoor! Overuren moeten ze gewoon uitbetalen of je mag ze opnemen in overleg met de baas maar op die manier niet. Dan komen ze er inderdaad heen goedkoop vanaf want de overheid betaalt sowieso die zegels en die dopdagen en dan doet je man gratis overuren.
ze betalen alleen zoveel cent per km dat ze onderweg zijn. die krijg je natuurlijk niet betaald. ze verrekenen alles en wat er overblijft van overuren krijgen ze zwart uitbetaald aan het gewone uurloon
Mag niet hoor Lana, ze moeten alles betalen! Heb zoveel vrienden en kennissen in de bouw en ook mijn broer werkt in de bouw en die krijgt gewoon al zijn overuren betaald, en is er geen werk, dan moet hij doppen, dan wordt hij uitkering voor die dagen en regent het en moeten ze vroeger stoppen, wel daar zijn die regenzegels voor...
In de zorg krijg je ook met de feestdagen gewoon je ort (kerst, nieuwjaarsdag, 2e paasdag, 2e pinksterdag 60%, alleen voor de zondagen loop je extra ort mis, omdat je dan altijd 60% hebt), hoor... En dan krijg je ook nog een extra vrije dag per feestdag die je gewerkt hebt... Als je dat niet krijgt moet je de CAO er maar eens op na slaan, en dat even bij de baas aankaarten... Ik vind het ook vervelend om op moeder en vaderdag te moeten werken, maar aan de andere kant is dat maar 8 uurtjes en hou je er nog 16 over om het te vieren... En eerlijk is eerlijk, de mensen die zeggen "daar heb je voor gekozen" hebben wel gelijk. Ik ben er zelf ook 1 die dat zegt, ik heb er een gruwelijke hekel aan als mijn collega's 2 kerstdagen gaan lopen zeuren dat ze moeten werken... Je weet waar je aan begint als je in de zorg gaat werken... Als je geen feestdagen wil werken moet je iets ander gaan doen... (mijn mening, hè? ik zil niemand beledigen)
Die compensatie dagen die zijn dit jaar komen te vervallen je hebt nu een "vakantie mandje" dat vind ik wel heeeeel erg jammer.
nee het word echt verrekend, want dan zit hij te rekenen thuis hoeveel"" werk"dagen hij zou hebben en wat hij dan aan dopdagen, aan overuren e.d heeft. we zijn wel blij met zijn werk hoor hahah, maar ja wat doe je aan zoiets. ik ben eigenlijk niet van belgie dus weet helemaal niet hoe het precies werkt hier
1355 euro per maand voor 24 uur per week. Zonder toeslagen of wat dan ook. Komt neer op Euro 15.71 per uur.
Ik werk als financieel adviseur. mijn basissalaris voor 28 uur is 1200 bruto. netto weet ik niet omdat ik op provisiebasis werk. Netto kom ik tussen de 2000 en 3000 pm uit. Dat klinkt heel leuk maar als ik vrij ben of ziek ben heb ik geen cent provisie die dag. Het is geen werk wat ik nog heel erg lang wil doen omdat de druk verschrikkelijk hoog is, tsja pure commercie. maar ik ben eerlijk ik doe het nu alleen voor het geld. Ik ben het type wat plezier moet hebben, maarja voor een riant salaris wil ik dit wel even doen. (doe het nu 1,5 jaar) Dus als je lekker geld wil verdienen en zoveel mogelijk thuis moet je dit werk gaan doen! Mijn hart ligt bij lesgeven en denk erover om de Pabo te gaan doen deeltijd