wat verdien jij {netto} met welke baan e.d.?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja da's waar ook... Even niet aan gedacht... En ik ben nog wel zo van de CAO... :) Ik heb ook eerlijk gezegd nog geen zin gehad om me erin te verdiepen, zal wel door de zwangerschap komen... :)

*gaat meteen de CAO opzoeken*

2. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik: kdv 26 uur en 1219
    Hij: schilder 5 dagen en ongeveer 1850 ,ligt aan zijn reisuurtjes.

Op zich wel netjes natuurlijk ,maar ik wil ook wel een andere baan.

3. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Wat wil je gaan doen?
    Ik werk nu ook in het onderwijs en wil heel graag over een jaar of 2 de zorg in. Eerst naturlijk de opleiding HBO-V doen (duaal).

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    pfff wat hebben sommige mensen een dik salaris zeg, dan doen wij iets niet helemaal goed....

5. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ik verdien 1300 euro per maand. Ik werk voor 0.48 FTE in het onderwijs.
    Mijn man werkt in de transportsector en verdient 1500 euro per 4 weken.
    Dus per maand hebben we ongeveer 2800 euro. Zonder belasting terusggave ed

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik twijfel enorm!
    Ik denk erover om op een kdv te gaan werken, en als het thuis dan rustiger is (kinderen naar school ofzo) voor mezelf beginnen.
    Maar het lijkt me ook wel tof om in de jeugdzorg te gaan werken, gezinsvoogd ofzo. Heb ik alleen geen papieren voor, dus dan moet ik weer aan de studie.
    Het lijkt me ook wel leuk om kraamverzorgster te worden, maar ben bang dat ik me dan ga vervelen...

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik vind dat de zorg en het onderwijs echt niet genoeg betaald krijgen. Mijn vriend zit dus ook in het onderwijs en verdient ook geen klap.

En dan zie ik wat mensen in de administratie verdienen en dan denk ik: hoe kan dat?
    Ik heb ook een tijdje een baan gehad in de administratie. Ik zeg niet dat er niks voor nodig is, maar zelfs ik kon dat zonder specifieke opleiding (alleen een vwo diplomaatje)

Je moet inderdaad een baan kiezen die bij je past, maar als het onderwijs bij je past en je verdient er zo weinig mee, daar word ik soms best geirriteerd van.

8. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Analytisch chemisch analist
    32 uur p/wk
    1600 euro netto

9. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik lees dat sommigen zeggen dat velen een hoog salaris verdienen, maar vergeet niet dat de maandelijkse vaste lasten enorm kunnen verschillen per persoon.

Iemand met 2000 netto in de maand klinkt geweldig, maar die heeft misschien ook een hypotheek van 1000 euro in de maand.

Het is echt appels met peren vergelijken. Ik krijg als officemanager ook een heel goed salaris voor 4 dagen werken, maar heb ook een hoge hypotheek!

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja, maar voor hoge lasten kies je toch ook zelf..?

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Maar bij een hoge hypotheek hoort natuurlijk ook een mooie woning...

12. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Met een lage hypotheek kun je net zo goed een mooie woning hebben....

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Owja, zeker. Zelfs een sociaal huurflatje kan een paradijsje zijn.

Maar iemand met een hoog salaris, die zich een hoge hypotheek kan veroorloven, woont vaak in een grotere woning.

Misschien had ik het woord 'mooi' moeten veranderen in het woord 'groot', in mijn vorige post?

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Maar daar heb je zelf voor gekozen. :)

En dat baseer je op? :( Ik ben toch echt van mening dat de hoogte van je hypotheek totaal niets zegt over hoe mooie je huis zou zijn hoor :D

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Dat ligt maar net aan waar je woont natuurlijk. Als je kijkt naar de woningen in bijvoorbeeld Almere kun je daat bij wijze van spreke voor de helft van wat je hier moet neertellen voor je huis een halve villa huren, terwijl je voor het geld wat je voor die woning moet neertellen hier krap een klein flatje kunt kopen.

Dus nee, dat is vaak ook afhankelijk van waar je woont.

Er zit wel iets in hoor in wat je zegt, maar het is niet per definitie zo dat bij een hoge hypotheek ook perse een grote woning hoort. :)

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Laat ik het dan anders stellen:

Waarom zou iemand een hoge hypotheek nemen als hij voor een lagere hypotheek een net zo grote/mooie woning kan krijgen?

Een hypotheek wordt toch niet automatisch hoger bij een hoger salaris?

17. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Omdat het er inderdaad aan ligt waar je woont, zoals mamatje24 al zegt.

18. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    We hadden het hier toch over inkomen? Er werd gesteld dat iemand met een hoog inkomen een hoge hypotheek zou kunnen hebben. (Logisch, maar niet per definitie.)

Dat staat toch los van de plek waar je woont?

19. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Het is ook nog zo dat de inkomens in Nederland verschillen, in Limburg hier zijn de lonen lager dan bijvoorbeeld in de randstad. Maar hier zijn de huizenprijzen dan ook weer lager.

20. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Iemand met een hoog inkomen heeft niet per definitie een hoge hypotheek die heeft wel iets meer keuze wbt het uitzoeken van een woning, maar het ligt er maar net aan wanneer de woning is gekocht (gunstige tijd, of dure tijd) het ligt er ook voornamelijk aan waar je woont, dus het staat zeker niet los van de plek waar je woont, en tja als jij een huis wilt in Wassenaar (bijvoorbeeld) betaal je daar meer voor dan wanneer je een huis in Bussum koopt. Net zo goed als wanneer jij een huis wil met 6 slaapkamers, ja daar betaal je inderdaad voor maar ook daar geld toch wel weer in welke woonplaats je dat huis koopt. Waar het gelegen is (vrijstaand of niet - buurt - omgeving etc etc) dat zijn allemaal dingen die de koopprijs (en dus hypotheek) bepalen.
    ;)

Deel Deze Pagina