wat verdien jij {netto} met welke baan e.d.?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Klopt een collega van mijn man rijdt elke dag bijna 2 uur heen om hier te komen werken, en staat aan het einde van de dag ook nog eens dik 1,5 uur extra in de file. Reden waarom hij hier werkt is omdat hij hier meer verdient plus nog eens extra verdiensten door zijn reisuren :) hij woont in een gigant van een woning die hier minimaal 6 ton zou kosten terwijl hij een hyp heeft van 2 ton :(

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind dit echt de grootste onzin ever!

Ik krijg een heel sterk calimero-gevoel hierover ("zij-zijn-groot-en-ik-is-klein-en-dat-is-niet-eerlijk!). We moeten eens ophouden met naar de ander te kijken en wat die heeft, want misschien heeft ie wel een in jullie ogen mooi salaris, misschien heeft die persoon wel hele andere problemen, weet jij veel!

Wat is dan belangrijker. Geld is niet zaligmakend hoor!

Overigens, ja, met een hoger salaris, komen hogere lasten. Wat betreft huren, dat wordt qua salaris berekend (dus hoger salaris = hogere huur), en qua hypotheek, ja je kiest er zelf voor. En 99 van de 100 mensen nemen een hypotheek die past hij hun salaris. Ook redelijk normaal denk ik.

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    En wat is er dan precies onzin aan..?

4. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Jezus, ik kan wel janken als ik al die bedragen hier voorbij zie komen. Ik werk in de techniek en verdien met 20 uur in de week keihard werken en onder een enorme tijdsdruk nog geen 900 euro in de maand.

Ik denk dat ik ook maar een kantoorbaantje ga zoeken.

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Jah! Dát bedoelde ik!

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat een kantoorbaan volledig ondergeschik is en blijkbaar in jouw ogen teveel verdient (dat lees ik tussen de regels door namelijk).
    Oh, en dat een kantoorbaan per definitie diplomaloos kan worden gedaan ... Ik snap niet zo goed waar al die vooroordelen vandaag komen hoor. Blijkbaar heb jij (en meerderen hier overigens hoor), een totaal krom beeld van wat een kantoorbaan is.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Dat is wel heel erg verdomd weinig zeg, als ik naar je leeftijd kijk en je inkomen pffff :confused: denk dat jij precies het minimum (of misschien nog wel minder)verdiend wat ze moeten betalen zeg :( zou toch eens naar je baas gaan en vragen of je niet eens wat loonsverhoging zou kunnen krijgen, of misschien toch iets anders zoeken ;)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ben het hier helemaal mee eens. @cherrylein: jij doet het overkomen alsof administratief werk per definitie simpel werk. Er zit trouwens ook heel veel verschil tussen het werk.
    En als jij het oneerlijk vind dat administratief werk zo goed verdient, ga je het toch ook doen? Eerlijk is eerlijk, ik doe dit deels omdat het zo goed verdient.

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zo zag ik ook iemand voorbij komen die werkdruk in het onderwijs onzin vindt...

Daar zou ik ook graag even mee in discussie gaan, maar ik doe het maar liever niet.

(Appels met peren vergelijken.)

10. JvS

JvS Actief lid

2 feb 2009
    117
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Gelderland
    25 jaar

32 uur

verkoopmedewerker

rond de 1100 euro per maand

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Die conclusies trek jij zelf hoor, dat heb ik nergens neergezet. En je kunt wel tussen de regels gaan lezen, maar daar staat dus niks ;).

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zou ik inderdaad kunnen doen. Maar ik vind het geen klap aan, daarom doe ik het ook niet. Maar daarom kan ik me wel afvragen waarom zulke banen zo goed verdienen en waarom banen in de zorg en in het onderwijs niet goed verdienen...of mag dat tegenwoordig niet meer, je dat afvragen?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Persoonlijk vind ik het salaris in het onderwijs ten eerste wel meevallen, mijn moeder werkt al jaren in het BO en verdient echt zo slecht niet. Ik vraag me persoonlijk dan af waarom het werken in de zorg en of onderwijs meer zou moeten betalen in verhouding tot administratief werk? Is dat volgens jou meer waard of beter dan?

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    dan zal ik je wel volkomen verkeerd begrepen hebben toen je stelde

dan denk ik wel dat ik veilig mijn conclusies kan trekken ja ...

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ja precies! Je zegt het toch zelf cherrylein?

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Niet per definitie beter, maar als je kijkt naar wat voor opleiding je nodig hebt voor het onderwijs en de zorg, vind ik dat dat meer mag verdienen ja. Maar gelukkig ben ik niet de enige, er zijn niet voor niks zoveel stakingen in het onderwijs ;)

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Strijkkraal, jij doet net alsof ik zeg dat een kantoorbaan volledig ondergeschikt is. Dat heb ik nergens gezegd en ook nergens geinsinueerd.

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Toen ik nog werkte (administratief) was dat € 1.600,- netto o.b.v. 38 uur p.w., en hij ook. Samen dus 3.200,- netto per maand. Dit dan bonussen en eindejaarsuitkeringen niet meegerekend.

Wat betreft administratief werk, je hebt verschillende functies met verschillende verantwoordelijkheden. Functies waarbij het toch alleen maar meer dan wat in een computer tikken is (bijvoorbeeld). Hoe meer verantwoordelijkheid je hebt hoe meer je verdient lijkt mij? Maar is dat niet overal zo?

En over dat je een 'kantoorbaantje' (hoe bedoel je denigrerend?) zonder opleiding zou kunnen? Tuurlijk, maar verder dan wat standaard gegevens in een computer neerflatsen kom je echt niet, heb je toch wel meer voor nodig. En daar word je ook gewoon naar betaald hoor, dan zou je nog steeds minder verdienen dan iemand die een wat meer uitgebreide functie heeft.

Maar goed, ik persoonlijk zou toch ergens anders rondsnuffelen als ik vond dat ik minder verdiende dan waar ik recht op heb.

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik heb én in een fabriek gewerkt én een kantoorbaan gehad en het is wat het is... na een dagje in de fabriek was ik moe (meer mijn lichaam) en na een dagje op kantoor was ik al even moe (maar dan meer m'n hoofd)... maar moe ben je sowieso.

De een verdient zus en de ander verdient zo... als je vindt dat je te weinig verdient, ga dan praten met je baas of zoek een andere job!

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Zoek een andere job inderdaad, eerst nog even omscholen hoor :p. Even een opleiding van 4 jaar er tegenaan gooien! Zo gebeurd!

Deel Deze Pagina