Jeetje ik kan dit allemaal niet meer volgen hoor, het gaat me een beetje te snel met al die reacties . Ik zei een paar pagina's terug dat je geen appels met peren kunt vergelijken qua salarissen en dat mensen met een heel hoog salaris vaak een hoge hypotheek hebben. Toen reageerde iemand daarop dat ik daarvoor ook zelf gekozen zou hebben. Nou gaat het mij helemaal niet om die keuze zelf, daar heb je gelijk in hoor, het is een keuze natuurlijk, maar het gaat mij erom wat je uiteindelijk netto in je handje overhoudt en dat je je dus niet moet blindstaren op een "prachtig hoog salaris". Iedereen heeft zo zijn kosten. Dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen.
Ik weet niet of hier al op gereageerd is maar in de zorg werken echt niet alleen mensen met niveau 1 of 2 hoor Niveau 1 is huishoudelijk medewerkster Niveau 2 is helpende en die mogen geen medicatie of verpleegtechnische handelingen doen en de verandwoordelijkheid over een afdeling hebben De meeste in de zorg hebben echt wel niveau 3 of 4 hoor. Als vooropleiding. En dat is toch Mavo/havo niveau. Is dat te min ofzo Ik werk zelf in de zorg als Verzorgende IG met niveau 3 En de zorg dat is echt wel verantwoordelijke baan hoor want zoals jij het stelt is dat het niet. We hebben hier wel over mensen verzorgen
@ diantje82 Waar lees jij dat er alleen mensen met mbo 1/2 in de zorg werken? Dat schrijft Suus1983 niet. Er staat dat er ook veel mensen in de zorg werken met nivo 1/2. Zij bedoelt hier zeer waarschijnlijk mee dat er in de zorg OOK lagere gradaties zijn. Dus niet gelijk op de kast gaan zitten, is nergens voor nodig
Op dit moment verdienen we samen best veel, maar man is zelfstandige en we moeten dus ook flink bufferen... Hij verdient tussen de 5 a 6000 netto per maand voor 40 uur werken per week, ik verdien ongeveer 1300 euro netto voor 16 uur werken.
@diantje: het is idd net zoals mh81 zegt, ik zeg juist niet dat dat slechter is ofzo! Dat bedoelde ik helemaal niet te zeggen. Wat ik alleen wou aangeven is dat er ook mensen met niveau 1 a 2 werken en niet alleen hoogopgeleiden en als je verder leest dan lees je dat ik daar juist heel veel respect voor heb! Omdat het vaak niet het makkelijkste lichtste werk is dat die mensen doen.
Sorry dan als ik het verkeerd begrepen hebt maar ik wilde het gewoon even kwijt want de meeste hebben echt wel een wat hogere niveau. Het is net als jullie vallen over het 'simpele kantoorbaan'Viel ik hierover. Maar je kan kantoorwerk in verschillende niveau's hebben daar geef ik jullie gelijk in.
Dat verdient mijn man(ook zelfstandige) ook, maar van dat netto bedrag moet hij wel jaarlijks die blauwe rot envelop betalen dus tja, het komt wel netto binnen maar we moeten daarvan wel geld reserveren voor de jaarlijkse aanslag. Dus in principe heb je geen 6000 netto in de maand want je moet wel zo ongeveer 1/3 van je geld reserveren voor de mannen van de belastingdienst en nou zeg ik trouwens wel heel mooi dat je daar geld voor moet reserveren maarre als ik heel eerlijk ben gaat het altijd eigenlijk wel op, en is het altijd een paar maanden per jaar weer ff zuinig aan doen om de aanslag te kunnen betalen (om en nabij de 12-13.000 euro) niet echt slim, het zou slimmer zijn gewoon maandelijks geld te reserveren maar dat lukt niet echt en tegen de tijd dat de aangifte de deur uit gaan, gaan we hier pas weer bezuinigen
@diantje: geeft toch niks, het was in elk geval niet zo bedoeld. Het was idd bedoeld als vergelijking met de kantoorbaan. Net als in administratief werk heb je in de zorg ook verschillende gradaties. Je hebt mensen op universitair niveau en op mbo1 niveau.
Oh ja, het gaat hier jammergenoeg ook rap erdoorheen meestal Gelukkig krijgen we dan geen envelop achteraf, mijn man is niet geheel zelfstandig maar freelancer, dus dat netto blijft dan ook netto
Vibe & mamatje24 ,wij zijn ook zelfstandig ondernemer maar wij betalen gewoon maandelijks belasting. Maar wat ik niet snap,6000 euro in de maand,moet nog 1/3 belasting van betaald worden en dan moet je paar maanden per jaar bezuinigen om de aanslag te betalen?Het is ff off-topic maar gaat die 6000 euro iedere maand helemaal op?!
Ik vind dat je daar helemaal gelijk in hebt. VB: Wij hebben vrienden die twee keer zoveel verdienen als wij en die netto evenveel overhouden in de maand om vrij te besteden. Nu hebben zij wel een groter huis, maar ze hebben ook een veel drukkere baan, veel stress, veel meer uren en veel verantwoordelijkheden. Ik persoonlijk zou niet met ze willen ruilen ook al verdienen zij dus het dubbele van wat wij verdienen.
jeetje rap 6000 euro in de maand uitgeven? Ik vind de ruime 3000 die wij in de maand hebben al veel. Maar wij wonen vooralsnog niet groot, dus geen hoge hypotheek.
einstein verdiende geld met een simpele baan op een octrooibureau. en kijk eens wat hij in zijn vrije tijd allemaal betekent heeft.
Wat fijn dat hier zo open over gepraat wordt! Applaus voor jullie! Ik vind dat salarissen vaak nog te zeer in de taboesfeer hangen, terwijl wij vrouwen gewoon open daar over moeten praten, zeker als je ziet in het nieuws dat we (nog steeds!) vaak nog veel minder dan mannen krijgen bij dezelfde beroepen! Terwijl de wet op gelijke betaling al sinds 1975 bestaat, toch worden we nog onderbetaald... schandalig vind ik het! Maar goed, dat gezegd hebbende... Ik werk als office manager (incl. leidinggeven aan een team van 3 personen) en verdien 1800 euro netto bij 32 uur per week. Dit is excl. vakantiegeld en dertiende maand. Groetjes mamatoB
30 jaar (bijna 31) 24 uur Production Assistent/Traffic manager Reclamestudio 1248,- netto per maand Mag nog tot 8 mei (verlof) blijven... Maar mijn contract wordt na mijn zw.verlof niet meer verlengd... wat erg balen is, want ik vind dat ik erg goed verdien...! Groetjes Niki
28 jaar 40 uur Commercieel medewerkster 1600 netto p. mnd. Binnenkort start ik met een nieuwe baan, en zal ik netto omhoog gaan in salaris, maar weet nog niet hoeveel precies... Zal het laten weten na mijn eerste loonstrook
27 jaar Welzijnswerker 24 uur 1256 netto per maand Ik ben best tevreden met mijn salaris. Ook zitten er nog een aantal loonsverhogingen aan te komen i.v.m. nieuwe afspraken in de cao.