Ort en reiskosten neem je dan voor het gemak maar even mee in het uurloon? Dat is nieg reeel natuurlijk....in mijn vakantie bijv of als ik een maand weinig ort hebt zie ik dat goed terug op mijn bankrekening.
Weet je, ik heb de strijd niet zelf meer hoeven voeren, maar wij hebben überhaupt pas sinds een jaar of 7 ort... Waar we in de meeste avond- en weekenddiensten nog voor ongeveer een kwart tot een derde van de werkelijke werktijd überhaupt niet betaald krijgen... En reiskosten is natuurlijk heel afhankelijk van waar je woont, ik kreeg voor zo'n 30 km enkele reis zo'n 120 euro bij fulltime werken. Woon nu op loopafstand
Eens! Ik werk 20 uur, das per week twee of drie nachten. Ik werk alleen op n woonvomplex met 46/48 cliënten in m'n uppie! Ik ren me rot! Savonds mensen op bed leggen, snachts bellen lopen ( wc, wisselligging, stomazorg) medicatie uitzetten, rolstoelen poetsen, ontbijt klaar zetten, brood smeren voor degene die dagbesteging hebben... Po s poetsen..... En smorgrns mensen uit bed halen en douchen, dan heb je dus in je eentje al 9 u erop zitten! Ik werk alleen in weekenden en feestdagen ivm oppas en dus is mijn salaris incl ort en reiskosten tussen 1400:1600 euro. Ik verslaap m'n weekenden en kan weinig doen met t hele gezin. Werk er 15 jaar en bijna aan m'n top!
Ik vind het al elemaal geen zin hebben om lonen uit verschillende landen naast elkaar te leggen.... je kunt het niet vergelijken, omdat alles heel anders is......alleen al de waarde van het geld, in het ene land is alles veel duurder dan heg andere.... en dan heb je nog belastingen etc....
Ik werk zelf in de zorg en heb dus zon 1200 voor 18 u. Oke incl ort maar vind dat we dan zeker niet mogen klagen als ik de andere salarissen zie hoor. Ik werk om t weekend. En 1700 voor 28 u vind ik ook erg netjes.
Sorry, maar het klinkt mij heerlijk in de oren hoor. Ik heb een vriendin die werkt dan 4 nachten om vervolgens weer een maand vrij te zijn. En dan krijgt ze 1000 euro bijgeschreven. Poeh hallo, waar teken ik?? 's Nachts werken zou ik ook geen issue vinden. Ik moet drie dagen in de week om half 9 op kantoor zijn en ik ga om 5 uur weer naar huis. En dan heb ik voor alledrie die werkdagen kinderopvang nodig. En als je dat zou meeberekenen in wat hou je eraan over...weet ik wel wie van ons er meer aan over houdt.
Huh? Je quote mij? Ik werk gewoon hier Als t door mijn nick komt: Mijn dochter is verwekt toen ik 3 maanden stage liep in de USA
Dus je werkt een weekend en dan ben je weer twee volle weken vrij en dan werk je weer het weekend? Dus 4 diensten in de vier weken zeg maar. Jemig ik hoor mensen uit de zorg echt altijd klagen maar ik sta er echt versteld van wat ik hier allemaal lees eerlijk gezegd.
Ik klaag nooit over mijn salaris ik vind mijn werk in de zorg SUPER... En ja ik werk om het weekend in de avonden en de feestdagen maar dat vind ik absoluut niet erg. Zo hebben wij maar max 2 ochtenden kdv nodig voor onze dochter. Daar heb ik zelf voor gekozen dan had ik wel iets anders als beroep gekozen. Ik werk wel vaak een dubbele dienst (ochtend en avond) omdat ik dan maar 2 dagen hoef te werken om aan mijn 20 uur te komen.
Oke, ik dacht omdat je zei dat jullie pas sinds kort ort hebben... daaruit legde ik de link naar je naam....
Nee hoor dan heb je alleen de weken dat je werkt 18u de andere 2weken niks. Dan kom je op 9u per week uit Ik denk dat ze bedoelt dat ze 18u per week werkt waarvan om het weekend een weekend dienst. Dus de andere week door de week
Om het weekend werken betekend meestal 1 weekend vrij 1 weekend werken, dus 2 of 3 per maand, daar komen de doordeweekse dagen vaak bij. ik werk zeker 4 dagen per week, om aan de uren te komen, soms 5, want 8 urige werkdagen heb ik niet.
Met die nachtdiensten zijn 2 weekenden van 4 dagen van 9 uur ind dus 18 uur per week, 4x9 is 36 uur dus 1weekend van 4 nachten is 2weken werken, je komt dan dinsdag ochtend uit de nacht, en hebt dan weer tijd nodig om in het ritme te komen en dan ga je er de week erop op vrijdag avond weer in..... of op donderdag er in en maandag er uit.....
Ja ok..hahaha, ik had even een kortsluiting. Zou bijna mijn kantoorbaan opzeggen en in de zorg gaan werken
Onregelmatig werken heeft zijn nadelen, maar soms ook zeker zijn voordelen. Doordat ik onregelmatig werk hoef ik maar voor 1 dag per week een vorm van betaalde opvang te regelen. Ik werk 1 dag vast, altijd de donderdag en dan heb ik dus overblijf en BSO. Die andere dag wisselt, maar doordat er ook weekenden en avonden bij zitten, kan mijn man dat opvangen. Weekenden: Man thuis, geen betaalde opvang nodig. Avonden: Man haalt kinderen om 15.30 uit school, ik werk tot 22.30. Doordeweekse dagen: 7.00 beginnen, man brengt ze naar school, ik haal ze op als ik een korte dienst heb tot 14.30. Heb ik een dienst tot 15.30 moet mijn man ze ophalen, maar dat gebeurt maar zelden. Nachten: Ik ga 's avonds weg als de kinderen al slapen, ik kom 's ochtends thuis als ze net wakker worden. Ik zou ze naar school kunnen brengen, maar ik ben dan echt zo moe dat ik dat eigenlijk niet meer aandurf (moet met de auto) Mijn man brengt ze naar school, ze blijven over en ik haal ze om 15.30 weer op. Alleen op woensdag moet mijn man ze dan halen omdat ik niet om 12.15 weer aan school kan staan. Vanwege die vaste dag (ook dan brengt mijn man ze naar school) en minstens 1 weekend in de maand, blijft er eigenlijk niet veel over om iets anders te moeten regelen. Samen zijn dat al 6 à 7 werkdagen per maand, en ik moet er ongeveer 9 à 10 werken, een beetje afhankelijk van het aantal uren per dienst. Al met al had ik het zo niet kunnen regelen als mijn man in loondienst was en ik gewoon een baan van 8.00 tot 17.00 zou hebben. Voorschoolse opvang hebben we hier niet en de BSO is ook alleen op ma/di/do.