Bult boven op schouder

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo, ik ga er morgen mee naar de huisarts, maar wie weet herkent iemand het hier al. Mijn zoontje werd gistermorgen wakker met pijn in zijn nek. Omdat hij verder normaal functioneert en fit is heb ik er verder niet heel veel aandacht aan besteed, hij kan er namelijk gewoon alles om. Alleen doet het bij aanraken nog wel pijn. Toen ik vanmiddag wat beter ging kijken voelde ik echter ineens een bult op die plek. Het is ook echt dikker dan aan de andere kant en het bultje beweegt ook. Het zit helemaal boven op de schouder, waar de nek begint zeg maar en dan op en vlakbij die grote spier.

Iemand hier ervaring mee? Ik begin me ineens zorgen te maken.

2. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Maakte me erg zorgen en ook naar de huisarts geweest. Het bleek een kliertje te zijn die een beetje was opgezet/ontstoken. De huisarts zei dat het dat was omdat het los zat en te bewegen was onder de huid. Hij zei ook dat het wel een paar weken kon duren (zelfs 1 a 2mnd) voordat het weg zou gaan en dat er ook kans was dat het eerst nog groter zou worden en dan daarna langzaam slinken.

Bij mijn zoontje werd het niet groter en slonk het langzaam en was het met 3 a 4 wk weg.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou het was geen kliertje hoor, maar zijn keelamandelen zijn zo ontstoken dat ze in zijn nek voelbaar zijn. Oren zitten ook helemaal dicht. Hij heeft dus anti biotica gekregen. Wel apart dat hij er niet echt ziek van is. Daarom was het voor ons ook lastig te ontdekken.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou wat raar. Ons zoontje dus sinds gister aan de anti biotica. Klaagt onze dochter ook ineens over pijn in de nek. En bij haar zit er ook een bult die heel pijn doet. Vind het heel vreemd.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Lijkt wel een infectie...

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn moeder is gister met ons zoontje naar de dokter geweest. Deze heeft hem helemaal onderzocht, 2x de keel gecheckt en ze weet zeker dat de amandelen ontstoken zijn.

Nu komt dus onze dochter dat zij ook pijn heeft in haar nek, en ook zij heeft zo'n zelfde bult. Wel hoger dan ons zoontje, maar doet ook pijn als je eraan zit.

Is toch raar? Wat zou het nou kunnen zijn?

Ik bedenk me nu net ook ineens dat ze allebei heel licht een soort van uitslag hadden afgelopen week. Echt bijna niet noemenswaardig. Een soort stippen op de romp.

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja zou toch eerder zeggen dat het de klieren zijn.
    Hier had dochter van de week ook opgezette klieren en was niet helemaal lekker. Heerst hier weer iets onder de kinderen.

8. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Het kan in dit geval heel goed zijn dat het een streptokokkenbacterie is (of is geweest) bij je zoontje, die je dochter nu ook heeft overgenomen, dat is namelijk nogal besmettelijk...
    Zou haar voor de zekerheid ook even laten checken bij de huisarts.
    Beterschap voor je kindjes!

9. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh dat klinkt heel eng.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik vind het ook zo vreemd, want volgens de ha heeft ons zoontje ontstoken amandelen. Maar als ik google op de symptomen dan lijken die er niet op. Hij is niet ziek, heeft geen pijn. Alleen dat bultje in zijn nek doet zeer bij aanraking, maar verder is hij heel vrolijk.

En nu de bult van onze dochter.... Vind het maar eng!

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Naja, 1 ding, als ze het nu beiden hebben, en de 1 had het eerder dan de ander, kan je er bijna wel vanuit gaan dat ze elkaar 'aangestoken' hebben (en vallen veel 'enge' dingen dus af), het zal ongetwijfeld om een bacterie of een virus gaan...
    Mocht de huisarts bij je dochter hetzelfde constateren zou ik wel even vragen om bloedonderzoek, dan heb je iig duidelijkheid over de oorzaak en kan de juiste antibiotica voorgeschreven worden mocht dat nodig zijn!

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het zouden twee verschillende dingen kunnen zijn, maar dat is dan wel apart. Bij mijn zoon is het duidelijk ontstoken amandelen, dat is toch niet besmettelijk? Hij heeft ook geen keelpijn, ook geen koorts.

Ik ben gelijk bang voor een ernstig virus, of erger....

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Zolang ze geen echte ziekteverschijnselen hebben zal het ongetwijfeld wel loslopen met 'ernstig', maar daarom, ga ook met je dochter naar de huisarts en laat evt. het bloed onderzoeken...
    Ga jezelf niet gek lopen maken :)

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ga nu slapen (hopelijk lukt dat) en morgen gelijk de ha bellen. Dank voor jullie reacties.

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Gerustgesteld! Bij onze dochter is het een reactieve klier, kan geen kwaad. Gewoon toeval dat ze beide wat in de nek hebben.

Pfff wat kan een moeder zich dan zorgen maken om haar kinderen he?!

Deel Deze Pagina