Ik kwam er van de week achter dat ik een "weer" vlek in mijn vouwgordijn heb. Keer nat geregend waarschijnlijk. Wie heeft de gouden tip om het eruit te krijgen?
Met hg schimmelreiniger. Maarrr die verwijdert ook de kleur tenzij het witte gordijnen zijn uiteraard.
Dat krijg je helaas niet meer uit stof. Hier van alles geprobeerd. Alle merken ook....maar niks hielp.
Ik had weer in de (blauwe) kinderwagen en heb het er uiteindelijk uitgekregen door er pure dikke bleek op te smeren. De kleur van de stof was niet verbleekt. Zo heb ik ook vlekjes uit een (roze) blouse gehaald met dikke bleek, die bleef ook goed. Een katoenen longsleeve kreeg door deze behandeling witte vlekken. Dus met bleek zou het misschien kunnen, maar ik kan niet zeggen of je bleekvlekken krijgt of waar het aan ligt of je wel of geen bleekvlekken krijgt.
Ik had het in de buggy (kinderwagen). Zichtbare schimmelsporen waren makkelijk weg te halen met billendoekjes en de geur heb ik eruit gekregen door een paar keer royaal te deppen met azijn en dan tussendoor buiten in de schaduw (geen volle zon) te laten drogen/luchten. Je zag er totaal niks meer van en nu 3 jaar later nog steeds niet.
Ik denk dat een kinderwagen stof niet te vergelijken is met een gordijnstof. Zoo lastig. 😢 Gelukkig is het gordijn boven maar wel met verduistering erop. Best duur gordijn. Mrja. Iemand nog ervaringen met biotex oid? Zodat ik minder risico loop op vlekken?
Op de trampolinerand kreeg ik geen vlekken. Maar heb je het al met schoonmaakazijn geprobeerd. Dat zou ook kunnen werken.