Wat verklaren psychologen in media over dader dood broertjes?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bunchy, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik vind dit geen speculeren meer, maar dat kan aan mij liggen...
    Persoonlijk vind ik dit een zeer harde uitspraak...

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ook daar kan je niet over oordelen... wie weet is dat haar manier van uiten. Weet je we zijn niet allemaal perfect we hebben allemaal onze goede en mindere kanten...

En ik denk dat ze het niet hoeft te doen om iedereen slecht te laten denken over haar ex Jeroen... dat heeft Jeroen nlk. zelf al wel gedaan dacht ik zo...

Als je wekenlang een dubbelvoudige moord op je kinderen kunt beramen, je zo helder bent om van hot naar her te rijden door heel NL, je zelfs nog zo slim bent om tijdig je GSM uit te zetten vanwege het signaal... Dan ben je gewoon een vuile moordernaar niet meer of minder. Kan echt niet denken : Goh wat zou er allemaal mis gegaan zijn dat die man wanhopig was? Half april koopt hij al werktuigen om zijn kinderen om te brengen/vast te binden en weet ik wat nog meer... Bijzonder triest allemaal..:(:(

3. ja dat kan.
    Ik vind dat niet.
    Helaas is het voor de broertjes te laat.

ik lees trouwens net mijn eigen uitspraak terug en er moet misschien tussen
    de jongens misschien nog geleefd zouden hebben

4. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb behalve feiten over de jongens etc. niet zoveel meegekregen over de relatie die ze had met haar ex en wat er allemaal wel/niet is gezegd en gedaan.
    Maar als zij inderdaad die jongens bij hun vader heeft proberen weg te houden, dan geef ik haar groot gelijk!!
    Sorry hoor, maar tot het uiterste worden gedreven en daardoor je kinderen vermoorden?? Daar geloof ik niet in. Dan ben je gewoon ziek en moet je inderdaad worden weggehouden bij je kinderen.

Niks, maar dan ook niks rechtvaardigt of verklaart een dergelijke daad ook maar enigszins.

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

:x:x:x

Ik kan hier zo boos om worden, die vrouw is haar kinderen kwijt op de meest gruwelijke manier die er is. En mensen willen de schuld op de een of andere manier ook nog bij haar leggen. Er is geen enkele goede reden te bedenken waarom haar ex man deze laffe daad heeft begaan en twee onschuldige jongetjes in de bloei van hun leven heeft vermoord en gedumpt als vuilnis.

Helaas zijn er veel vechtscheidingen en heeft jeugdzorg hun handen vol, maar er is toch maar een handjevol mensen die uiteindelijk tot moorden overgaat. Zij heeft ze zelf meegegeven, een keuze die ze voor de rest van haar leven zou willen terug draaien. En al was ze een vervelende vrouw, dan nog is zij niet de reden dat iemand tot moorden overgaat. Ik heb die man niet gekend ik kan niet over hem oordelen, ik weet niet wat er in zijn hoofd omging maar het feit blijft dat hij 2 onschuldige kinderen heeft vermoord en dat is op geen enkele manier goed te praten.

Ik vind echt dat deze topics gesloten moeten worden uit respect voor de moeder, alsof het allemaal niet erg genoeg is.

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Nou, het is niet goed te praten wat Jeroen heeft gedaan, maar ik geloof er ook wel in dat Mama ook geen makkelijke was. Haar vader heeft zijn ex schoonzoon tot het uiterste gedreven door hem telkens voor de rechter te slepen. De vader van Iris heeft namelijk nauwe contacten ( werk ) met Ministerie van Justitie, dus tja. Snap uberhaupt niet waar die man zich mee bemoeit pfff.
    Maar neemt niet weg dat het te walgelijk voor woorden is dat 2 onschuldige jongens vermoord zijn, omdat papa en mama niet goed met elkaar overweg konden. Walgelijk gewoon.

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Mensen, zullen we het bij de topic houden... Dit gespeculeer was zeker niet de bedoeling.... Stoppen aub!

8. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Maar wat doet het er nog toe, helemaal niks. Moeder is haar kinderen kwijt, door een man van wie ze ooit hield. Als zij dingen fout heeft gedaan, dan zal zij daar vast hele erge spijt van hebben en misschien zelfs zichzelf wel de schuld daarvan geven. Dat is al erg genoeg zonder dat half Nederland haar fouten nog eens gaat uitvergroten.

En als mijn kinderen mishandelt werden dan zou ik graag de hulp van mijn vader inschakelen om ze daar weg te houden en ze te beschermen. Maar goed, daar weten we allemaal het fijne niet van. We weten absoluut niet hoe het allemaal is gegaan. En zelfs jeugdzorg weet het niet allemaal. Het heeft geen zin om daar over te speculeren. Er zijn twee onschuldige jongetjes dood, en dat is nogmaals al erg genoeg

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    NRC next artikel dus... Dank voor de top! Hier is het topic voor bedoeld!

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Kan m online niet vinden..

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik snap niet dat dit nog open staat voor reacties. De een vindt dat de schuld bij moeder ligt de ander bij de vader maar niemand weet wat er zich precies heeft afgespeeld tussen die twee en of de vader ziek was of niet. Die moeder en de familie hebben nu veel te verwerken. Is het niet belachelijk om nog steeds onrespectvolle reacties te plaatsen hier, want de kans is groot dat ze dit gaan lezen (niet alleen de moeder maar de overige familie en bijv. ouders van vriendjes/klasgenootjes). Echt jammer dat het gezeur nog steeds doorgaat.

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    hearsay ;)

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Klopt het trouwens wat iemand hier zegt dat er 10 instanties bij betrokken waren?

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Uit respect voor moeder Iris (moge zij troost vinden!) sluit ik dit topic.

Er blijft gespeculeerd worden over hoe en waarom dit gebeurd is, terwijl hier alleen stilte past. Laten we dat dan ook doen en ons aansluiten bij de wens van de familie om aanstaande zondag tussen 19.00 en 20.00 uur een kaarsje te branden voor ons raam.

Respect past in dit drama... respect en stilte.

Deel Deze Pagina