Geplaatst: Za Feb 14, 2009 10:20 am Onderwerp: hoe uitrekenen hoelang je zwanger bent ! help -------------------------------------------------------------------------------- ik lees overal dat je vanaf de eerste dag van de laatste onge moet rekenenen dan kom ik op 6 weken en 4 dagen maar als ik ga zoeken naar zwangerschapcalculators dan kom ik uit op 5 weken en 2 dagen dat klopt dan niet en de ander geeft weer aan in de 6 e week wie kan me helpen _________________ zwanger !
ik heb het ook via de calculator gedaan en ik kom hier op. weet ook niet hoe ik het anders zelf moet uitrekenen. ik hoor het bij de gyn wel hoe ver ik heen ben! liefs
normaal had ik een cyclus van 49 dagen maar ik ga uit van 28 dagen ondat het anders niet kan heel raar mijn eerste dag van laatste onge was 07-01-09
oke mijn laatste dag was 10-01 en ik ben 4 weken en 6 dagen zwanger dus lijkt mij sterk dat jij al zolang zwanger bent. dat zou betekenen als je een cyclus van 28 dagen zou hebben dat je 5 weken en drie dagen zwanger bent
maar weet jij het van de vk of niet ?/? als ik tel van me 1 st dag van laatste onge ben ik 6 wk en 4 dagen en jij als je zo rekend
ik weet niet hoe ik dat moet berekenen. maar als ik voor jou tel is 14 jan ben je 1 week zwanger 21 jan 2 week zwanger 28 jan 3 week zwanger 4 feb 4 weken zwanger 11 feb 5 weken zwanger 14 feb 5 weken en 3 dagen zwanger liefs
ik snap wat je bedoeld dat snappte ik ook niet kijk dit is ff lastig hoor je telt 7 dagen dan ga je naar de volgende week als je bij 11 02 op 5 weken zit 11 02 is dan het einde van week 5 en het begin van week 6 snap je
ja ik snap het dus ik denk dat je dan 5 weken en 3 dagen zwanger bent en niet 6 dagen en 4 weken maar meid ik moet nu weg dus zal niet meer reageren moest een half uur geleden al weg hahahha. ik lees het vanavond nog wel even oke liefs
je telt 7 dagen een week als je van 0701 gaat telen dan 7 dagen kom je op 13 +7 op 20+ 7 27 + 7 3 + 7 op 10 zit je einde week 5 begint week 6 4 dagen ik weet het is echt lastig maar als je een kalender er bij houd is het logich gewoon 7 dagen rekenen en pas een vinger opsteken als je aan het einde van de week bent
ik moest even kijken of die banner goed was en je heb gelijk ik was een beetje in de war ik ben 5 hele weken en zit nu 4 dagen in week 6 dus geen 6 hele weken en 4 dagen maar 5 hele weken en 4 dagen bedankt nu snap ik het eimdelijk !
Grappig je hebt dezelde nod als mij 7-1-09. Mijn cyclus is ook langer dan 28 dagen dus ik zat met dezelde vraag. Mijn vorige cyclus was 35 dagen. nu vraag ik me af wanneer dan mijn eisprong was. maar ja dat zal de termijn echo uiteindelijk wel bepalen.
nou ik ben blij dat je het nu snapt ik vondt het al zo raar rekenen. het is niet eens 6 weken geleden toen je je eerste dag van je laatste ongi had. nou mooi dan ben je er in ieder geval uit. ik moet 23 feb naar de gyn! erg spannend ik heb geen idee wat ze allemaal kunnen zien dan al op de echo maar ja we zien het wel
Ik ben nog niet bij de dokter geweest. Ik ben van 35 dagen uitgegaan. Dus het is even afwachten. Ben wel benieuwd wanneer ik uitgerekend ben als alles goed gaat.
Ik reken zo: op 3-2 mijn ei gehad, 14 dagen later is het 17-2 dus ben je 2 weken zwanger op 17-2 + 2 weken cadeau = 4 weken op 17-2. Je kunt met een onregelmatige of lange cyclus niet uitgaan van de eerste dag van je laatste ongi. Als ik dat zou doen dan was ik al 5 weken zwanger terwijl 11 dagen geleden mijn eisprong pas was