Ja, het punt is dus, ik voel me er niet goed bij...maar misschien heeft ze het nodig, want slapen is gewoon iedere keer een drama. Wil ze eigenlijk alleen bij mama, en ja, dat gaat niet altijd. Dus vandaar mijn vraag, want ik wil het "laten huilen" toch een keertje gaan proberen (is me tot nu toe niet gelukt, heb steeds zo`n medelijden, maar ja, zo kom ik er niet achter of ze het misschien nodig heeft om in slaap te komen). Alweer bedankt allemaal voor de antwoorden!
Hai, Juniper, ik worstel dus fijn met hetzelfde Ik heb dus ook een topic geopend genaamd naar bed gaan drama's, misschien dat je daar ook wat kunt terugvinden? Ik blijf dit topic iig ook met aandacht volgen!
dank je, niet dat ik daarnaar zocht en mensen mogen het er ook mee oneens zijn, maar toch fijn om je reactie te lezen
hoi mijn kleintje is nog maar heel klein maar ik herken nu al zijn gehuil. zo heeft hij deze huiltjes: ma, ik wil mijn tut! auw, ik heb last van krampen! ik krijg nu toch wel honger ik heb geen zin om te slapen ik wil aandacht! bij de tut, geen zin om te slapen en aandacht huiltjes laat ik hem even doen. meestal is hij na een minuutje stil. als hij honger heeft krijgt hij eten, en bij krampjes ga ik hem even gerust stellen. omdat hij nog maar zo klein is laat ik hem maximaal een minuut huilen. of hij moest echt heel erg hard huilen van de pijn ofzo, dan ga ik er wel meteen naartoe. helemaal in het begin kreeg hij de kans niet om te huilen maar ik ga er nu toch op letten dat ik hem niet TE hard verwen, heb geen zin om over een half jaar "probleempjes" te hebben
Wij hebben Lena ook vanaf het begin eigenlijk laten huilen. Het is zo gek. Dan huilde ze drie minuten, maar het lijkt een kwartier. We zijn eigenlijk meteen gaan timen en gezegd dat als ze niet hysterisch was, we haar 5 minuten zouden laten huilen. 9 van de 10 keer sliep ze dan al, terwijl het voor ons al drie kwartier leek! Hoe ouder ze wordt, hoe langer we haar laten huilen eigenlijk. Als ik Lena ook meteen vanaf het begin meteen zou hebben gepakt als ze ging huilen, dan had ik een baby gehad die 6 maanden lang niet had geslapen. Die vindt alles veel te interessant. Iedereen doet het op zijn manier hoor! Soms laat ik Lena ook een half uur ofzo 'urmen' (zo heet dat hier... ) Als er echt iets is, hoor ik dat ook echt wel. Door een scherm heen kan je niet oordelen. Maar bijna geen enkele moeder die een 'echte' noodkreet van haar kindje negeert of kan negeren!
Ik liet Isabella tot ongeveer 8 a 9 maanden niet huilen. Maar goed, Isabella huilde ook vanaf 1 jaar pas eigenlijk ( ja natuurlijk wel als ze eten wilde in het begin etc..) Elk kind is anders en ik denk dat een moeder of vader goed aanvoelt wanneer het kan. Nu laat ik Isabella huilen, maar dat is echt zo anders dan een kleine baby.
Onze 1ste heb ik nooit laten huilen,was een hele onzeker moeder onze 2e liet ik al meer huilen en de 3e verwacht ik dat ik het nog beter kan. Ik heb ze overigens nooit laten huilen toen ze echt nog heel klein waren hoor maar na een maand of 6 wist ik bij de 3e wel dit is echt of niet. Inmiddels weet ik ook dat het ook echt loont om ze even te laten huilen.
En snachts wil hij ook nog wel eens een gil geven, maar hoe vaak ik al niet uit me bed ben gesprongen om daarna een heerlijk slapend kindje te zien....Te veel! hahah Nee mijn meneer droomt heel actief , heerlijk voor mij, ik volg alles mee hahaha!
in het begin deed ik het net als jouw. Nu mijn zoontje wat ouder is reageer ik niet op mopperen (dan word hij alleen maar wakker, soms droomt hij gewoon) huilen, wacht ik 5 min, bij krijsen ga ik direct.
ik ben ook van mening dat je t goed doet, ik denk dat je als moeder zijnde precies aanvoelt wat je kindje nodig heeft en in die geval is het even in slaaphuilen.
Na lang dubben en van alles proberen, nu toch besloten het "laten huilen" eens te proberen bij dochterlief, want ieder slaapje is drama....Het CB adviseerde 30 minuten, maar wij gaan voor 15 minuten. En we gaan het 1 week proberen. Gisteravond sliep ze zowaar na 12 minuten.... Dus meisje ligt nu zielsongelukkig te brullen en mama zit zielsongelukkig hier op de klok te kijken.....nog 11 minuten....
Ik houd mezelf maar voor: "ik doe dit voor jou, ik doe dit voor jou.....jij moet lekker kunnen slapen...." Maar oh oh wat moeilijk dit.
@ juniper: het is echt kei zielig.. dsarom ga ik dus vaak douchen als ze aan het huilen is.. maak voor jezelf uit of dit de juiste manier is, succes ermee!
Meiden heb demy vandaag voor het eeerst echt laten huilen. Demy is een makkelijke baby hoor huilt zowat nooit. vooral met slapen niet. maar vandaag was ik het zo zat. ze had smiddags al niet geslapen en wou nu weer haar bedje niet in, heb haar 5 min laten huilen en ze slaapt joepiej.. pfff wat naar gevoel krijg ik er van. hoop dat haar sprongetje snel voor bij is want vin dhet echt heel moeilijk Knap hoor dat jullie het allemaal kunnen ben van mening dat je er wel harder in wordt met d tijd .. eerlijk gezegd ben ik een beetje softie denk ik
hihi ja je word er echt harder in met de tijd.Bij de oudste zat ik zelfs met tranen in mijn ogen en moest mijn man me echt tegenhouden. Bij ons meisje ging dat al veel beter. Ben benieuwd hoe het met de volgende gaat .Hopelijk sla ik niet door