Ik ben denk ik niet zo moeilijk haha. Daarbij vind ik het alleen maar fijn als je jezelf kunt zijn (tot zekere hoogte he!) in je eigen huis/tuin. En als jij het fijn vindt om Psalmen in je tuin te luisteren be my guest
Ik moet echt een beetje om lachen hoe 'druk' je je er om maakt dat er andere meningen zijn over muziek luisteren in je tuin.
Dat kan ik me dan wel een beetje voorstellen haha. Maar goed mijn kinderen vinden mijn muziek ook vreselijk
Het is voor mij altijd een afweging, ga ik zeggen dat iets me stoort of laat ik het erbij omdat het eenmalig is? Als ik het gesprek echt niet goed kan volgen, dan spreek ik dat wel uit. Dan zeg ik iets als: "Sorry, met al deze bijgeluiden kan ik je niet verstaan," dan zetten mensen de muziek vaak wel uit of zacht, of manen ze de kinderen tot rust. Je hebt er ook bij die harder gaan praten. Dan moet ik erbij zeggen dat niet hun volume het probleem is, maar de bijgeluiden. Ik zie ook wel een verschil tussen een keer bij iemand thuis in de herrie zitten, of elke dag (of het weekend) dat het mooi weer is, constant muziek van achter de schutting. Wat ik in mijn eerste post in dit topic ook al schreef: iets wordt wat mij betreft overlast wanneer het zich aan je opdringt, je het niet kunt negeren en het structureel is.
Ik maak me er absoluut niet druk om en snap ook niet zo goed dat je denkt dat ik dat wel doe. Staat niet meteen ja en amen roepen, of iets onderzoeken gelijk aan je druk maken? Ik ben oprecht benieuwd waaruit jij opmaakt dat ik me hier druk om maak? Ik vind het wel vervelend dat er geïnsinueerd werd dat mijn buurvrouw het misschien wel vervelend vond maar er niets over zegt. En dat ik als onfatsoenlijk word weggezet omdat ik zogenaamt voor overlast zorg door dagelijks muziek op te zetten in de tuin. Dat wilde ik even duidelijk hebben voor mezelf en dat deel ik hier. Ik weet nu dus dat ik heerlijk, in anderen ogen onfatsoenlijk, dagelijks mijn muziekje kan blijven draaien zonder ook maar iemand tot overlast te zijn. Want Ik wil niet dat mijn buren overlast van mij ervaren. Misschien ook wel het verschil tussen wonen in een dorp of rustige plaats en in een levendige stad. Stilte vind je hier sowieso nooit.
Wel tof dat je het nog even gechecked hebt bij de buuf. En dat zij er geen last van heeft Het is fijn als je er dezelfde standaard op nahoudt als de buren, of dat nu de stille of de rumoerige variant is.
Mij stoort muziek niet. Tenzij het te luid staat en er boven geroepen word. Maar verder tja. Roken niet, bbq niet, vuurkorf niet, muziek niet,... Het blijft natuurlijk nog wel uw eigen huis en tuin. Dus je moet toch bepaalde zaken kunnen doen, zonder over alles tot in het eindeloze te moeten nadenken.
Druk staat tussen aanhalingstekens hè. Ik moet gewoon een beetje lachen dat je t gelijk ter sprake brengt bij je buurvrouw nav dit topic. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Verder ga ik niks zeggen over onfatsoenlijk oid, maar ik blijf er wel bij dat ik liever niet de muziek van een ander hoor in mn tuin. Ik woon op de grens met Rotterdam, dus stil is t hier ook nooit. Ik woon wel vrijstaand in een straat met vrijwel alleen vrijstaande woningen voor en achter ons. Dus je hoort vrijwel nooit iets van een ander.
Inderdaad, ben ik zelf ook blij om. Zoals je eerder in het topic kon lezen had ik er nooit bij stil gestaan dat anderen een zacht achter grond muziekje als overlast konden ervaren. Des te meer reacties er kwamen van mensen die dat wel als vervelend ervaren werd ik steeds nieuwsgieriger hoe mijn buurvrouw dat ervaart. Want eigenlijk is het wel zo, hoe mensen hier op zo het ervaren heb ik eigenlijk helemaal geen boodschap aan. Wel aan hoe mijn buurvrouw het ervaart. Dus ben blij dat ik dat tegengeluid hier gelezen heb en met haar er even over heb kunnen spreken en lachen. Is dat voor hier in de tuin voor eens en altijd duidelijk en wat de andere leden op zp wel en niet doen ivm overlast veroorzaken/beperken is iets tussen die leden en hun buren. En gelukkig niet mijn probleem
Vuurkorf op zekere hoogte, ik heb bij m'n buren gevraagd of ze het aan kunnen geven zodat ik de ramen dicht kan doen ivm rook die anders de slaapkamer in gaat en blijft hangen. (meer voor m'n zoon met z'n longproblemen) maarrrr verder heb ik er geen last van. Dus vind 'm niet onder de noemer overlast vallen bij ons iig Dit doen ze ook en vonden het fijn dat we dit aangaven.
Ik legde dat het ook uit aan Maslov. Voor dit topic heb Ik nooit maar het vermoeden gehad dat iemand zachte muziek uit een tuin als overlast kan ervaren. Toen ik steeds meer berichten las dat mensen dat wel als overlast en zelfs als onfatsoenlijk ervaren wilde ik toch even checken bij mijn buuf hoe zij erin staat. Zou het vervelend vinden als ze last van ons heeft terwijl dat niet nodig is als ik daarvan op de hoogte ben. Gelukkig is dit dus niet zo en kan ik lekker mijn muziekje blijven draaien. En wat de rest op zp er van vind dat is dan verder gelukkig niet mijn probleem, want hier is er geen overlast gelukkig!
Nee, precies. Je hebt wat dit betreft rekening te houden met jouw eigen buren, niet met ons! Maar dat is wel een beetje de clue van het verhaal denk ik. Je kunt hele stellige ideeën hebben over wat wel of niet moet kunnen, uiteindelijk zul je het er met iemand in je echte leven over eens moeten worden. Kan ik hier in 'kamp stilte' misschien bijval krijgen, maar als er iemand uit het kamp 'lekker muziekje' naast me woont heb ik toch pech
Ik stoor me dus ook niet snel aan een ander, ben ik veels te makkelijk voor. misschien dat ik er daarom vanuit ging dat dingen die voor mij normaal zijn en waar ik me bij een ander niet aan stoor dus van ons ook niet voor overlast zorgen bij die ander. Maar hier vandaag geleerd dat het niet zo simpel werkt overal.
Gelukkig toch! Zou t ook niet fijn vinden als mn buren van mij overlast zouden ervaren of me onfatsoenlijk vonden. Ik heb dat vermoeden wel snel omdat veel mensen mijn muziekkeuze dus niks vinden en ik ben daar dus heel voorzichtig in. Omdat we niet alle kerkdiensten kunnen bezoeken luisteren we vaak thuis. En met t warme weer en de ramen open ben ik dan snel bang dat anderen dat horen en daar last van hebben. Zit een beetje ingebakken denk.
Nou kan je gerust stellen als ik je buurvrouw uit kamp muziekje was geweest had je geen pech gehad en hadden we vast tot een compromis gekomen En Dat is gelijk een punt waar ik me eerder in dit topic aan stoorde. Ergens werd benoemd dat "die types" die muziek draaien in de tuin vaak niet voor rede vatbaar zijn om het gesprek mee aan te gaan. En dat vind ik echt grote dikke BullShit! Dat is zo een dom vooroordeel. Maar als je dat gesprek dus niet aan gaat met die gene in real life en vooral je team stilte blijft promoten op een forum, tja dan kom je nooit van die overlast af.
Ik zou dat als buurvrouw dus oprecht zonde vinden. Dat je dus eigenlijk niet echt jezelf kunt zijn in je eigen woning
Helemaal mee eens met de vuurkorf of verbranding in een ton achter het huis op klaar lichte dag.. Graag even melden indien mogelijk Dan kan ik de ramen dicht doen en als ik de was heb buiten hangen vraag ik gerust of het even kan wachten totdat mijn was droog is en ik het binnen gehaald heb
De enige manier om daar achter te komen is om het gesprek eens aan te gaan met je directe buren die dat zouden kunnen horen. Tenzij je je er zelf niet prettig bij voelt om muziek te draaien maar vind wel dat je in je eigen huis je eigen muziek moet kunnen draaien en met dit weer zeker met de ramen open. Je woont vrijstaand met nogal wat afstand tussen de huizen toch? Je draait je muziek toch ook niet op standje volume dat de hele straat mee kan genieten? Denk dat je het voor jezelf groter maakt dan het daadwerkelijk is.
Dat is t ook, maar door ervaringen ben ik voorzichtig geworden. Ik wil niet snel iemand tot last zijn.