Ik hoor heel graag klassieke muziek en bijvoorbeeld muziek van Enya. Ook niet iedereen zijn keuze maar dat is nog geen reden om die muziek nooit te kunnen beluisteren in uw eigen tuin lijkt mij.
Ik denk dat het laatste misschien wel waar zou kunnen zijn, ik ben idd opgegroeid met veel mensen die zwaar gereformeerd zijn en dus veel kerkelijke muziek op de orgel speelde etc. Mijn muziek smaak is het nog steeds niet hoor, maar dat is rap muziek ook niet (en dat vind mijn man bijvoorbeeld weer geweldig ) Maar ik zal niet tegen hem zeggen dat hij het niet mag luisteren omdat het mijn smaak niet is.
Herkenbaar helaas. Zo klaagden ze zelfs van "nachtelijke activiteiten", als mijn man het ochtendgebed ging bidden in de moskee. Daar ging hij lopend naartoe dus zonder geluid maar het geluid van de deur en de sleutel was kennelijk al erg genoeg. En mijn moeder had ooit een buurman uit de gereformeerde gemeente en die was nogal slechthorend. Als hij een preek luisterde dan kwamen standaard een paar buren klagen. Dat soort dingen vind ik echt onverdraagzaamheid.
Weet je wat ik kinderachtig vind? Dat jij in dit topic nu al meerdere keren van alles loopt te roeptoeteren maar als er om een onderbouwing word gevraagt dat je dan nergens antwoord meer op geeft. En aangezien jij degene was die over fatsoen begon vind ik dit niet alleen erg kinderachtig maar ook erg onfatsoenlijk van jou. Hoop dat je een beter voorbeeld voor je kinderen bent irl dan het gedrag dat je vertoont hier op het forum. Anders heb je straks nog een hele klus eraan om ze goed fatsoen bij te brengen.
Vind ik ook heel erg! Bedoel wat nou als je man uit de nachtdienst zou komen, zouden ze dan ook geklaagd hebben
Inderdaad en bij hen was het de hele dag een komen en gaan van "volk" (voor hun zakies wiet, bleek achteraf), hele tijd geblow in de tuin enz. Heel hypocriet om het dan over overlast te gaan hebben.
Zo hier in huis ook, ik heb nogal een zeer brede muzieksmaak maar ik kan opera muziek van Pavarotti bijvoorbeeld echt heel erg waarderen. Mijn man vind het verschrikkelijk maar hij luistert wel mee ondanks dat hij het niet mooi vind als we samen in de auto zitten of als er een liedje voorbij komt op mijn spottify playlist. Over smaak valt niet te twisten.
Ik vind dat nog verder gaan dan onverdraagzaamheid. Het is gewoon discriminatie obv geloofsovertuiging en dat is gewoon verboden. Maar ja, doe er maar wat aan en bewijs maar dat ze het op je geloofdovertuiging hebben voorzien en in jullie voorbeelden niet op geluidsoverlast (van een deur en muziek).
Hier ook een hele brede smaak! Zo ben ik dol op Indo rock man vind het vreselijk maar idd in de auto luistert (en zingt ) hij braaf mee haha
Omdat het zelden voorkwam, ze aardig was en ik het dan al snel gezeur vind. Weet niet of afkomst verder een rol speelt, maar Zeeuwen hebben ook een heel andere mentaliteit dan stadse mensen (zowel buurvrouw als ik waren/zijn Zeeuws). Denk dat er minder snel iets gezegd wordt dan bv in Amsterdam ofzo. Of het moet wel heel hoog zitten.
Snap denk ik wel wat je bedoelt. Maar als je dan wat zegt omdat het hoog zit is het dan niet zo dat er in 1x een hoop frustratie uitkomt omdat je al die tijd dat in hebt gehouden? Hier gooien we dus elk klein dingetje eruit. Niet eens altijd op een serieuze gesprek manier. Soms namelijk met een dolletje of grapje, joh kan je nog lopen, klinkt net of je drie keer per dag van de trap valt (stampen op de trap) maar daardoor stapelt niets op snap je. Het lucht meteen op door het er direct uit te gooien.
Denk je ook niet dat meespeelt dat je zelf nogal gevoelig bent voor geluid en je daarom niet snel klaagt over wat voor jou misschien wel hinderlijk is, maar voor een ander niet? Tenminste, zo werkt het bij mij, ik kan me ook snel ergeren aan geluid, maar zal pas klagen als het echt continu is en het zo erg is dat een ander er ook last van zou hebben. Anders vind ik het meer mijn probleem en zal ik het eerst zelf proberen op te lossen. Ik vind het ook niet terecht om een ander op zijn tenen te laten lopen in hun eigen huis bij “normale” leefgeluiden. Hakken op een harde vloer zou ik overigens ook irritant vinden en bij een bovenbuurvrouw zou ik dan bijvoorbeeld wel gaan praten als dat echt elke dag is, maar bij wat jij omschrijft, zou ik het ook laten gaan.
Ja klopt. Ik ben dan bang dat ik echt een zeur ben want wat voor mij lastig is, hoeft dat voor de ander vaak niet zo te zijn. En als dat af en toe is voel ik totaal niet de behoefte om er direct iets van te zeggen. Anders dan @GossipGirlxoxo voel ik dan ook geen opluchting ofzo. Maar bv van continue geblow (van de buren aan de andere kant) lijkt mij wel aannemelijk dat de meeste mensen daar last van zouden ondervinden.
Als je mijn buurvrouw was mocht je je muziekje lekker draaien hoor... met alleen een veto op Amsterdamse levensliederen
Tja... Ervaring? Ik weet het niet. Ik schrijf ook dat het soms dus anders is. Ik zou willen dat mensen gewoon zouden luisteren als je aan zou geven ergens last van te hebben. Wij hebben echt fantastische buren. Bij hen zou ik het aan durven geven. Maar... Even los van je muziekje in de tuin, want als het is zoals je zegt en ik zou het niet horen/wij hebben een goed band etc, dan zou dat dus geen punt van ergernis zijn, Stel... Je besluit iedere zaterdagmiddag je muziek op standje feestje te zetten. In de tuin. En lekker veel visite. Gewoon overdag, maar wel élke zaterdag. En ik zou de buurvrouw zijn. Geen goede band. Gewoon hoi en doei en verder niks. Dan zou ik dus echt denken: je snápt toch dat dat irritant is, dat ik de hele dag naar jouw muziek moet luisteren? En dan zou ik dat dus niet durven zeggen, want in mijn beleving zou je daar dus al bij voorbaat schijt aan hebben, anders zou je het niet doen. Snap je wat ik probeer te zeggen? Niet dat per se mensen niet zouden luisteren, maar dat ik me het gewoon niet voor kan stellen dat je wel zulke herrie maakt en dan gewoon zou stoppen als ik zou zeggen dat ik het niet fijn vond. Haha misschien dus gewoon mijn gebrek hoor. Ik denk vaak teveel na.. Ander voorbeeld, onze fantastische buren gaan 3 weken op vakantie en zetten hun tweede auto voor onze deur. Rijtjeshuizen, dus niet verboden. Maar ik kan daar met mijn pet niet bij... Je snapt toch dat wij dan 3 weken lang eigenlijk niet voor onze eigen deur kunnen staan? Geen wereldramp, absoluut niet. En we kunnen heel vaak niet voor de deur staan. Maar ik zou hier dus nooit iets van zeggen want 1) het is zoiets kleins en 2) blijkbaar vinden zij dat geen probleem/normaal, want anders zouden ze dat toch niet doen? Maar toch .. haha toen het 38 Gr was... En ik met de boodschappen liep te zeulen. Haha
Ik vind dat dus een lastige. Want misschien is dat wel gewoon wat ze haar kinderen wil leren omdat zij vind dat het zo hoort. En dan doet het er niet toe dat ik het niet nodig vind. Maar ik kan wel een keer melden dat wij niet zo snel last hebben van kindergeluiden. Heb het weleens subtiel geprobeerd over te brengen.
Oké daar kan ik mee leven helemaal geen Nederlandstalig of alleen niet de levensliederen? Ik neem een veto op Frans Bouwer namelijk maar ja die staat dan ook niet in mijn playlist