Wat verstaan jullie onder overlast (buurt)

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Als ik veel verhalen hier lees, dn wonen jullie toch ook allemal behoorlijk dicht op elkaar toch?

    Wij wonen in een boerendorp in een half open bebouwing met uitgestrekte tuinen (wij hebben persoonlijk 9 are).

    Tegen ons aan gebouwd zit een oude boerderij, we horen natuurlijk de tractoren enzo wel vertrekken, maar dat vind ik alleen maar normaal. Qua dieren zijn er enkel nog schapen die in een wei achter onze tuin lopen. In de lente kunnen die heel wat lawaai maken, maar dat vind ik alleen maar gezellig.

    Andere kant naast ons een jong gezin met een kindje van anderhalf. We delen voorlopig met hen nog onze oprit en ook tussen onze tuinen zit (nog) geen afscheiding. We horen hun dochtertje natuurlijk wel eens huilen, en onze zoon gaat wel eens aan hun ramen kijken of ze thuis zijn (al gevraagd of ze dat vervelend vinden - vinden ze niet).

    Als 1 van ons al een keer een feestje heeft ofzo, dan laten we dat op voorhand weten.

    Kortom, ik heb nog nooit overlast ervaren. Hoogstens vind ik het vervelend dat ze hier in de straat te snel rijden en dat er zwaar vrachtverkeer passeert dat hier niet moet zijn.
     
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Gezin met drukke kinderen naast ons maar geen “last” van hun. Als je in dorp / stad woont weet je dat je elkaar hoort. Dus leefgelyiden horen daarbij. Rest is denk ik “overlast” Maar naar mijn mening is iets pas overlast als de ander (of jezelf) niet aanspreekbaar is. En je niet dagelijks moet aanspreken uiteraard. Eenmaal had buren vriend die hielp met de vloer, kon niet slapen dus dacht blijkbaar. Ga met de vloer bezig. Toen ben ik s nachts mijn bed uit gegaan. Hij stopte direct.
     
  3. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Jouw situatie is inderdaad niet de van de gemiddelde Nederlander :) Als ik kijk naar ons eigen huizenblok (heel standaard huizenblok in een standaard woonwijk) kan ik van 10 woningen ongeveer horen als ze in hun tuin bezig zijn/kids buiten spelen/klussen/een feestje hebben/etc. Nu is dat in de zomer, omdat de ramen en deuren open staan en mensen veel meer buiten leven. In de winter zie/hoor ik een groot deel van die buren soms maanden niet.
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    We hebben een gezin achter ons en die kinderen janken en schreeuwen altijd. Moeders zit erbij doet er niks mee of schreeuwt dat ze niet moeten schreeuwen...
    Rook/blow overlast vooral als de geur in onze slaapkamer trekt vind ik echt niet fijn.

    We hebben multi culti wijk en dat vind ik prima en leuk. Nu ook achter ons is een Marokkaans gezin en deuren open en was iets met hun muziek/gebed. Heb ik respect voor is prima. Andere buren keihard aso Nederlandstalige muziek aan zetten.. kind na buiten die rijd door de “steeg” heen dat mee te schreeuwen, dus Langs huis van de buurman die aan luisteren was
    (Vind nederlandstalige muziek niet erg maar het hoeft voor mij niet over geslacht organen te gaan ect...) en dat ging dat kleine kind dus wel zingen.
     
  5. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Overlast zou voor mij zijn de hele dag gillende kinderen of constant lawaai van boren/zagen/ schreeuwende mensen/ harde muziek.
    Een keer muziek of een feestje vind ik prima maar zou er niet aan moeten denken dat drukke gedoe elke dag naast me te hebben.
    We hebben nu pas nieuwe buren op het rijtje die de boel flink verbouwd hebben. Ik heb wel een paar keer op mijn tanden moeten bijten toen ze besloten om 9 uur in de avond te gaan boren, schuren of zagen maargoed ik gaf ze een periode de tijd om te kunnen klussen. Gelukkig duurde dit al met al hooguit een week of 3.
    Verder hoor je hier weinig, ik denk dat mijn eigen zoon nog het meeste lawaai maakt. Natuurlijk waarschuw ik wel als hij aan het gillen is of rare harde geluiden maakt en moet hij naar binnen als hij niet luistert maar de buren hebben gelukkig nog nooit geklaagd en zeggen dat het reuze meevalt als we ze spreken.
    Aan 1 kant hebben ze 2 bijna pubers en daar hoor je dus zo weinig van dat ik me soms afvraag of die kinderen uberhaupt wel spelen. Totdat ik ze dus wel hoor spelen en dan ben ik er gewoon blij om haha.
     
  6. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ooooh ik heb er nog eentje! Nu, overlast zou ik het niet noemen, maar wel erg vervelend.

    Wij hebben een buurman 2 huizen verder - we noemen hem ook wel "de gluurman" - die steeds als er iets te beleven valt (gras afdoen, in de tuin spelen, buiten aan het huis werken, ...) in volkomen stilte aan z'n hek of op de straat aan onze oprit komt kijken.

    Je merkt hem dan ineens op en schrikt je kapot, en je vraagt je af hoe lang hij dan al staat te kijken.

    Op zich is het een vriendelijke man en ik denk dat ie zich gewoon heel erg verveelt. Hij is heel lief voor m'n kindjes en brengt zelfs af en toe een cadeautje, maar dan denk ik "man, kom toch gewoon even een praatje slaan in plaats van daar zo eng te staan kijken" :roflmao:
     
    Zeebra en Mammavantwee vinden dit leuk.
  7. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik heb even niet verder gelezen als dit hoor dus vergeef me als het al gevraagd is.
    Zou je de ouders dan niet aansprakelijk kunnen stellen? Hun kindje heeft toch "schade" gebracht aan jullie schutting.
     
  8. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik zou daar eerlijk gezegd behoorlijk de kriebels van krijgen. Ik vind het best een beetje creepy als hij naar jullie staat te staren en cadeautjes brengt aan de kinderen.
    Nou ken ik hem natuurlijk niet maar dit is wel het gevoel wat ik krijg van je beschrijving:oops:
     
  9. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Haha ja ik snap wat je bedoelt, maar die indruk krijg ik op zich niet.

    Zoals vanmiddag, dan was m'n man buiten aan de riolering aan het werken, stond ie van op de straat te kijken.
    Als m'n man dan z'n hand opsteekt komt ie dichter bij en gaat ie inspecteren wat ie aan het dien is en praat hij een beetje over de koers en gaat ie weer weg.

    Z'n vrouw is ziek ofzo en komt al jaren niet buiten, dus ik denk dat hij gewoon niet veel te doen heeft.

    De cadeautjes voor de kinderen zijn oude dingen van z'n kleinkinderen. Zo zag ie m'n zoontje eens graven in de voortuin en bracht ie de volgende dag een schop.
     
    Ysabella, Zeebra, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Wij gaan gelukkig verhuizen maar wat een strontvervelende buren heb ik zeg.

    Het raam kan nooit open want ze maken constant ruzie. Haar stem gaat door merg en been. Ze zijn beide gepensioneerd en zitten voortdurend op elkaar hun nek. Ze hebben een hond waar ze eigenlijk helemaal niets mee aankunnen die voortdurend keft en ze verbouwen hun huis al-tijd. Op feestdagen, op zondagen, 's avonds na 22 uur.. constant worden stenen in een grote aanhangwagen gegooid, is er een cementmolen aan het draaien.. Ze hebben nu ook een garage aangelegd wat 2 jaar heeft geduurd maar telkens er iets niet lukt beginnen ze terug ruzie te maken..Doordat ze hun projecten niet uitbesteden aan een professional worden vaak fout gemaakt en gaan ze weer los op elkaar.

    Ze leggen hun eigen oprit aangelegd maar dat ging mis dus moet opnieuw. Ze moeten een project hebben of ze vervelen zich.

    Gelukkig gaan ze eens per zoveel tijd een weekje op vakantie met de camper. Maar ik ben er van overtuigd dat ze daar ook een hele week ruzie maken. Dus stel je voor dat je na een jaar werken toe bent aan een heerlijk rustig weekje op een camping in Italië, heb je deze 2 ruziemakers naast je. Ze hebben al eens verteld dat ze altijd langer blijven dan hun buren.. Tegen het einde van de week hebben ze alle ruimte. Hoe komt dat toch.

    Verder heb ik er geen ruzie mee hoor, maar ik ben wel echt heel blij dat ik binnen 3 maanden verhuis.
     
  11. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Van de buren stoor ik me eigenlijk nergens aan. Wat ik wel erg irritant vind zijn auto’s die hard door de straat komen rijden. Ook groepjes wielrenners die op zondagochtend vroeg langs komen en op de een of andere manier altijd heel hard praten. Als het raam dan open staat en je wordt hier wakker van ben ik niet blij...
     

Deel Deze Pagina