Wat verstaan jullie onder overlast (buurt)

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Dat moet zeker kunnen.
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk ook dat het een beetje afhangt van het soort geluid en op welk tijdstip.

    Een keer een feestje met wat muziek tot een uur of 12 vind ik prima. Maar elke dag de muziek hard aan in de tuin wordt ik niet blij van. Maar als een huis op het blok een muziekje draait prima, alles door elkaar, nee dank jewel.
    Net al wanneer de buren een keer de bbq aansteken prima, maar elke dag in de rook zitten liever niet.
    Op ons vorige huis stond de benedenbuurman nachts wel eens te blowen. Zeker als het warm was en mijn ramen stonden open stonk het hele huis erna. Gevraagd of ze alsjeblieft op het balkon achter wilde roken en dat hebben ze sindsdien netjes gedaan.

    Verder heeft de buurvrouw er een handje van om haar telefoon op de speaker te zetten en zelf nogal luidruchtig een gesprek te voeren. Omdat het pools is is het ook niet gewoon achtergrondgeluid ofzo. Want als ze Nederland spreken kan ik het op de een of andere manier veel beter wegfilteren.

    Spelende vrolijke kinderstemmetjes zijn gezellig. Maar gegil en gekrijs kan ik echt heel slecht tegen. En dan maak ik wel een verschil tussen verdriet of echt gewoon aanstellerig gedrag.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn jongste wil nog wel eens veel geluid maken bij het spelen. 9v/d 10 keer haal ik hem dan naar binnen, maar zoals gisteren had hij van 9-14 vakantiespeelweek gehad en was hij moe en warm. Hij heeft toen van 15-16 uur in het zwembad gespeeld met iets meer geluid dan normaal zou mogen, maar vind dat zoiets af en toe wel een keer mag. Buren hebben zelf ook (klein)kinderen die ook uiteraard niet altijd stil zijn.
     
  4. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik ben redelijk makkelijk. Ik ben niet snel geïrriteerd als het op geluid oid aankomt. Buren die bbqen, of gezellig tot 2 uur buiten zitten met vrienden, feestjes hier op het veld. Geen enkel probleem en er kan heeeeel veel mits er wel iets van overleg is (bv de buren doen een groot feest met harde muziek oid) Bij mij gaan enkel de hakken finaal in het zand als mij wordt verteld dat ik niet moet zeuren of finaal word genegeerd. Dán vind ik iets heel overlast.
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Het geluid lijkt dan minder hard binnen te komen.
    Ik praat bijvoorbeeld ook best zacht omdat ik anders mezelf te hard vind praten. Het voelt dan alsof ik schreeuw en daar erger ik mij dan weer aan. :oops::roflmao:

    Oordoppen zou ik om dezelfde reden als jij ook niet gebruiken.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Weinig eigenlijk. Het enige waar ik slecht tegen kan is zo'n houtkachel. Dat vind ik zo stinken en krijg er hoofdpijn van. Alle ramen moeten hier dan dicht, paar huizen verder hebben ze er 1.
    Maar voor die paar keer dat ze dat ding gebruiken vind ik het wel prima.
    We hebben een goede band met de hele straat, altijd erg gezellig :)
     
  7. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Betreft dat dan zo'n pelletkachel?
     
  8. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Ik ben hier heel rechtlijnig in, ik vind hoorbare muziek buiten echt heel irritant. Overdag en helemaal na 22 uur. Als je muziek wilt luisteren, ga dan lekker binnen zitten. Overigens een feestje een keer, prima. Maar gewoon random overdag en regelmatig vind ik heel hinderlijk.
     
    Maslov, merah, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Zolang ik 's nachts niet wakker lig van lawaai vind ik alles best.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  10. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Wanneer dit gebeurt, geef je dat dan aan en hoe wordt daar dan op gereageerd?
     
  11. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Gelukkig gebeurt het hier bijna niet.
     
  12. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik vind muziek eigenlijk altijd vervelend, ik hou zelf niet zo van muziek en zet het thuis nooit op, dan zou ik het niet zo fijn vinden om de muziek van de buren opgedrongen te krijgen. Maar ik zou er geen probleem van maken als het af en toe is, niet te lang en niet te hard.
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohhh dat stofzuigen is zo herkenbaar! Heb er geen last van als ik dit zelf doe, maar een ander...
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.050
    4.243
    113
    Wij wonen nu heel rustig, dat is ook wel eens anders geweest maar door wisseling van diverse buren is het hier nu echt rustig.

    Mijn overburen zijn verhuist, jippiee want wij (en meerdere buren) hebben regelmatig aangegeven dat hun puber zoon voor overlast zorgde door 's nachts vuurwerk af te steken. Dit werd door hun altijd ontkend maar sinds ze verhuis zijn , zijn wij van het vuurwerk probleem af.

    Mijn eeuwig dronken buurman is verhuist naar begeleid wonen, dus ook die overlast is weg.

    Voor de rest niet echt overlast, ik erger me wel aan dingen maar die duren nooit uren ofzo.
    Mensen die hun hond loslaten lopen en vervolgend een kwartier aan het roepen zijn naar het beest die niet eens luistert. Dan denk ik bij mijzelf wel doe dat beest gewoon aan de riem, probleem opgelost. Of een buurvrouw van een paar deuren verderop die het een goed idee vind om tegen 24 uur buiten te gaan zitten en dan luid te communiceren met haar twee puberzonen die binnen zitten. Of wanneer diezelfde puberzonen besluiten de vuurpot aan te steken (wat gepaard gaat met veel rook en stank). Maar goed het zijn allemaal dingen die niet dagelijks voorkomen en dan is er makkelijker mee om te gaan dan wanneer het gewoon dagelijks is.
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.050
    4.243
    113
    Hebben mijn man en zoon ook last van, vaak is het wel zo te plannen (man werkt onregelmatig) dat ik zuig wanneer ze niet thuis zijn. Zijn ze wel thuis dan pak ik gewoon de bezem.
     
  16. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Wij wonen in een hele kinderrijke wijk en ik heb in de 10 jaar dat we in onze wijk wonen nog maar 1x last gehad, en dat was een karaoke feestje waarop de gasten rond 03.00 ruzie kregen over het volume. Wat dus iedere keer kei hard gezet werd, dan super zacht, dan er tussen in en ga zo maar door.

    Toen heb ik een appje gestuurd of ze ze alsjeblieft op 1 volume wilde laten staan.

    Verder nooit ergens last van.

    Wij hebben gelukkig ook een soepele buurt, bij ons mogen de kinderen nu met de hittegolf gewoon om 8 uur s ochtends het zwembad in duiken, een eindje verder op hebben ze tussen 7-9 nu een springkussen 2 uurtjes, ik vind het allemaal wel prima. Heb niet zo snel last van anderen en anderen gelukkig ook niet van mijn buitenspelende kinderen in de ochtend of na middag.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  17. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Eigenlijk vind ik alle lawaai na 23u vervelend, zoals muziek, groepjes mensen die hard praten en lachen in de tuin. Imo moet het na 23u gewoon stil zijn (als in: muziek uit en op bescheiden volume praten). Ik ga niet meteen klagen, maar irriteer mij er wel aan.
     
  18. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik kan me heel gauw ergeren maar spreek mezelf altijd streng toe dat het leefgeluiden zijn en ik me niet moet aanstellen...;)
    Maar we hebben geen last van barbecuende/ rokende buren enz. We wonen vrijstaand en de buren zijn bejaard.
    1 buurman is nu overleden en we zullen zien wat ernaast komt ( koopwoning) hopelijk geen gezin met 20 kinderen en een trampoline / speelhuisje die over onze gezamenlijke schutting uitkomt. :roflmao::roflmao:
     
  19. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Ik vind muziek vooral overlast, ik hoef niet de muziek van iemand anders te horen als ik in mijn tuin zit. Dat voelt echt als een soort van inbreuk op mijn rust.
     
    Maslov, Aries en Gewooniemand vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Bij ons in de straat wordt dagelijks een keffertje een uur buiten gezet, dat vind ik heel irritant want die hoor je dus een uur lang achter elkaar keffen. En als een buurjongen thuis komt van stappen blijft hij wel eens een uur met een vriend in de auto voor de deur staan met enorm harde muziek aan.

    Tenslotte vind ik rooklucht echt irritant, gelukkig bijna geen last van, maar dat zou mijn woonplezier echt negatief beïnvloeden. Overigens geen problemen met bbq lucht, maar de sigaretten rook lucht.
     

Deel Deze Pagina