Wat verstaan jullie onder overlast (buurt)

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Overigens vind ik wel dat het ‘rekening houden met’ zijn grenzen heeft. Het lijkt mij niet de bedoeling dat mensen op hun tenen moeten lopen in eigen huis/tuin (letterlijk en/of figuurlijk), omdat de buren nergens tegen kunnen.

    Zo ben ik weleens bang dat onze buren uit zichzelf te veel bezig zijn om overlast te voorkomen. De kinderen worden ook bij gewoon vrolijk gelach ge-ssshht en aangesproken dat ze veel zachter moeten doen (dan dat ik denk dat mogelijk is voor kinderen die spelen) ze worden ook vrij snel naar binnen gehaald.
    En voor mij hoeft dat dus allemaal echt niet. Ik ben zelf ook niet van plan om muisstil in de tuin te zitten. Bij ons hoor je ook gesprekken als we aan tafel zitten en we praten gewoon, gaan dus niet zitten fluisteren in eigen tuin. Ik vind het dus te ver gaan om er zo mee bezig te zijn, dat niemand je eigenlijk meer mag horen.
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier doen buurmeisje en dochter dat regelmatig :roflmao: Maar de buuf en ik ook, haha. Dat scheelt een hoop, wij vinden het beide niet erg.
     
    citroenrasp en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik erger me niet zo snel.
    Maar onze buurvrouw schreeuwt enorm veel tegen der kinderen.
    Zowel in de tuin als binnen.
    Een viswijf is er niks bij.
    En ja dat is enorm irritant.
    Mijn andere buurman heeft er een keer iets van gezegd en sindsdien is het hommeles tussen die 2.
    Zet hij de muziek aan gaat die van haar ook aan en zet zij ‘m harder doet hij dat ook en dat gaat maar zo door.
    Gaat zij schreeuwen, hoor je hun weer een opmerking maken er over.
    En dan zitten wij er tussen , echt super gezellig :rolleyes::p
     
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Als je een huis koopt of wilt gaan huren is het altijd verstandig vooraf onderzoek te doen naar de buurt. In ruime eengezinswoningen tref je voornamelijk gezinnen. In appartementen ouderen of tweeverdieners zonder kinderen etc. Overal heb je buurten die positief of negatief bekekend staan.

    Ik denk ook dat het als nieuwe bewoner goed is om jezelf voor te stellen en buren uit te nodigen. Het gros van de burenruzies komt uiteindelijk door verkeerde communicatie. In sommige buurten leven mensen totaal langs elkaar heen. Dan is het zoveel moeilijker om elkaar aan te spreken.

    Waar ik last van heb is aanhoudend gillen, krijsen of continu huilen zonder dat ouders ingrijpen. Maar ook honden die blijven blaffen (bijvoorbeeld omdat mensen niet thuis zijn), verwaarlozing van huis of tuin, continu harde muziek tot diep in de nacht (paar keer per jaar een feestje is dan weer geen probleem). Maar met name asociaal gedrag. Mensen die niet in de buurt passen.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  5. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #85 merah, 11 aug 2020
    Laatst bewerkt: 11 aug 2020
    Eerlijk? Ik denk dat ik blij ben dat jullie niet naast ons wonen! Niet persoonlijk hoor, maar dat snap je hoop ik wel.

    even ter verduidelijking: ik lees veranda, trampoline, zwembad, geregeld feestjes, muziek en een bbq-fan. Een keer is dat natuurlijk helemaal niet erg, maar dit is voor mij wel en en en. Ik denk dat er weinig dagen overblijven waarop ik rustig in m’n eigen tuin kan zitten. Het is een levensstijl die zo veel anders is dan die van ons (en ook nog eens astma patiënt, dus bbq is dan al helemaal vreselijk) en ik zou me er vreselijk aan ergeren.
     
    Marti, Madeliefke, Maslov en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Aaargh zo'n buurmeisje hebben wij. Gek word ik ervan!! Al meerdere malen wat van gezegd, maakt niks uit. Negeren heeft ook geen zin. Staat ze weer met d'r neus door de schutting heen te gluren, zich met alles bemoeien wat we doen.. o_O
     
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Supersoaker erop richten? :roflmao:
     
    Gewooniemand en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Hahaha ik ben bang dat ik het dan net zo hard weer terug krijg :roflmao:
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.114
    15.623
    113
    Vrouw
    Dus tijdens het springen staat die te loeren en spreekt ze jullie aan?
    o_O
     
  10. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Nee ze springt niet, ze drukt gewoon haar neus tussen de schutting of ze gaat op een stapel stenen staan om over de schutting te gluren.. En dan begint ze: Buurvrouw.. Buurvrouw?! BUURVROOOUUUUW???!!
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.114
    15.623
    113
    Vrouw
    o_O.
    Ai née.
    En die ouders? Zeggen die daar iets over?
     
  12. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Haha behalve de veranda klinkt het zoals onze achtertuin. Net zo'n BBQ liefhebber hier en ook een Kamado. En we hebben het geluk dat we enorm leuke buren hebben, die zeker in de zomer vrijwel iedere avond bij ons of wij bij hen over de vloer komen. Vrienden erbij en het feest is compleet. Maar dit soort dingen gebeuren veel hier in de wijk, wij zullen dus wel precies op ons plek zitten ;) Onze naaste buurman aan de andere kant mengt zich niet met ons, maar heeft ook geen last van ons. Of hij gaat binnen zitten. Of juist in de voortuin als wij achter zitten en andersom. Maar we krijgen geen klachten en praten ook gewoon met elkaar. Nu krijgen we nieuwe achterburen nadat het al heel erg lang leeg stond. Een jong stel, die vorige week ook al aansloten in onze achtertuin, dus dat komt vast ook goed ;)
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  13. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.286
    4.154
    113
    Oeh ja dat vind ik ook vervelend. Toen we hier net woonden hingen de kinderen van de achterburen over de schutting naar onze kinderen te roepen... onze tuin is 35 meter diep, dus dat ging met nogal wat volume.

    Ik heb ze er een paar keer op aangesproken en later mijn man (die maakt iets meer indruk) en sindsdien is het niet mee voorgekomen.

    Ik heb nu tegen de schutting achterin de tuin een laurierhaag geplant, over een paar jaar kijken we dan hopelijk tegen een oase van groen aan ipv de schutting ;)
     
  14. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Hmmmm...hoe oud is ze?
    Anders haar even een eng verhaal vertellen over een monster die buurvrouw heet en als ze blijft roepen dat het monster onder haar bed gaat liggen ‘s nachts? :D
     
    Louise11110, Artemis88 en Ongeduldig90 vinden dit leuk.
  15. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Jawel, als ze ook in de tuin zitten wel. Maar vaak speelt ze samen met haar broertje in de tuin en dan gaat ze los!
     
  16. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Een no go, muziek buiten in de tuin vind ik echt heel volks. Op een echte (aangekondigde) gelegenheids fuif daargelaten
     
  17. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Ja, wij willen er ook iets tegenaan gaan zetten zodat ze er niet meer doorheen kan kijken. Wel zo rustig!
     
  18. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Ze is 5! Hahaha, ik zou het zo doen (onder haar bed liggen 's nachts en haar laten schrikken). Ik hoop stiekem dat het de leeftijd is en het volgende zomer minder is. Maar we willen sowieso de schutting dichten met riet oid.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  19. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier wonen we op zich in een fijne buurt. Irriteer me alleen aan onze buurvrouw van Afrikaanse komaf.

    Ze zit elke avond luid in de tuin te bellen met telefoon op speaker. Natuurlijk in eigen taal. Is zo irritant. Heeft vaak ook muziek hard staan, ook echt muziek vandaar.
    Van het weekend was hier bezoek en zaten we buiten, gasten hadden ook zoiets van is dat altijd zo.

    Zoontje begint regelmatig nog te voetballen om 10u in de avond.

    Ze woont al aantal jaar hier maar haar nl is verdomd slecht, werken doet ze niet dus leren gaat ook niet als je niet echt integreerd. Dus iets bespreken is ook verrekte lastig.
     
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wij ervaren niet echt snel iets als overlast, wonen in een maisonnetteflat en het is hier mega gehorig.. je went eraan lijkt wel :roflmao: Waar wij ons wel wat sneller aan irriteren is als er kinderen op de galerij gaan rennen, skeeleren en schreeuwen dat kan ook echt prima gewoon beneden op de grote parkeerplaats of bij de speeltuin tegenover waar we zicht op hebben.. ik zou dat van mijn kinderen ook niet accepteren op de galerij..
     

Deel Deze Pagina