Wat verstaan jullie onder overlast (buurt)

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 11 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

    Baukje1985 Fanatiek lid

    26 jul 2010
    2.731
    44
    48
    Kraaiende hanen. Onze achterburen hebben een haan die vanaf 4.30 uur begint te kraaien. Om de 5 seconden, sowieso een uur lang. Is dan even stil en begint dan weer. Helaas is hij niet de enige haan hier op de buurt maar wel de fanatiekste en de luidruchtigste. Daarnaast blaffende honden. Ze mogen best ergens op aanslaan hoor maar continu geblaf word ik gek van. En stinkende BBQ en houtkachels. Ben nogal van het doorwaaien van de woning en baal dan als een stekker wanneer dit niet kan door dat gestink. Maar ergens wat van zeggen, durf ik dan niet zo goed. Wil niet als een zeikerd overkomen dus dan vreet ik me maar op thuis
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Wij zijn vrij makkelijk, leven en laten leven. Soms hebben de achterburen wel eens een feestje en gaat de muziek tot laat in de nacht door, maar ach dat moet eens kunnen. Zolang het niet elke dag is.

    Onze naaste buren hebben een knipperlicht relatie en met regelmaat worden daar deuren dicht geslagen, geschreeuwd, politie hebben we ook al eens gezien. Ach, elk huis heeft z’n kruis.
     
  3. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Veranda-mensen. In mijn beleving, van degene die ik ken, types die veel buiten zitten, het liefst ook met tuinhaard. Tja, ik kan het niet uitleggen, maar het maakt in ieder geval meer herrie dan wanneer je binnen zit. :)
     
  4. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.267
    4.136
    113
    Ik vraag me vooral af hoe groot de tuin dan is.
     
    merah vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik stoor me aan buren als ze harde muziek draaien buiten, ik zit graag rustig buiten en luister naar de vogels. Dan is hoempapa muziek op standje 20 niet fijn.

    Ik stoor me aan mensen die hun hond tijden laten blaffen in de tuin. Ik snap dat honden blaffen als de postbode komt etc... Dat doen de mijne ook. Maar zodra ze steeds blaffen gaan ze naar binnen.

    Ik stoor me aan buurkinderen die in de schutting klimmen en ons steeds storen met hun hoofd over de schutting en steeds vragen stellen. Ik heb geen zin in 8x per dag een conversatie met de buurkinderen, laat me met rust.

    Ik stoor me aan de buurman die vind dat ie om 22u de heg moet snoeien met zo'n elektrische heggenschaar. Wat een rotherrie maakt dat ding. Je bent verdorie hele dagen thuis, doe dat op een ander tijdstip. En ja hij doet dat altijd om22u... Niet alleen met deze hitte, maar ook in maart, april, mei etc
     
    catlady vindt dit leuk.
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wij hadden in ons vorige huis echt aso’s tegenover ons (wietplantage, dubieus nachtelijk bezoek, zuipen en muziek draaien in de voortuin etc.) die met het auto stofzuigen voor hun huis, de autoradio zo hard zetten dat het bij mij in huis leek of ik binnen een paar flinke boxen had staan. Daar heb ik toen een keer wat van gezegd toen mijn oudste (moeilijke slaper) net op bed lag als baby. Viel me mee dat ik geen grote bek terug kreeg eigenlijk:roflmao: Later nog best wel leuk met ze gekletst over moeilijk slapende baby’s etc.:D

    Momenteel wonen we vrijstaand maar wel midden in een nieuwbouwwijk. Heb echt van niemand last qua geluid, ik vind het alleen maar gezellig als ik leefgeluiden van anderen hoor.

    Het enige wat ik smerig vind, is dat de buurman een keer of 3/4 per dag zijn sigaret opsteekt voor zijn tuinhuisje, wat tegen onze schutting aan staat. De wind staat denk ik vaak net verkeerd ofzo, want ondanks de afstand ruik ik dat vaak op mijn terras maar ook zelfs door de ventilatieroosters in de keuken.
    Maar ik vind hen verder super aardig en wil iemand van 65+ die daar al 30 jaar woont (en waarschijnlijk al 30 jaar voor zijn tuinhuisje een sigaret opsteekt) als ‘meisje’ van 28 die er net 1 jaar woont, liever niet de les gaan lezen.. Dus zolang ik er niet meer last van heb dan nu, ga ik daar ook niet over zeuren.
     
    Nellie4 en Maslov vinden dit leuk.
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Als ik dat andere topic zo lees, ben ik echt super blij dat kinderen die krijsen hier in de buurt standaard naar binnen worden gehaald en dat kinderen in het weekend niet voor 10u s ochtends buiten spelen. Want dat had ik wel als overlast gezien.
    Als er hier eens een feestje is, dan wordt de hele straat uitgenodigd. In de zomer staat bij iedere minimaal de helft van de bbq aan.
    Wat is als 'overlast' ervaar is als een van de buren bezoek heeft die buiten gaat zitten roken terwijl ik ook buiten zit. Ik vind sigaretten lucht zo smerig, en buiten dat krijg ik het er erg benauwd van. Maar aangezien dit zeer incidenteel is, zal ik hier niet over klagen.

    Ohja, vroeger woonde er iemand in de buurt die als hobby stenen slijpen had. Elke zondag van 13-15u, je kon je klok er op gelijk zetten. :eek: Zwaar irritant. Niemand was er rouwig om dat deze persoon verhuisd is.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.088
    571
    113
    NULL
    NULL
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Ik vind echt alles ok... schreeuwende kinderen, Drummende buurjongens, borende en verbouwende Buren...

    Maar wat ik echt overlast vind zijn die smerige openhaarden die aan worden gedaan bij geen wind buiten. Echt...daar moet een boete van minimaal 500 euro op staan. Wat smerig is dat.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier wordt er al wel voor 10 uur buiten gespeeld. Maar niet alleen door mijn dochter, maar wel meer kinderen. Geloof dat er geen uitslapers zijn onder al die kinderen uit de straat :roflmao: Eerder dan 9 uur meestal niet trouwens hoor.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Ik stoor me aan die smerige sigarettenrook de hele dag door, en de buren die buiten in de tuin zitten en de tv die binnen staat op standje max zetten, anders horen ze het buiten niet :rolleyes:. Dan spoor je echt niet, is mijn mening. Als je tv wilt kijken dan ga je binnen zitten. Dat vind ik met muziek trouwens ook, maar minder storend dan dat gelul op tv.

    Kinderen die spelen vind ik fijne geluiden. Krijsen en huilen natuurlijk niet, maar kinderen huilen nu eenmaal wel eens, krijsen hoor ik liever niet ;). Feestjes buiten (zonder muziek) mogen van mij ook tot 's nachts duren, daar stoor ik me niet aan.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  12. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Dat klinkt geweldig! Block je het geluid net zo goed als met oordopjes of werkt dat anders?
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh hoe het precies werkt weet ik niet, maar het werkt wel fantastisch. Het is alsof alles gedempt wordt, ook kleine geluiden zoals koelkast of vaatwasser, gewoon echt rust. Alleen echt goede zijn helaas wel aan de prijs, al denk ik wel dat ik er toch binnenkort ook een ophaal. Die van man kostte 300 euro, maar je hebt ook wel goedkopere, deze kwam het beste uit de test.
     
    sillies vindt dit leuk.
  14. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.319
    4.700
    113
    Vrouw
    Buren die een tuinfeest houden met muziek op standje 100 (gelukkig komt het hier weinig voor)

    Buurvrouw die wel binnen rookt, maar zodra ze haar keukenraam openzet de geur in onze tuin niet te harde is. Wat smerig is dat.

    Verder wonen wij gelukkig in een rustige en leuke buurt. Waar volgens mij niemand last van elkaar heeft. En elkaar helpt waar nodig is.
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Waar ik woon heb ik weinig last van geluid. Wat ik wel minder prettig vind is bijvoorbeeld een hoofd boven de schutting of contact zoekend geluid door de schutting heen nadat ik mijn kinderen er weer eens op gewezen heb dat je prima contact kan zoeken op straat, maar dat je niet over de schutting gaat hangen of gaat roepen door de schutting. Ten eerste vind ik het helemaal niet prettig om niet 'privé' in mijn tuin te zitten, maar het ondermijnen van wat ik net gezegd heb vind ik ook niet prettig. Leuk voor hun dat zij het prima vinden, maar niet iedereen zit daar op te wachten. En ze zouden inmiddels ook wel mogen begrijpen dat ik het niet voor niks herhaal. Daarbij vind ik het ook helemaal niet prettig als er gegluurd wordt. Ik kan niet wachten om de vitrage op maat te maken. Het zijn leuke en heeeeele sociale buren. Maar hier krijg ik toch een beetje de kriebels van.
     
  16. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Sigarettenrook en een motor die continu draait en voor de fun er naar kijken zonder dat hij weg rijd
     
  17. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Het enige wat ik echt als overlast heb ervaren was het urenlange monotome geblaf van de hond van de buren als ze alleen thuis was. Beest bleef maar in paniek door het hele huis rennen en zoeken en blaffen. Ik heb de buren er regelmatig (beleefd) op aangesproken en vooral ook aangegeven dat het voor de hond echt zielig is. 1 keer heb ik de buurvrouw gebeld of er onmiddelijk iemand naar de hond kan komen kijken, want dat ik gillend gek word. (Onze huizen liggen tegen elkaar aan). De buurvrouw is de hond toen gelijk op komen halen gelukkig. Intussen is de buurman op pensioen en wonen 2 volwassen kinderen van de buren weer thuis dus is de hond gelukkig nooit meer alleen thuis.

    Verder wonen wij met 4 families echt dicht op elkaar, natuurlijk irriteerd zich de 1 dan wel eens aan de ander. Toen de bovenburen laatst een gezellig feestje hadden in de tuin en voor de 8ste keer begonnen met happy birthday (onder mijn open raam) te zingen was ik ook wel een tikkeltje geïrriteerd. Omdat ik verder nooit echt last van die mensen heb en zij vast ook wel eens geïrriteerd zijn als mijn zoontje wat luider is, heb ik het raam dicht gedaan en that's it. Ik irriteer me ook wel eens als ik mijn garage bijna niet in of uit kom omdat het bezoek van de buren in mijn uitdraaihoek parkeren, maar als ik daar dan netjes wat van zeg is de auto binnen 1 minuut ook wel weer verwijderd.

    Ik tel regelmatig wel eens tot 10 (en de buren vast ook), want ik kan ook op de buren rekenen. Even wat lenen, iemand die de kliko buitenzet of binnenhaald als ik op vakantie ben of als ik echt hoog zit en even iemand nodig heb om op mijn zoon te passen. Dan staan ook alle 3 de andere partijen zeer zeker voor mij klaar.
     
    Kolibrie2 en Nataly1972 vinden dit leuk.
  18. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ik heb niet zo snel ergens last van, behalve als mensen de omgeving zo smerig maken met hun troep. Of bij verbouwingen, dat die bouwvakkers het hele gebied rondom het huis smerig maken en niet opruimen. Er is hier altijd wel minimaal 1 iemand aan het verbouwen in de wijk. Maar meestal rond de 3. En al die vieze troep erbij word ik gek van.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wij wonen in een rustige buurt. Voor de zomervakantie gaf een van de tieners aan dat ze die avond een feestje hadden vanwege slagen en een verjaardag. Dat er wellicht wat overlast kon zijn.
    Vind het erg netjes en wenste ze veel plezier. Overig weinig last van de jeugd gehad.

    Waar wij hiervoor woonden irriteerde ik mij kapot dat er een huis was die altijd harde muziek aanhad buiten. En geen leuke muziek. Kinderen die spelen heb ik geen last van. Als ze schreeuwen en gillen omdat ze hun zin niet krijgen kan ik slecht tegen.
     
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Na het lezen van al deze berichten ben ik zo blij met mijn buren en ik denk mijn buren ook met ons! Enige waar onze buren nu last van kunnen hebben is het zwembad. Mijn kinderen spelen leuk en rustig erin maar mijn neefje en zoon van beste vriendin die gillen telkens in mijn bad. En ze komen zo een 4 a 5x per week zwemmen. Ik schaam me dan echt voor de buren en haal die kinderen telkens na 1 waarschuwing voor 15 minuten mijn bad uit maar wauw wat zijn ze hardleers. Volgens mijn beste vriendin hou ik te veel rekening met de buren en zijn dat kinder geluiden maar ik ben van mening dat als ik het irritant vind mijn buren het vast ook irritant vinden. Vind het dan ook weer moeilijk om tegen schoonzus en beste vriendin te zeggen dat hun kinderen niet meer mogen komen zwemmen omdat ze te veel gillen
     

Deel Deze Pagina