Uw buren zullen wel weten dat de extra decibels komen doordat er extra kinderen bijzijn en ook horen dat je die kinderen aanspreekt op hun gegil.
Oh ja mee eens, ik benoemde ook dat ik me niet snel irriteer. Maar vind verwaarloosde tuinen of tuinen met vuil en troep in het zicht van ons huis echt heel vervelend. Vind dat dat het straatbeeld gigantisch naar beneden haalt.
Wij hadden in ons vorige huis een achterbuurman met motor, die dan rustig een hele dag aan dat ding aan het klussen was en steeds langs onze tuin (hoekwoning) naar de weg ging om een stukje te rijden, heel hinderlijk. We hadden daar ook een buurvrouw met zeer luide stem en daarbij ook een heel harde lach, lachen deed ze echt veel.
Ja absoluut dat zullen ze ook horen dat ik ze aanspreek en uit het bad haal maar toch voel ik me opgelaten naar mijn buren als diezelfde kinderen dat een uur later en een dag later weer doen.
Bedenk me mijn laatste irritatie punt. Onze tuin grenst aan een laantje en daaraan grenzen 16 tuinen. 4 van mijn blok en dan 12 van de tuinen die grensen aan onze tuin. En 1 iemand (ik weet niet wie) die rijd steeds met een bloedgang Met de brommer door de laan heen om naar de weg te gaan. Nou galmt dat nogal door maar ik vind het ook gevaarlijk. Als er net een kind de tuin uit stapt ligt die onder die brommer. Ik heb man al gevraagd de deur scharnieren om te draaien zodat onze deur naar buiten open gaat dan heeft de brommer eerst de deur te pakken ipv een kind dat de tuin uit komt.
In mn oude huis had je van de buren niet heel veel last, gewone leefgeluiden hoorde je nauwelijks. (Boren wel trouwens, dat droeg het hele gebouw door, en er waren regelmatig verbouwingen). De meeste hinder was van de ongenode gasten. Groepen jongeren of zelfs al volwassenen die met een paar auto's bij elkaar komen op de parkeerplaatsen, speakers op standje 20, keihard lachen en praten, en de laatste jaren ook voortdurend het gesis van lachgasballonnen die gevuld worden. Je kan de songteksten en gesprekken soms gewoon volgen. En dat dan tot soms wel 4 uur, half 5 s nachts, op mooie zomerdagen bijna elke avond... en de volgende dag is het natuurlijk een grote teringbende van lege ballonnen, fastfood verpakkingen en lege flessen. Politie zei melden, melden, melden, maar had veelal geen tijd om langs te komen. En sturen die groepje A weg, dan staat in no time groepke B er. Oh en in hetzelfde kader, mensen die tegen je flat of de muur bij de parkeerplaatsen aan pissen. De genoemde groepen, maar ook vissers, de klanten van de drugsdealers die beneden staan of mannen die zomaar voorbij lopen. Bah bah bah. Nu net geland in een rijtjeshuis. Nog geen echte ergernissen ontdekt. Er wonen wel aan twee kanten van die keffertjes. Die hoor je af en toe. Niks overmatig, maar ik schrok de eerste dag in de tuin steeds op, dacht ik dat er een hond naast me stond. (ik heb een lichte angst voor honden).
Bij ons op het rijtje is twee jaar geleden een nieuw gezin komen wonen. Er zitten drie huizen tussen die van ons en die van hun. Maar in het begin dacht ik echt een paar keer dat ze gewoon in onze tuin waren. Zowel de kinderen als hun ouders kunnen niet op ‘gewoon’ volume praten, het is altijd hard. En als de kids lekker aan het spelen zijn, gaat dat nog een tandje harder. Ze zijn eigenlijk de hele dag wel in de tuin, als ze niet weg zijn. Hebben 3/4 keer per week bezoek. Meestal ook tot laat, en hoe later (en meer alcohol erin zit, denk ik) hoe luider ze worden. Als wij binnen zijn, met ramen dicht, dan horen we ze nog duidelijk. Zelfs als ik glas weg ga brengen drie straten verderop, dan hoor ik ze nog. Enfin. Soms wel vervelend. Zeker ook als wij zelf een keer bezoek hebben en lekker buiten willen zitten, dan kun je elkaar regelmatig niet verstaan. De momenten dat ze weg zijn, en het dus stil is, zijn er weinig. Ze zijn net twee weken op vakantie geweest. Dat was heerlijk. Toen ze terug kwamen reden ze luid toeterend de straat in. Weg rust. Verder hebben we directe buren (fijne mensen verder, weinig last van) die roken, onder hun balkon, aan onze kant, dus waait bij ons naar binnen als onze ramen open staan. Laatst hadden ze daar hun bbq onder gezet. Om ‘m aan te krijgen, gebruikte ze een of ander chemisch spulletje. Wij lagen net even boven op bed, alle ramen open, en ineens roken we een soort brandlucht en stond één van de slaapkamers ‘blank’ met rook. Dus alle ramen dicht gedaan. Heeft ongeveer een uur geduurd voordat die lucht uit ons huis was. Dat vond ik wel even een tegenvaller. Wij zetten onze bbq altijd eind van de tuin, zodat het niet naar binnen kan roken, en deksel erop. Zelf hadden ze hun eigen ramen al dicht gedaan, zag ik. Kleine moeite om ook even je buren een appje te sturen, toch? Ze wisten dat we thuis waren, en zagen ook gewoon dat we alles open hadden staan. Maar goed. Dat zijn dan eenmalige irritaties die iedereen wel eens heeft over z’n buren. Als de overlast constant is, is het wel vervelend.
Ik heb niet zo snel last van dingen. Toen ik nog op t flat woonde ben ik 1x om 12u 's avonds bij mn nieuwe onderburen aan de bel gegaan. Die waren toen nog doodleuk laminaat aan het zagen pal onder mijn slaapkamer. En ik heb een keer een briefje bij 1 van de bovenburen in de bus gedaan. Die gingen elk weekend van do t/m zo elke avond de stad in. Kwamen dsn ergens tussen 3 en 6 terug 's nachts. Stonden dan een half uur bij de voordeur lawaai te maken, pal onder mijn slaapkamer. Gingen dan stampend de trap op om vervolgens op hun balkon nog even verder te gaan, pal boven mijn slaapkamer. Na een paar weekenden was ik daar klaar mee. Er heeft ooit een briefje in de centrale hal gehangen of degene die zo luidruchtig seks hadden dat wat zachter wilden doen. Moest ik wel om grinniken. Bij mijn huidige woning heb ik maar 2 ergernissen. 1 van mijn buren laat op alle mogelijke tijden 2 van die kleine keffertjes in de tuin. Dus ook om 6u smorgens of half 12 savonds. En de kleinzoon van mijn buurvrouw is een gamer. Zijn slaapkamer grenst aan de mijne en op gegeven moment werden daar on 4u snachts zo hard allerlei vloeken en kanker dit en kanker dat geschreeuwd dat ik ff aan de bel gegaan ben de volgende dag. Zelfs A. Werd er wakker van. Sindsdien geen last meer gehad
De wekker van de buren gaat al zeker 10 minuten af. En aangezien alle ramen open staan word ik er echt gestoord van op dit moment. Ben echt geneigd om aan te bellen.
Ik wil er toch nog even op reageren. Ik snap je punt hoor, maar ik denk dat je de situatie moet zien, voordat je het begrijpt. Kan me voorstellen dat als de huizen echt dicht op elkaar staan, dat je dit denkt. Wij zijn wat dat betreft geen uitzondering hier. Er worden weleens feestjes gegeven, overal zijn kinderen, dieren enz. Het is geven en nemen. We houden altijd rekening met anderen en mocht iemand overlast ervaren, zou ik daar een hekel aan hebben. We hebben zeer goed contact met de buren en maken zulke dingen bespreekbaar. Toen onze bbq kwam, hebben we de achterkant van de veranda dicht getimmerd, zodat de lucht of rook alleen onze kant op kan. Muziek gaat echt niet heel hard en om 22 uur is het zo goed als stil. Wij liggen altijd betrekkelijk vroeg. En de trampoline kan eigenlijk niemand echt last van hebben. Aan 1 kant geen buren en de andere kant is helemaal dicht, dus niet te zien. Alleen het gelach van de kinderen. We hebben nou eenmaal 3 kinderen en ja die maken geluid, maar gelukkig hebben we (over het algemeen) geen schreeuwerds. Zo wel, krijgen ze een waarschuwing of gaan ze hier ook naar binnen.
Heel eerlijk vind ik dat sommigen best weinig kunnen verdragen. Op mijn beurt lijkt het me niet fijn om daarnaast te wonen en continu op onze tenen moeten lopen.
Wij hebben niet snel last van dingen. We wonen in een hele kinderrijke buurt. Ik ken geen buren zonder kinderen zeg maar. Dus ja overdag hoor je de buren, trampolines, enthousiaste kinderen, badjes, soms kinderverjaardagen, af en toe een tienerfeestje. Wel eens huilende baby’s ook met ramen open, wekkers....ik irriteer me niet snel. Het is geven en nemen. Dan slaap ik een keer wat later of slechter gaan we ook niet dood aan. We hebben super geïsoleerde huizen dus binnen hoor je sowieso niets van de buren. Dat scheelt ook heel erg denk ik. En waarschijnlijk gewoon geluk met de buurt dan. Overlast vind ik dagelijkse harde muziek tot laat, mensen die hun huis en tuin verwaarlozen en feesten geven of constant rare types over de vloer hebben. Maar af en toe geboor, een huilende baby in bepaalde fases of een bbq of vuurkorf in de zomer niet. Maar goed nogmaals, echt langdurig overlast heb ik nog nooit ervaren. En tuurlijk zit ik wel eens een boek te lezen en denk ik: Hmm jammer van die huilende baby van de buren. Maar dan ga ik gewoon binnen zitten of ik negeer het. We leven nu eenmaal samen in een klein landje
Ik kwam deze tegen, die zou ook goed moeten zijn. Wel een aanschaf, maar lijkt me heerlijk! https://www.bol.com/nl/p/sony-wh-1000xm3-draadloze-koptelefoon-met-noise-cancelling-zwart/9200000096401054/?suggestionType=typedsearch&bltgh=pcw7PgV2gM9QpcbgAoFESQ.1.2.ProductTitle&Referrer=ADVNLPPcef28b00cdbf9297003a588cbc000043779&utm_source=43779&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl
Ik zeg wel eens iets tegen mijn man mbt de buren, maar echt overlast vind ik een te groot woord. Onze buren roken allebei, dat ruiken we helaas regelmatig en daar hebben we soms ook wel echt last van: dan doen we de ventilatieroosters dicht. De buren aan de ene kant hebben een grote familie, zitten veel buiten en dan wordt er veel en redelijk hard gesproken, ze barbecuen ook vaak en ze draaien regelmatig vrij hard muziek die zeg maar ‘niet onze smaak is’. Maar ja, die mensen wonen daar ook en dat is kennelijk hoe ze het fijn vinden om hun leven in te vullen. Het zijn prima buren, ze doen echt geen hele rare dingen oid, ze leven gewoon. En dus laat ik het. Andersom zullen zij mogelijk ook wel eens last hebben van ons. Wij hebben een trampoline en een zwembad in onze relatief kleine tuin. Dat levert veel buurkinderen op en ondanks dat ik erg op het volume let (vooral die van mijn eigen kinderen trouwens - die produceren vaak het meeste geluid ), zal dat vast wel eens wat overlast geven (voordat ik gereageerd heb bv., dat is immers ook het moment dat ik er zelf last van heb, dus dat geldt dan mogelijk ook voor anderen). Maar dat is dan volgens mij weer het enige waar onze buren van ons last zouden kunnen hebben, dus hoop ik dat ze dat ook laten.
In ons vorige huis hadden we regelmatig overlast van onze buren. Sinds hun er kwamen wonen, was er regelmatig geluidsoverlast. Buurman zette dan muziek boven in de slaapkamers op, zodat onze kinderen wat in bed lagen. Er vrolijk van mee konden genieten. Heb toen meermaals bij ze aan de deur gestaan, maar ze waren erg hardleers. Vorig jaar zijn we verhuisd, vrijstaand. Maar dan ook écht vrijstaand. Korts bijzijnde buren wonen 50 meter verderop. Enige waar we nu nog geluid van horen, zijn de vogeltjes wat smorgens vroeg gaan fluiten. Heerlijk!
Dat van die bbq is niet zo netjes van die buren. Als wij gaan bbq'en klop ik altijd even bij de buurbrouw aan als haar ramen open staan of als ze was heeft hangen. En dat stelt ze altijd wel op prijs. We bbq'en achter in de tuin ver van de huizen af maar met de wind kun je dat toch op slaapkamers gaan ruiken.
Wij hebben een buurman die overal last van heeft. Hij heeft al een aantal buren weggejaagd met zijn gezeik. Binnenkort komt het huis tegenover ons weer eens te koop te staan. Wij zijn de enige die nog niet zijn verhuisd. Mijn man heeft dan ook al 16 jaar gedonder met die man. (Ik woon hier 6) We hebben honden en volgens hem zorgen die voor heel veel overlast. Ze zouden de hele dag blaffen. Als dit zo was dan zou dat natuurlijk bloedirritant zijn. Ik ben alle buren bij langs gegaan om te vragen of de honden idd voor overlast zorgen maar niemand hoort ze. Het was tijdens mijn vorige zwangerschapsverlof zo dat ik om 9 uur ‘s ochtends al een briefje in de deur vond met daarop dat de honden de hele dag hadden geblaft... ehhhh ik was thuis en het was nog ochtend. Toen ik verhaal ging halen kreeg ik een boel nonsens. Hij heeft meerdere keren chocola over de schutting gegooid en stenen. Het is nu zo dat de honden dus wel op de buren reageren want ze voelen zich bedreigd. Rechtszaken geweest, meerdere zelfs. Hij heeft ze allemaal verloren. Dus nu is hij nog veel bozer. Steen door t raam. Het houdt gewoon niet op. En van de andere buren heeft hij dus ook altijd last.
Ik besef me ineens door dit topic te lezen, dat wij geen ideale buren zijn. - zwembad met spelende kinderen, elke dag, hele dag bij mooi weer, eigen kinderen maar ook buurkinderen. Schreeuwen en gillen mag niet, maar gebeurt; - wij hebben vaak muziek aan in de tuin, vooral tijdens klussen; - we zijn al 4 jaar aan het klussen en verbouwen; - Hebben net een baby erbij die af en toe huilt; - vaak mensen over de vloer, en zitten veel in de tuin, zoete inval hier; - bbq. Altijd bij temperaturen boven de 20 graden; - verjaardag 1x per jaar in de tuin tot de late uurtjes (we vieren het samen); - Stoken de vuurton; - We praten allemaal niet heel zacht (Standje Italiaanse familie). Onze hele familie niet trouwens. Ik corrigeer zeker, maar we zijn wel duidelijk te horen; - hebben een hondje die soms blaft, met de nadruk op soms, maar hij blaft natuurlijk wel eens; - onze kinderen maken ruzie in de tuin. Dan moeten ze naar binnen. Maar dan hebben ze natuurlijk al wel geblèrd. - nog wel 10 dingen denk ik. Er heeft nog nooit iemand geklaagd. Ja 1 x een buurman over de vuurton. Maar niet omdat die aan stond, maar omdat hij dacht dat we plastic aan het verbranden waren... wat overigens niet het geval was. We proberen wel zoveel mogelijk rekening te houden. Maar als ik dit topic zo lees zijn wij vreselijke buren. Ik heb nooit ergens last van. Want dan denk ik direct... denk dat ze meer last hebben van ons.
Wij hebben ooit buren gehad met een kind van 2 die rustig om 12 uur snachts nog keiharde muziek draaide Dat waren echt enorme aso's waar de hele buurt over klaagde Vervolgens rond 01.00 nog even op z'n gemak gaat boren.... En verbaasd is als we vragen of dat een andere keer kan want m'n kinderen slapen en we moeten gewoon vroeg op en de dag erna weer hetzelfde doen Huilende kinderen, blaffende honden, lachen, bbq, muziek ik vind het geen probleem zolang het niet de hele dag is