Wat verwachten bij intake IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door gelukkig, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we 14 december weer naar het ziekenhuis moeten voor een intake voor IUI.

Wat houdt dat precies in?

Hoelang duurt het vanaf de intake totdat je je 1e IUI krijgt?

Duurt allemaal zo lang en ben het wachten zo zat!!!

Liefs

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Is er niemand die me kan helpen?

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik was zelf al onder behandeling bij de gynaecoloog voordat ik iui kreeg, dus echt een intake voor iui heb ik niet gehad. Welke onderzoeken heb je al gehad?
    Per ziekenhuis verschilt de wachttijd, dus dat is moeilijk te zeggen.

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik liep ook al in het ziekenhuis, dus weet het ook niet precies. Denk dat het er aan ligt welke onderzoeken je al hebt gehad en om welke reden je IUI krijgt. Aangezien IUI een redelijk makkelijke en snelle behandeling is, denk ik niet dat de wachttijd heel lang zal zijn (maar ben ook een leek op dit gebied).

Hoop dat het allemaal vlotjes verloopt en dat je snel mag beginnen aan je eerste poging!

5. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    We hebben alle onderzeken afgerond. Bloedonderzoeken, HSG, samenlevingstest, kijkoperatie en 6 maanden clomid achter de rug.We hebben dus alle onderzoeken gehad en gaan IUI krijgen.

14 Dec. hebben we de intake.

Maar mijn vraag was eigenlijk....wat gaan ze doen/zeggen met de intake?

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    iedere intake zal vast anders zijn maar bij ons was het eigenlijk niet zo lang

eerst nam ze even kort door wat er allemaal al was gebeurt aan onderzoeken en de uitslagen enz enz

Toen volgde er voor beide nog een vragenlijst
    voornamelijk over je leefwijze, roken, drinken, drugs
    en een stukje geschiedenis, ziekte's aandoeningen
    en ook of deze in de familie voorkomen

Er werd uitgelegd aan de hand van mooie foto's wat IUI is, hoe het allemaal te werk gaat, enz enz

Ik kreeg nog een inwendige echo, gewoon omdat ze zelf ook nog even "live' binnen wilde kijken ;)

Wij moesten nog 3 maanden zelf proberen dus er werd een afspraak gemaakt voor over 3 maanden.
    Toen we op die afspraak kwamen is er eigenlijk besloten hoe we de IUI zouden gaan doen.
    Dus met Clomid, fm metings en pregnyl
    Voor ons is het nu wachtten tot mn ongi, dan zal ik beginnen met clomid en vanaf dag 10 zal ik de 1e fm meting krijgen

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Is een intake dan niet een groot woord? Je bent al een tijd onder behandeling van de gyn, waarom zou je dan nog een intake moeten hebben?
    Waarschijnlijk gaan ze uitleggen wat iui inhoudt en vertellen hoe lang de wachtlijst is. Begrijp sowieso niet waarom je daar apart voor moet langskomen, terwijl je al meerdere keren bij de gyn bent geweest.

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    In mijn geval werd er tijdens de IUI intake besproken wat het zou inhouden, wat de risico's zijn en dergelijke. Omdat bij ons het zaad slecht is werd ook besproken dat als we twee keer onder de 1 miljoen zitten we overgaan naar IVF. Wachtlijst was er niet. Ik kreeg nog een prikinstructie en kon eigenlijk gelijk die ronde nog beginnen.

9. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Ze zeiden in t ziekenhuis dat we de 14e dus een intake voor IUI krijgen. Ben ook erg benieuwd of we dan meteen die cyclus nog kunnen starten, volgensmij is er geen wachtlijst. Op welke dag(en) moest je spuiten? Moest je vaak naar t ziekenhuis voor een echometing van je eitje? Ik woon niet echt dicht bij t ziekenhuis dus ben erg benieuwd hoe ik dat allemaal moet gaan doen en hoe t op me werk geregeld moet worden.

10. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Het is moeilijk te zeggen wat ze bij jou in het ziekenhuis gaan doen omdat het in elk ziekenhuis en in elk geval anders loopt. Waarschijnlijk krijg je inderdaad gewoon een gesprek. Je eerste echo krijg je op de eerste dag van je ongesteldheid, dan kijken ze of ze kunnen starten. Als dat zo is krijg je een afspraak voor de eerste follikelmeting, wanneer ligt aan je cyclus en aan hoe groot je follikel al is bij de eerste echo. Wellicht heb je nog een tweede follikelmeting nodig, dat ligt weer aan de snelheid waarmee hij groeit. Zodra je follikel rijp is, zo rond de 20mm krijg je een tijdstip door dat je de pregnyl moet spuiten. Dat kan gewoon thuis. Ongeveer 1,5 dag later moet je dan naar het ziekenhuis om de inseminatie uit te voeren.

Je moet je dus wel voorbereiden op een aantal ritjes naar het ziekenhuis toe en soms kan dat zomaar heel snel moeten. Het makkelijkst is toch om je werk in te lichten, dan hoef je niet te liegen en wellicht hebben ze begrip voor je situatie. Ze moeten je er sowieso vrij voor geven volgens mij.

Succes!!

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Bedankt voor de uitleg.

Op me werk zijn ze op de hoogte en ik heb nog veel vrije dagen dus dat komt wel goed!

Deel Deze Pagina