Klant worden van Nuon, wat kies je?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boordevol, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Voordelig?
    Altijd lage prijzen voor stroom en gas
    2-jarig contract met een variabele prijs
    U regelt al uw energiezaken online

Of standaard?
    Profiteer van prijsdalingen
    Voor een variabele prijs
    Vrijheid: opzeggen kan altijd

Wie heeft er enig idee van? Ik wil gewoon maandelijks rond de 120e betalen want dan krijgen we meestal geld terug. Het maakt me niet uit of we er 2 jaar aan vast zitten of meteen kunnen opzeggen want wij switchen toch nooit (dit wordt een nieuwe aansluiting).

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk zijn het een beetje dezelfde contracten,
    bij beide zijn de prijzen variabel. (kan stijgen of dalen)
    Het verschil is, dat als jij belooft 2 jaar bij hun te blijven, je een actieprijscontract krijgt, waardoor je dus net onder het normale tarief betaalt. Als je zeker weet dat je voor 2 jaar wel bij nuon wil blijven zou ik de bovenste kiezen.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Dank je wel Gwen. Dan meld ik me daar meteen voor aan. Ik ben altijd bij Nuon geweest en nooit nare ervaringen gehad, nooit overgestapt (houd daar niet zo van als alles gewoon goed gaat) dus al kies ik voor kunnen opstappen dan weet ik al dat ik die moeite teveel vindt en er toch niets van begrijp en dus nooit weet of ik echt goedkoper uit zal zijn. Bedankt.

Alleen nog een vraag, die variabele prijs, is dat heel erg in die zin dat het ineens heel duur kan worden of valt dat wel mee?

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kunnen in januari en juli tarieven aanpassen. (net als alle andere energiebedrijven) misschien kan je daar even op googlen.
    De tarieven worden verhoogd of verlaagd per kuub gas of kwu electra.
    Dit gaat dan over centen en niet over euro´s.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Oke, nou dan die ik gewoon die 2 jarig variabel. Heb ook niet echt zin dat goed uit te zoeken haha want aan het einde van de rit heb ik hoofdpijn en begrijp ik er nog niet veel van :D. Bedankt.

6. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    waarom nuon? er zijn maatschappijen die nog goedkoper zijn.
    ik zit zelf bij greenchoice en die is veel goedkoper.
    Ook als er wat is, stuur ik een mailtje en binnen 2 dagen heb ik antwoord, dus niks bellen naar dure nummers!
    Google maar eens op energie vergelijken ;)

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ehhhh Niets?

Wij hebben een offerte gehad voor zakelijk van nuon, deze adviseur wist het allemaal erg leuk te vertellen. Toen we de cijfers na zn vertrek gingen controleren met andere aanbieders kwamen we erachter dat hij appels en peren met elkaar had vergeleken.
    Ik zou als ik jou was even goed kijken naar de tarieven die ze je hebben doorgeven en naar die van andere aanbieders.

8. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je helemaal. Het is ook lastig hoor.
    Zeker als je energie gaat vergelijken.
    Dan denk je bv dat A goedkoper is dan B, vanwege een lager leveringstarief, blijkt dat A stiekem hogere vastrechtkosten heeft oid.

Ik heb bij de Nuon gewerkt en ik ben al 12 jaar klant van Essent.
    Ooit de fout gemaakt om te switchen, nooit meer!

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Met andere maatschappijen heb ik geen ervaring en ik denk dat ze altijd wel ergens anders het geld vandaan halen. Ik heb weleens onderzoek gedaan naar energiemaatschappijen (voor werk) en over heel veel bedrijven hadden mensen echt bedroevende klachten en vooral na switchen bleek vaak dat ze toch beduidend duurder uit waren.

Gwen, jij zit niet bij Nuon ondanks dat je daar gewerkt hebt. Heb je daar een specifieke reden voor?

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een erg trouwe klant. Gaat het goed waarom dan overstappen?
    Essent had ik al voordat de energiemarkt vrijgegeven werd.
    En bij Essent weet ik zeker dat ik een goede afbetalingsregeling kan krijgen, mocht ik opeens een enorme jaarafrekening krijgen.
    Dat ik ooit geswitcht ben, was een ideetje van de kredietbank toendertijd.
    Veel ellende mee gehad en toen maar weer terug naar Essent gegaan.
    Toen ik bij de Nuon werkte heb ik eraan gedacht om over te stappen maar uiteindelijk niet gedaan.

Deel Deze Pagina