hallo ben benieuwd naar wat jullie spuiten en hoeveel... ik zelf voor ik op bed ga 23.00 levemir 6eh bij het ontbijt 3 novarapid en s`vonds 2eh rapid maar dit gaat maandag wel omhoog denk want kom nu bijna elke x wel boven de 7 uit...alleen s`morgens nuchter is hij mooi...
Hi, Ik spuit nu ruim een week en ben dagelijks opgehoogd. Ik begon bij 3 EH voor de lunch en maaltijd, maar zit inmiddels op 10 EH. Sinds vrijdag willen ze dat ik ook 4 EH spuit bij ontbijt omdat ik die dag op 7.4 zat na mn ontbijt (normaal zit ik onder de 7), maar dat heb ik nog niet gedaan, want gister zat ik weer goed. Ik heb nog steeds niet het idee dat ik er baat bij heb, als ik 'normaal' eet (want dat was het uitgangspunt). Ik raakte er gefrustreerd door, dus ben nu weer gewoon met dat dieet begonnen (deed ik voor het spuiten ook, werkte beter), en als ik het idee heb dat ik wat meer koolhydraten nuttig, dan spuit ik die 10 EH. Was gister dan wel bang dat ik er een hypo van zou krijgen, omdat ik na het spuiten erachter kwam dat m'n maaltijd alsnog weinig koolhydraten bevatte, maar dat viel gelukkig mee! Of het kan alsnog zo zijn dat de insuline geen invloed op me heeft??....
Ik spuit voor t slapen gaan nu 16 eh insulatard en overdag zo nodig 3 eh novorapid. Overdag spuit ik steeds vaker met avondeten. Met pasta rijst of patat gaat hij anders boven de 8.
Ontbijt 40 IE novorapid Lunch idem Avondeten 40 - 50 novorapid Voor slapen vaak nog extra bijspuiting van tenminste 30 IE novorapid en nog 70 IE insulatard... Ik ben door de zw hormonen resistent aan het worden voor insuline. Zal nog veel meer moeten gaan spuiten. Bij zoontje op het laatst tussen de 500 en 800 IE per dag, zit er nu ook in helaas.
Jeetje Hadassa. Maar 800 EH zit toch helemaal niet in een zo'n spuit? wist heel niet dat je ook resistent kon worden.
Nee klopt hoor, ik gebruik dan ook meerdere ampullen per dag...het is heel vreemd hoor om zoveel insuline in je lijf te spuiten.... En na de bevalling mocht ik ineens helemaal niets meer spuiten... At was erg eng. Het vertrouwen in mijn lichaam was helemaal weg...
ik moest in mijn vorige zwangerschap 3x 3 eenheden novorapid spuiten per dag gedurende de laatste 10 weken
Daar schrik ik ook van Hadassa!! Als je 800 EH spuit, heb je dan niet een onwijze bult onder je huid zitten erna? En heeft het dan überhaupt wel zin om te spuiten??? Ik heb ook het idee dat niks helpt bij mij, en ik zit pas op 12 EH! Met dieet (koolhydraten tellen) werkt t beter en heb ik t enigszins onder controle, maar diëtiste denkt dat ik zo te kort kom aan m'n dagelijkse eetbehoeften... Dus ik moet ook maar elke keer verder omhoog!
Je spuit geen 800 tegelijk hè, verdeelt over de dag. En nee, als je langzaam inspuit heb je geen bult. En steeds op andere plekken natuurlijk.
Op welke plekken spuiten jullie? Ik spuit de insulatard in mijn benen en novorapid in mijn buik rond mijn navel.
vandaag weer gebeld moet nu van de rapid omhoog... 5-2-4 en de levemir blijft gelijk.... en die van de middag is er nieuw bij.... @hadassa jij moet heel veel spuiten meid....ikz it erg over de grote in van ons kindje (is al erg groot)en hoe onze baby na de bevalling het zal doen?heb jij daar ervaring mee Hadassa en andere moeders???ik kan wel gek worden van het gepieker....en zo ja hebben jullie kindjes ook infuus gehad met glusose water en hoelang moesten jullie kindjes dan in het zkh blijven??
Ik spuit novorapid in m'n buik, mocht ook in m'n been, maar over algemeen is buik toch fijner en bijsluiter zegt dat dat beter zou zijn... Mijn dochter van 6 was hoogstwaarschijnlijk ook een suikerbaby, toen hebben ze me gek genoeg niet getest op suiker! Achteraf gezien vind ik het wel raar dat er bij VK niet ff een bel gerinkeld heeft! Ik had een enorme buik, kind was op laatste echo ook vrij fors, suiker kont voor in de familie... Na de bevalling bleek kind 4300 gram te wegen, dus werd glucose in de gaten gehouden voor een dag. Kind at slecht, had ook geen behoefte en vervolgens werd ze ook nog eens enorm geel, ze was erg suf, had apneus... pas nu lees ik dat dit allerlei symptomen zijn van complicaties van het hebben van zwangerschapssuiker! Ze heeft nog een week in zkh gelegen voor ze naar huis mocht. Hopelijk dat ik m'n suiker nu onder controle krijg, met een niet al te groot kind, hoewel m'n buik van 30 weken echt enorm is!! Bij groeiecho werd er overigens niks verontrustends ontdekt, lag ietsjes voor op groei, verder niks. We zien wel over een paar weken!